اخبار ارزهای دیجیتال

JPMorgan به حوزه پرداخت بلاکچینی وارد می‌شود

JPMorgan سرویس پرداخت بلاک چینی JPM Coin خود را گسترش داده تا تراکنش‌های مختص یورو را برای مشتریان شرکتی نیز در بر گیرد.

به گزارش والکس و به نقل از cryptonews، این پلتفرم که در سال ۲۰۱۹ برای پرداخت‌های دلاری راه‌اندازی شده، به مشتریان پرداخت تجاری اجازه می‌دهد دلار یا یورو را بین حساب‌های JPMorgan در سراسر جهان منتقل کنند یا با استفاده از فناوری بلاک چین به جای روش‌های پرداخت سنتی، پرداخت دیگر مشتریان این بانک را انجام دهند.

باساک توپراک (Basak Toprak)، مدیر ارشد بخش Coin Systems در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، گفته است که مسئولین امور مالی شرکت‌ها می‌توانند برای مدیریت موثرتر نقدینگی خود، مانند انجام واریزی‌ها درست پیش از رسیدن به سود بیشتر در سپرده‌ها از این سیستم استفاده کنند.

توپراک گفت:

پرداخت در زمان مناسب مزایای زیادی از لحاظ مدیریت هزینه‌‌ها دارد. و این بدان معناست که آنها می‌توانند سود بیشتری از سپرده‌های خود کسب کنند.

پرداخت‌های JPM Coin برخلاف تراکنش‌های سنتی که معمولاً فقط در ساعات کاری پردازش می‌شوند، در تمام شبانه روز انجام می‌شود و سریعتر هستند.

جی پوی مورگان و یورو

شرکت آلمانی Siemens AG برای نخستین بار از این سرویس برای پرداخت یورویی خود استفاده کرده است.

هر چند برخی از افراد مطمئن نیستند که بلاک چین راه‌ حل مناسبی برای این مشکل باشد، اما JPM Coin نسبتاً موفق بوده و از زمان راه‌اندازی خود حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از تراکنش‌ها را پردازش کرده است.

با این حال، این بخش بسیار کوچکی از کل کسب‌وکار پرداخت JPMorgan محسوب می‌شود. این شرکت روزانه تقریباً ۱۰ تریلیون دلار تراکنش را پردازش می‌کند.

لازم به ذکر است که بسیاری از بانک‌های بزرگ حدود ده سال است که در حال بررسی بلاک چین هستند تا فرآیندهای خود را بهینه‌تر کنند.

به عنوان مثال، بانک‌های رقیب JPMorgan مانند Goldman Sachs Group ،Banco Santander و Societe Generale نیز پروژه‌های بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

Goldman Sachs در نوامبر سال گذشته یک پلتفرم دارایی دیجیتال راه‌اندازی کرد که به مشتریان اجازه می‌دهد اوراق مالی را به عنوان دارایی دیجیتال در بخش‌هایی مانند املاک و مستغلات صادر کنند.

این سه غول حوزه بانکی در سال گذشته با استفاده از فناوری بلاک چین به بانک سرمایه‌گذاری اروپا (European Investment Bank) کمک کردند تا یک اوراق قرضه دیجیتال منتشر کند.

JPMorgan همچنان به بلاک چین و توکنیزاسیون متعهد است

JPMorgan مدتی است که به بازار بلاک چین خوش بین شده و باور دارد که این فناوری می‌تواند برای تسهیل پرداخت‌های برون مرزی استفاده شود.

در اوایل ماه آوریل، این بانک اعلام کرد که با وجود رکود بازار در سال گذشته، به سمت توکنیزاسیون دارایی‌های مالی سنتی حرکت کرده است.

تابلو جی پوی مورگان

در آن زمان، تایرون لوبان (Tyrone Lobban)، رئیس پلتفرم دارایی دیجیتال و توکنیزاسیون JPMorgan با نام Onyx، گفت که این بانک تاکنون نزدیک به ۷۰۰ میلیارد دلار از وام‌های کوتاه‌مدت را در Onyx پردازش کرده و در آینده نزدیک، وام‌های بیشتری نیز پردازش خواهد شد.

لوبان گفت:

ما فکر می‌کنیم که توکنیزاسیون تیر خلاصی بر پیکر امور مالی سنتی خواهد بود.

او افزود:

اگر اندازه بازارهای خصوصی – اعتبار خصوصی، سرمایه خصوصی و ملک خصوصی – را در نظر بگیرید، آنها تقریباً دو برابر بازارهای عمومی هستند، اما ارزش نقدینگی آنها بسیار کمتر است، بنابراین شاهد یک اختلاف فاحش هستیم.

در ماه اکتبر سال گذشته، JPMorgan اعلام کرد که در حال بررسی ایده یک کیف پول دیجیتال یا ارائه شناسه دیجیتال وب ۳.۰ است که کاربران بواسطه آن می‌توانند «با استفاده از یک هویت دیجیتال در مکان‌های مختلف، آزادانه در قلمروهای دیجیتال به شکل قابل اعتمادی تردد می‌کنند.»

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptonews
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا