اخبار ارزهای دیجیتال

Google Cloud برنامه‌ استارتاپ وب ۳.۰ خود را راه‌ اندازی کرد

Google Cloud برنامه‌ای را با هدف ارائه خدمات به استارتاپ‌های حوزه وب ۳.۰ با همکاری ،Alchemy ،Aptos ،Base Celo ،Flow ،Hedera ،Nansen ،Near ،Polygon ،Solana و Thirdweb راه‌اندازی کرده است.

این برنامه استارتاپی با هدف ارائه ابزارهای فنی و خدمات ابری به شرکت‌هایی که به دنبال رشد سریع هستند، به عنوان بخشی از یک طرح بزرگتر تحت نظر شرکت آلفابت طراحی شده است. این برنامه پذیرای استارتاپ‌های سری A که در حال توسعه پروتکل‌های مبتنی بر بلاک چین و زیرساخت‌های فناوری هستند، خواهد بود.

جیمز ترومنز (James Tromans)، رئیس بخش مهندسی وب ۳.۰ در Google Cloud گفت:

هدف ما فراهم کردن زیرساختی مطمئن، مقیاس‌پذیر و پایدار برای توسعه‌دهنگان حوزه وب ۳.۰ خواهد بود که آنها بتوانند برنامه‌هایشان را راحت‌تر ایجاد کنند. ما می‌خواهیم Google Cloud به اولین انتخاب هر استارتاپ و توسعه‌دهنده‌ای در وب ۳.۰ تبدیل شود و به آنها در راه‌اندازی و رشد سریع کسب‌وکارشان کمک کنیم.

این برنامه عمدتاً شامل اعتباراتی برای استارتاپ‌ها (تا حداکثر ۲ هزار دلار اعتبار Google Cloud که برای دو سال معتبر است) و مزایای دیگر، مانند دسترسی به رویدادهای مهم بلاک چین مانند هفته بلاک چین پاریس، Consensus، و TOKEN2049 سنگاپور می‌شود. گوگل همچنین حضور خود را در رویداد TOKEN2049 تایید کرده است.

حمایت از استارتاپ‌ها

برای استارتاپ‌هایی که پیش از این سرمایه‌گذاری اولیه را دریافت کرده‌اند، اعتباراتی به ارزش حداکثر ۲۰۰ هزار دلار برای دو سال یا بیشتر (از طرف Google Cloud و Firebase) در دسترس خواهد بود، همچنین اعتبارات پشتیبانی پیشرفته Google Cloud به ارزش ۱۲ هزار دلار نیز به آن اضافه می‌شود. استارتاپ‌ها همچنین می‌توانند به مدت یک سال به Google Workspace Business Plus، بدون مشکل دسترسی داشته باشند. برخی از پارتنرهای این برنامه، از جمله Aptos ،Celo ،Flow ،HBAR Foundation ،Near و Solana Foundation، هر کدام یک میلیون دلار به صورت ارز فیات یا توکن به استارتاپ‌های شرکت‌کننده ارائه خواهند کرد.

واحد سرمایه‌گذاری پالیگان با نام Polygon Ventures، مبلغ ۳ میلیون دلار در قالب تأمین سرمایه برای شرکت‌های رتبه‌دار ارائه خواهد داد، در حالی که Base، به عنوان بخش زیرساختی شرکت Coinbase، برای استارتاپ‌های واجد شرایط، امکان بررسی امتیاز را فراهم خواهد کرد. از سوی دیگر، Coinbase Ventures با تیم پذیرش خود، استارتاپ‌های شرکت‌کننده را به هم متصل و پشتیبانی خواهد کرد تا با شرکت‌های مرتبط در بخش سرمایه‌گذاری در ارتباط باشند. Alchemy نیز در کنار ارائه اعتبار ۱۰ هزار دلاری، پشتیبانی VIP و قابلیت استفاده از قراردادهای بدون گس فی را از طریق Thirdweb ارائه خواهد داد.

رشد استارتاپ‌ها

استارتاپ‌های وب ۳.۰ که وارد این برنامه می‌شوند، باید به شرایط و محدودیت‌هایی پایبند باشند. برای شرکت‌هایی که در مرحله پیش از رتبه‌بندی (pre-seed) قرار دارند و کمتر از پنج سال از تاسیس آنها می‌گذرد، سطح «اولیه» (Start Tier) در دسترس است، در حالی که سطح «رشد» (Scale Tier) برای شرکت‌های با عمر کمتر از ده سال با تأییدیه سرمایه‌گذاری تا سری A ارائه شده است. شرکت‌کنندگان می‌توانند با تخفیف‌های قابل توجهی به خدمات Google Cloud، ویژگی‌های وب ۳.۰ و پیشنهادات همکاری دسترسی داشته باشند.

الکس اسوانویک (Alex Svanevik)، مدیرعامل شرکت Nansen در مورد پتانسیل Google Cloud برای کمک به رشد وب ۳.۰ خوش‌بین است. او در این مورد گفت:

ما می‌توانیم به صورت آنی اطلاعات را برای عادلانه‌تر کردن شرایط در بازار ارزهای دیجیتال ارائه دهیم.

Google Cloud با وجود رقابت با سایر ارائه‌دهندگان زیرساخت وب ۳.۰ مانند Amazon Web Services (AWS) ،Azure، مایکروسافت و Chainstack، قصد دارد به انتخاب ارجح استارتاپ‌ها و توسعه‌دهندگان وب ۳.۰ تبدیل شود. Google Cloud چندین سال است که در توسعه محصولات وب ۳.۰ فعالیت می‌کند. Google Cloud در سال ۲۰۲۲، یک تیم وب ۳.۰ متشکل از مدیران محصول و مهندسان نرم‌افزار برای ایجاد محصولات مناسب برای جامعه وب ۳.۰ تشکیل داد. این شرکت همچنین موتور گره بلاک چین (Blockchain Node Engine)، که یک سرویس کاملاً مدیریت شده برای میزبانی گره‌ها محسوب می‌شود را نیز معرفی کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptodaily
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا