اخبار اتریوماخبار ارزهای دیجیتال

هکر FTX سی و پنجمین دارنده بزرگ اتر در جهان شد

این هکر هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ هزار اتر در اختیار دارد

هکری که هفته گذشته موجودی آدرس‌های متعلق به صرافی FTX را به سرقت برد، ثروت خوبی بهم زد که او را بدل به نهنگ اتریوم کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، تنها یک روز پس از اعلام ورشکستگی صرافی FTX طبق فصل ۱۱ قوانین انحلال، حساب‌های این مجموعه به سرقت رفت و دارایی دیجیتال مختلفی مجموعا به ارزش ۶۶۳ میلیون دلار از آن خارج شد.

شرکت تحلیل داده Elliptic معتقد است که ۴۷۷ میلیون دلار از آن توسط هکر کلاه سیاهی به سرقت رفت که در نهایت اکثر آن به اتر تبدیل شد و ۱۸۶ میلیون دلار باقی‌مانده توسط تیم صرافی FTX نجات پیدا کرد و به حساب‌های امن جدیدی منتقل گشت.

بنا بر داده‌های شرکت ‌Boesin که در زمینه امنیت بلاکچین مشغول به فعالیت است، فرد یا گروه مهاجم تعداد زیادی مبادله و انتقال بین‌شبکه‌ای در طی روزهای اخیر انجام داده است و هم‌اکنون مالکیت ۳۳۸ میلیون دلار ارزهای دیجیتال مختلف را در اختیار دارد. لیستی از اموال او را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

لیست دارایی‌های حساب هکر FTX
لیست دارایی‌های حساب هکر FTX

بخشی از دارایی‌های او، ۲۲۸۵۲۳ اتر (ETH) است که با قیمت فعلی در حدود ۲۸۸ میلیون دلار ارزش دارد. با این موجودی اتری، والت مربوط به هکر ما بدل به ۳۵مین آدرس باارزش از نظر میزان اتریوم می‌شود.

با توجه به لیست سایت CoinCorp، ثروتمندترین آدرس اتریومی متعلق به آدرس واریز قرارداد هوشمند استیکینگ بیکن چین (اتریوم ۲.۰) است که در حدود ۱۵ میلیون اتر در اختیار دارد. اکثر آدرس‌های موجود در جمع ۲۰ والت برتر متعلق به صرافی‌ها، پروتکل‌های لایه دو و بریج‌های بین شبکه‌ای هستند.

بیست آدرس برتر در مجموع مالک ۲۷.۷ درصد از کل اتریوم‌های در گردش‌اند و ۵۰ والت نخست، تقریبا یک سوم کل عرضه را در اختیار دارند.

بسیاری گمانه‌زنی می‌کنند که این کار توسط یکی از عوامل صرافی FTX که به کلیدهای خصوصی دسترسی داشته انجام شده باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا