اخبار ارزهای دیجیتال

ایتالیا ممنوعیت استفاده از ChatGPT را لغو کرد

بازگشت ChatGPT به ایتالیا به این دلیل است که OpenAI چندین ویژگی جدید در زمینه حریم خصوصی را در چت‌بات هوش مصنوعی خود گنجانده است.

به گزارش والکس و به نقل از decrypt، کمتر از یک ماه پس از اعمال ممنوعیت‌هایی برای ChatGPT به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی توسط ایتالیا، دولت این کشور در روز جمعه نسبت به رویکرد خود درباره چت‌بات OpenAI عقب نشینی کرد. تصمیم جدید ایتالیا پس از پاسخگویی این استارتاپ به نگرانی‌هایی که درباره حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران در پلتفرم هوش مصنوعی آنها مطرح شده بود، اتخاذ شده است.

سخنگوی OpenAI در ایمیلی به Decrypt گفت:

ChatGPT دوباره در دسترس کاربران ما در کشور ایتالیا قرار گرفته است. ما خوشحالیم که پذیرای آنها هستیم و همچنان به حفاظت از حریم خصوصی کاربران متهد مانده‌ایم.

در اواخر ماه مارس، ایتالیا به صورت رسمی به جمع کشورهایی پیوست که ممنوعیت‌هایی را برای استفاده از چت‌بات ChatGPT در درون مرزهایشان اعمال کرده بودند. روسیه، چین، کره شمالی، کوبا، ایران و سوریه کشورهایی هستند که محدودیت‌هایی را برای OpenAI در نظر گرفته‌اند.

ایتالیا در ابتدا به دلیل گزارش‌هایی حاکی از جمع‌آوری و ذخیره داده‌های کاربران توسط چت‌بات ChatGPT که بدون رضایت آنها انجام می‌شد، این ممنوعیت را اعمال کرد. این نگرانی‌ها باعث شد که کشورهای دیگری مانند کانادا، آلمان، سوئد و فرانسه برای بررسی این ابزار بسیار محبوب، به صورت مستقل تحقیقات خود را شروع کنند.

در اوایل ماه جاری، سازمان نظارت بر حفاظت از داده‌های شهروندان ایتالیایی که با نام «Garante» شناخته می‌‌شود، با ارائه پیشنهادی به شرکت OpenAI، امکان بازگشت این چت‌بات را به کشور ایتالیا فراهم کرد.

چت جی پی تی در اتالیا

سازمان Garante از OpenAI درخواست کرده بود که اعمال محدودیت سنی، شفاف‌سازی در خصوص پردازش داده‌ها، ارائه گزینه‌های مدیریت داده، و امکان خروج داده‌های کاربران از دیتابیس این شرکت را در دستور کار خود قرار دهد.

اگرچه OpenAI به طور خاص به وضعیت ایتالیا اشاره نکرده، اما ویژگی‌های جدیدی را در روز سه شنبه معرفی کرد که شامل گزینه‌ای برای غیرفعال کردن تاریخچه چت کاربران با ChatGPT و غیرفعال کردن دسترسی این شرکت به استفاده از داده‌های افراد برای مدل‌های آموزشی می‌شود.

سخنگوی OpenAI گفت:

ما به مسائلی که توسط Garante مطرح شده رسیدگی کرده‌ایم و یا آنها را برای این سازمان توضیح داده‌ایم.

او همچنین به انتشار مقاله‌ای درباره جمع‌آوری و استفاده از داده‌های آموزشی، و ارائه فرم عدم دسترسی و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کاربران در سطح این پلتفرم اشاره کرد.

سخنگوی OpenAI افزود که این شرکت از طریق ایمیل به درخواست‌های حفظ حریم خصوصی کاربران پاسخ خواهد داد، یک فرم جدید برای کاربران اتحادیه اروپا در راستای استفاده از داده‌هایشان در آموزش مدل‌های زبانی معرفی می‌کند و از ابزار اعمال محدودیت سنی برای کاربران ایتالیایی در هنگام ثبت‌نام استفاده خواهد کرد.

مدل زبانی

در ضمن، این غول یادگیری ماشینی متعهد شده که اقدامات امنیتی خود را برای محافظت از داده‌های کاربران و رسیدگی به توهمات هوش مصنوعی افزایش دهد. توهمات هوش مصنوعی (AI hallucinations) زمانی رخ می‌دهد که یک مدل زبانی محتوا، اخبار، اطلاعاتی درباره افراد، رویدادها یا حقایق را به صورت گمراه‌کننده، نادرست و غیرمستند تولید کند.

OpenAI گفت:

ما از Garante بابت همکاریشان سپاسگزاریم و منتظر گفتگو‌های سازنده و پایداری با آنها هستیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
decrypt
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا