اخبار بیت کوین

رشد اوردینال اینسکریپشن ها و توکن‌ های BRC20 در بلاکچین بیت کوین همچنان ادامه دارد

تا روز یکشنبه ۲۱ می ۲۰۲۳، بیش از ۸/۳ میلیون اوردینال اینسکریپشن (Ordinal inscription) به همراه ۲۴،۶۷۷ توکن BRC20 در بلاک چین بیت کوین ایجاد شده است. مارکت کپ کلی توکن‌های BRC20 نیز به مبلغ ۴۸۳ میلیون دلار می‌رسد. آمار و ارقام نشان می‌دهند که فقط در پنج روز گذشته بیش از ۱/۳ میلیون اوردینال اینسکریپشن صادر شده است. ماینرها از این موج سود خوبی کسب کرده‌اند و ۱،۴۴۸/۸۴ بیت کوین به دست آورده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از news.bitcoin، خبرگزاری Bitcoin.com پنج روز پیش گزارشی را ارائه کرد و در آن گفت که تاکنون کمی بیش از هفت میلیون اوردینال اینسکریپشن صادر شده است. اما در زمان نگارش این خبر، این تعداد به حدود ۸،۳۷۶،۹۳۶ رسیده است. در این مدت کوتاه، بیش از ۱/۳ میلیون اوردینال اینسکریپشن جدید ایجاد شده که نشان‌دهنده‌ ادامه‌ی این روند است.

تعداد اوردینال اینسکریپشن‌های بیت کوین و توکن‌های BRC20 همچنان در حال افزایش است

آمار جدید Dune Analytics که در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۳ ثبت شده، نشان می‌دهد که ماینرهای بیت کوین از فرصت بوجود آمده در اوردینال اینسکریپشن‌ها، با کسب ۱،۴۴۸/۸۴ بیت کوین، به سود زیادی دست یافته‌اند. ارزش کلی کارمزد ایجاد این اینسکریپشن‌ها به حدود ۳۹/۱۴ میلیون دلار رسیده است.

اطلاعات Dune Analytics

حدود ۹۰ درصد این اینسکریپشن‌ها شامل متن ساده هستند، در حالی که بیش از ۵۰۰ هزار عدد از آنها در قالب فایل‌های JPEG و PNG ایجاد شده‌اند. جالب است بدانید که تقریباً ۱۰ هزار اینسکریپشن‌ حاوی فایل‌های ویدیویی است، و بخش کوچکی از برنامه‌ها و فایل‌های صوتی، حالت چندرسانه‌ای به این اینسکریپشن‌های ضرب شده اضافه می‌کنند. اوردینال اینسکریپشن‌ها راه را نه تنها برای تولید محتوای خلاقانه، بلکه برای ایجاد توکن‌های قابل معامله از طریق استاندارد BRC20 نیز باز کرده‌اند.

مارکت کپ توکن‌های BRC20

بر اساس داده‌های آرشیو شده در سایت BRC-20.io، تا تاریخ ۲۱ می، ۲۴،۶۷۷ توکن BRC20 با ارزش واقعی در حال معامله است. علاوه بر این، تا به حال بیش از ۶،۸۹۵،۱۷۶ تراکنش با توکن‌های BRC20 در شبکه بلاک چین انجام شده است. بازار توکن‌های BRC20 با مارکت کپ ۴۸۳/۶۷ میلیون دلاری رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. توکنومیک (اقتصاد توکنی) آنها نیز در حجم معاملات جهانی ۲۴ ساعته به ۲۰۷/۴۸ میلیون دلار رسیده است.

صرافی Okx توکن برتر ordis در شبکه BRC20 را به علت تقاضای بالا برای آن لیست کرد

با وجود رقبای زیاد در بازار BRC20، اما توکن‌های ordis ،B20$ ،vmpx ،piza و pepe توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این شبکه را به خود جلب کرده‌اند. ordis نسبت به سایرین جایگاه برجسته‌تری داشت و توانست با ۲۵۵ میلیون دلار در روز یکشنبه، بیشترین مارکت کپ را در شبکه BRC20 از آن خود کند. علاوه بر این، صرافی رمزارزی Okx اخیراً اعلام کرده که از امروز از توکن‌ها و اوردینال اینسکریپشن‌های BRC20 در کیف پول Okx پشتیبانی می‌کند. صرافی Okx به منظور اثبات تعهدات خود، اعلام کرده که قصد دارد توکن ordis (ORDI) را نیز لیست کند.

توکن‌های BRC20

Okx گفته که این صرافی به دلیل داشتن اوردر بوک ویژه خود در بازار، در مقایسه با صرافی‌های غیرمتمرکز، از یک مزیت رقابتی برخوردار است. جیسون لائو (Jason Lau)، مدیر نوآوری صرافی Okx، در بیانیه‌ای در تاریخ ۲۰ می گفت:

توکن‌های BRC-20 چالش منحصر به فردی را در بیت کوین ایجاد می‌کنند و ما خوشحالیم که در بین پیشگامان ارائه تجربه‌ معاملات، واریز و برداشتی بی‌دردسر برای کاربران قرار داریم.

علاوه بر این، اوردینال اینسکریپشن‌ها و توکن‌های BRC20 در بازارهای Ordinals Market ،Ordswap ،Ordinals Wallet ،Open Ordex ،Gamma و Magic Eden نیز یافت می‌شوند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
news.bitcoin
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا