کیف پول

دانلود و آموزش لجر لایو مناسب برای موبایل و کامپیوتر

لجر لایو (Ledger Live) یک اپلیکیشن محبوب است که به عنوان رابط کیف پول سخت‌افزاری برای کاربران Ledger Nano X ،Ledger Nano S و Ledger Blue استفاده می‌شود. برنامه کیف پول لجر به کاربران امکان مدیریت دارایی‌های دیجیتال را در موبایل یا کامپیوتر می‌دهد. علاوه بر این‌ها، این اپلیکیشن امکاناتی نظیر مدیریت چند حساب و به‌روزرسانی لحظه‌ای قیمت‌ها را فراهم کرده تا فرایند مدیریت حساب را راحت‌تر کند.

لجر لایو مدیریت دارایی‌های دیجیتال و والت سخت افزاری را با یک رابط کاربری جذاب، ترکیب می‌کند. با استفاده از این برنامه و ایجاد تغییرات در تنظیمات کیف پول لجر، می‌توان دستگاه‌های جدید لجر (Ledger) را راه‌اندازی و حساب‌های جدید را به کیف پول وارد کنید. پشتیبانی کامل و رایگان بودن امکانات لجر لایو، از دیگر مزایای این برنامه است. در ادامه این مقاله به بررسی لجر لایو و روش راه‌اندازی آن می‌پردازیم.

لجر لایو چگونه کار می‌کند؟

برای اینکه بدانید برنامه لجر لایو چیست باید در مورد نحوه‌ی عملکرد آن اطلاعات کسب کنید. اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های مرتبط به کیف پول، از آن جهت که سرمایه قابل توجه‌ای را مدیریت می‌کنند باید از امنیت بالایی برخوردار بوده و تا زمانی‌که کاربران از امنیت آنها اطمینان حاصل نکنند، آن برنامه نمی‌تواند به بستری قابل اطمینان برای مدیریت کیف پول کاربران تبدیل شود. کیف پول سخت‌افزاری لجر با بررسی کلیدهای خصوصی کاربران در حین تایید و ایمن کردن تراکنش‌ها، امنیت بالایی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

باید بدانید که همه‌ی اقدامات، پیش از وقوع در لجر لایو باید در کیف پول سخت‌افزاری شما تایید شود. این اقدامات شامل خرید، مشاهده قیمت رمز ارز، ارسال و مبادله دارایی شما می‌شود. به عبارت دیگر، دستگاه شما به عنوان یک اعتبارسنج ایمن کار می‌کند؛ درست مشابه وب‌سایت‌های خرید که از شما می‌خواهند خرید را از طریق برنامه بانکی خود تایید کنید. در واقع با انجام این کار، پلتفرم مطمئن می‌شود که خود شما (صاحب حساب) در مبدا قرار دارید و فرد دیگری قصد سوءاستفاده از دارایی‌های شما را ندارد. لازم به ذکر است که با تایید هر اقدام از طریق کیف پول سخت‌افزاری خود، خطر هک و از دست دادن دارایی را کاهش می‌دهید.

راه‌اندازی و استفاده از لجر لایو

فرایند راه‌اندازی کیف پول سخت‌افزاری و اتصال آن به لجر لایو، ساده و راحت است. پس از راه‌اندازی لجر لایو، می‌‎توانید کیف پول‌های اختصاصی مربوطه را برای هر ارز دیجیتالی انتخاب کنید. در واقع با نصب و ایجاد تغییراتی در تنظیمات کیف پول لجر می‌توان به راحتی لجر لایو و والت سخت افزاری را به هم متصل کرده و از آن استفاده کنید. با وجود اینکه اکثر ارزهای رایج توسط لجر پشتیبانی می‌شوند، برخی از ارزهای دیجیتال، از کیف پول‌های شخص ثالث استفاده می‌کنند که کاربران می‌توانند از طریق لجر لایو به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. بیش از ۳۰ کوین و ۱۸۰۰ توکن در این برنامه پشتیبانی می‌شود. همچنین این برنامه قابلیت نمایش ارزش دارایی‌های دیجیتال شما را دارد. در ادامه به صورت مختصر مراحل راه‌اندازی لجر لایو را آموزش می‌دهیم.

راه اندازی برنامه لجر لایو

گام اول: دانلود نرم افزار

در ابتدا باید اپلیکیشن لجر لایو را بر اساس دستگاه خود دانلود کنید. لجر لایو بر روی سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و ios قابل نصب و اجرا است. بسترهای بسیار زیادی برای دانلود برنامه وجود دارد، اما مهم‌ترین بستر سایت اصلی ارائه‍دهنده این برنامه به آدرس https://www.ledger.com/ است که می‌توان از طریق همین سایت اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنید. علاوه‌براین می‌توانید به وسیله لینک‌های زیر نرم افزار لجر لایو را به راحتی دانلود کنید.

گام دوم: شروع کار

پس از نصب، نماد اپلیکیشن در دستگاه شما ظاهر می‌شود. پس از باز کردن برنامه و کلیک روی گزینه Get start وارد بخش دیگری از اپلیکیشن می‌شوید. در این بخش ۳ گزینه پیش‌روی خود می‌بینید. گزینه‌ی اول راه‌اندازی یک دستگاه جدید است. گزینه‌ بعد بازیابی دستگاه با استفاده از عبارات بازیابی و گزینه‌ آخر رد شدن از تنظیمات است که برای اشخاصی به‌کار می‌رود که از قبل تنظیمات این کیف پول را انجام داده‌اند. با توجه به شرایط خود یکی از موارد را انتخاب می‌کنید.

گام سوم: نهایی ‌کردن تنظیمات

با توجه به انتخاب شما از میان موارد بالا، ادامه‌ی مسیر متفاوت خواهد بود. در صورتی که قبلا پیکربندی‌های لازم را انجام داده‌اید و گزینه‌ی سوم را انتخاب کنید، می‌توانید به استفاده از برنامه بپردازید. با انتخاب مورد دوم، باید عبارات بازیابی را در برنامه وارد کرده و در صورت تطابق، حساب شما مجددا فعال می‌شود. گزینه‌ اول مسیر طولانی‌تری را نسبت به موارد دیگر دارد. این دسته از کاربران پس از گذراندن مراحل امنیتی و پیکربندی، از جمله دریافت عبارت بازیابی می‌توانند از امکانات برنامه‌ لجر لایو استفاده کنند.

امکانات و ویژگی‌های برنامه لجر لایو

تا اینجا به‌طور مختصر با کارکرد و روش راه‌اندازی این اپلیکیشن آشنا شدیم. حال وقت آن است که به بررسی دقیق‌تر امکاناتی که لجر لایو در اختیار ما می‌گذارد، بپردازیم تا دلایل محبوبیت و برتری این اپلیکیشن، نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های موجود را دریابیم. در ادامه برخی از مهمترین امکانات این برنامه را عنوان می‌کنیم.

امکانات لجر لایو چیست؟

خرید کریپتو

همانطور که اشاره شد این اپلیکیشن، از رمزارزهای زیادی از جمله بیت کوین، اتریوم و دش پشتیبانی می‌کند. رمز ارزهایی که می‌خرید، به‌طور خودکار به کیف پول سخت‌افزاری شما ارسال می‌شود و دیگر نیازی به تنظیم تراکنش نیست. کلیدهای خصوصی که امکان دسترسی به دارایی‌های شما را فراهم می‌کنند، بلافاصله پس از نهایی شدن خرید، به صورت آفلاین نگهداری شده و رمزارزها به‌صورت ایمن در کیف پول شما ذخیره می‌شوند.

مبادله ارز‌های دیجیتال

از طریق اپلیکیشن، می‌توان یک رمزارز را به سایر رمزارزها تبدیل کرد. این امر از جهات زیادی از جمله کسب سود و تنوع بخشی به سبد دارایی حائز اهمیت است. امروزه یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای مبادله‌ی کریپتو، استفاده از صرافی‌ها است. اما نکته‌ی منفی قابل توجه در رابطه با این بسترها، عدم کنترل کاربر بر دارایی‌های خود است؛ در صورتی‌که با استفاده از این برنامه، می‌توانید مالکیت دارایی خود را در زمان مبادله حفظ نمایید.

استیک رمزارز

یکی از ویژگی‌های جذاب دنیای رمزارزها، کسب درآمد است. فرایند Staking نیز یکی از رایج‌ترین راه‌های کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال است. درحالیکه سرمایه خود را در کیف پول سخت‌افزاری نگهداری می‌کنید، می‌توانید به‌طور مستقیم، آن را از طریق اپلیکیشن سهام‌گذاری کرده و به کسب سود بپردازید.

مزایای لجر لایو

دسترسی و تعامل با dApps

با اضافه شدن امکان اتصال مستقیم به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، مدیریت dApp ها، آسان و ایمن‌تر شده است. اما لازم به ذکر است که انجام هرگونه فعالیتی مربوط به dApp ها در لجر لایو نیاز به تایید از طریق کیف پول فیزیکی دارد. با وجود نیاز به تایید تراکنش در کیف پول فیزیکی، امنیت دارایی‌های کاربران حفظ شده و از بروز مشکلات امنیتی در حین اتصال به dApp ها جلوگیری می‌شود.

امکانات نامحدود و امنیت بالا

پشتیبانی از حدود ۳۰ کوین و بیش از ۱۸۰۰ نوع توکن مختلف از جمله امکاناتی است که در این برنامه وجود دارد. علاوه براین مدیریت کیف پول‌های مختلف، از نکات مثبت دیگر این اپلیکیشن محسوب می‌شود. استانداردهای امنیتی بالا از مهم‌ترین ویژگی کیف پول‌های سخت‌افزاری محسوب می‌شود. به علاوه برای جلوگیری و مقاومت در برابر حملات مخرب، از بهترین تراشه‌ها در ساختار این کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده شده است. مصون‌بودن در برابر هک‌های آنلاین، دیگر ویژگی این کیف پول است.

اپلیکیشن لجر لایو، ابزاری برای مدیریت دارایی‌ها

کاربران به وسیله لجر لایو می‌توانند به راحتی از امکانات کیف پول سخت افزاری خود استفاده کرده، بدون اینکه دائما مجبور به استفاده از والت فیزیکی خود باشند. این ابزار مکمل والت لجر، علاوه بر حفظ امنیت، دسترسی دارندگان این والت را افزایش داده و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را برای آنها راحت‌تر می‌کند. اگر صاحب کیف پول سخت افزاری لجر هستید، پیشنهاد می‌کنیم با نصب و راه‌اندازی لجر لایو، از امکانات آن استفاده کنید. در این مقاله به بررسی کارکرد و ویژگی‌های لجر لایو پرداختیم و به صورت مختصر نصب و راه‌اندازی آن را آموزش دادیم. نظر شما درباره ولت‌های سخت‌افزاری برند لجر چیست؟ تجربه استفاده از کدام آنها را دارید؟ به‌نظرتان لجر لایو واقعا کاربردی است؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۳ / ۵. مجموع آرا: ۴

کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مصطفی قنواتی
مصطفی قنواتی
1 سال قبل

سلام آیا هنگام استفاده از لجر لایو باید از vpn استفاده کرد؟
آیا در هر بار استفاده از لجر لایو امکان تغییر دستگاه گوشی و یا کامپیوتر وجود دارد؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت شما به خیر
کیف پول لجر یک کیف پول غیرمتمرکز است که کاربران کلیدهای خصوصی خود را دراختیار دارند. ضمن اینکه شرکت لجر تاکنون اطلاعیه ای در خصوص عدم سرویس دهی به کاربران ایرانی نداده است. توجه داشته باشید با توجه به اینکه کاربران لجر کلیدهای خصوصی خود را در اختیار دارند، حتی در صورت عدم سرویسدهی لجر، آنها قادرند دارایی خود را روی کیف پول دیگری ایمپورت کنند. بنابراین در این خصوص نگرانی وجود ندارد.
در مورد استفاده از لجر در دستگاههای مختلف محدودیتی وجود ندارد ولی به ۲ نکته زیر توجه داشته باشید:
– افزونه لجر لایو را از وبسایت رسمی لجر دانلود و نصب کنید.
– به طور همزمان نمیتوانید بر روی چند دستگاه مختلف لجر لایو خود را اجرا و تراکنش کنید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا