کیف پول

با ۹ مورد از بهترین کیف پول های لایوپیر (LPT) آشنا شوید

Livepeer سرویسی در بلاکچین اتریوم است که با هدف کاهش هزینه‌های پشتیبانی استریم ویدیویی منبع باز، راه‌اندازی شده است. توکن بومی این پلتفرم غیرمتمرکز، LPT است که توکنی ERC20 بوده و بر روی بلاکچین اتریوم کار می‌کند. این ارز را می‌توان در والت‌های متنوعی نگه داشت که در هر دو نوع کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود هستند.

در صورتی که قصد خرید یا سرمایه‌گذاری روی هر ارزی را داشته باشید، باید بدانید که کدام والت‌ها برای هدف فعالیت شما مناسب‌تر است. در این مقاله به بررسی بهترین کیف پول های لایوپیر به تفکیک امکان استکینگ و نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری بودن، می‌پردازیم.

پیش از آن، برای آشنایی بیشتر با این رمزارز، می‌توانید مقاله ارز دیجیتال لایوپیر چیست را بخوانید.

انواع کیف پول های لایوپیر (Livepeer)

Livepeer پلتفرم ویدئویی منبع باز و غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است که خدمات پخش زنده ویدیویی را ارائه می‌دهد. این پروژه در واقع، جایگزینی برای شرکت‌های پخش متمرکز استریم است. هدف Livepeer این است که پخش ویدیو را مقرون به صرفه‌تر و قابل اعتمادتر کند.

پلتفرم Livepeer می‌تواند هزینه‌ها را تا ۵۰ برابر در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها کاهش دهد. علاوه بر این، Livepeer مقیاس‌پذیرتر و منعطف‌تر است؛ به این معنا که توسعه‌دهندگان این آزادی را دارند که تقاضای تولیدکنندگان محتوا را افزایش یا کاهش دهند و مدیریت کنند.

خرید و فروش لایوپیر از طریق صرافی‌های متنوعی از جمله صرافی‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • Unswap
  • Balancer
  • پولونیکس (Poloniex)
  • والکس

شما قبل از خرید باید ابتدا کیف پولی برای نگهداری دارایی خود در نظر بگیرید. هر کدام از والت‌های رمزارز LPT ویژگی‌های خود را دارند که شما باید بنا به نیاز خود یکی از بهترین های آن را انتخاب کنید. در جدول زیر می‌توانید انواع کیف پول های لایوپیر را با در نظر گرفتن میزان سهولت استفاده برای تمامی کاربران ببینید.

نام کیف پولسهولت در استفاده
لجر و ترزور  (Ledger  و  Trezor)متوسط
والت Guardaساده
کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)ساده
Lumiwalletساده
متامسک (MetaMask)ساده
تراست والت (Trust Wallet)ساده
کیف پول Coinbaseساده
MyEtherWallet                                             متوسط

بهترین کیف پول‌ها برای استیکینگ ارز دیجیتال لایوپیر

بهترین والت استکینگ لایوپیر

استیکینگ فرآیند سپرده گذاری وجوه برای تامین نقدینگی شبکه بلاکچین است. با انجام این کار، سهامداران برای مشارکت خود در شبکه، جوایزی دریافت می‌کنند. اگر مبتدی باشید، ممکن است استکینگ برایتان فرآیندی پیچیده و گیج‌کننده به نظر برسد. اما، در واقع، روشی ساده برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال است.

در واقع در این روش، دارندگان ارزهای دیجیتال با «قفل کردن» کوین‌های خود در یک کیف پول برای مدت زمان مشخص، درآمد غیرفعالی کسب کنند. به عبارت دیگر، در ازای آن از شبکه جوایزی دریافت می‌کنند که براساس تعداد کوین‌هایی که قفل کرده‌اند و مدت آن، توزیع می‌شود.

شما می‌توانید به اشتراک‌گذاری ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی برای استخراج فکر کنید که در آن به جای صرف منابع برای ایجاد بلاک‌های جدید (در مورد بلاکچین‌های اثبات کار)، به سادگی برخی از کوین‌ها را در ازای پاداش قفل می‌کنید.

اگر قصد دارید با در نظر گرفتن آینده لایوپیر ، وارد این بازار شوید، در ادامه کیف پول های لایوپیر که امکان استکینگ دارند را معرفی کرده‌ایم.

کیف پول اتمیک (نسخه دسکتاپ)

LPT را می‌توان در کیف پول Atomic که در نسخه‌های‌اندروید، iOS و چندین نسخه دسکتاپ ارائه می‌شود، ذخیره کرد. کیف پول اتمیک از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال از جمله LPT و سایر توکن‌های ERC20 و BEP2 پشتیبانی می‌کند. همچنین این والت، تبادلات اتمی و تبادل داخلی را انجام می‌دهد که کاربران می‌توانند از آن برای مبادله بین تمام دارایی‌های پشتیبانی شده از جمله Livepeer استفاده کنند.

استفاده از کیف پول های لایوپیر که هم نسخه موبایل و هم نسخه دسکتاپ دارند، بسیار راحت است، اما امنیت کمتری دارند. توجه داشته باشید که کیف پول دسکتاپ را باید فقط روی یک دستگاه بدون ویروس و ایمن نصب کرده که دسترسی کمی به اینترنت دارد. به دلیل اینکه احتمال وجود بدافزار در سیستم‌عامل‌های تلفن همراه بسیار کم است، برخی کیف پول‌های موبایل را ایمن‌تر می‌دانند.

LPT را می‌توان مستقیماً به همراه سایر کوین‌های ERC20 به کیف پول اتمیک ارسال کرد تا جایشان امن باشد.

کیف پول Coinbase (نسخه موبایلی)

والت Coinbase برای لایوپیر

کیف پول کوین بیس یک کیف پول خودنگهبان است که در دو نسخه‌ اندروید و iOS در دسترس است. با کمک این والت، امکان کنترل کامل ارز دیجیتال وجود دارد. این بدان معناست که کلیدهای خصوصی (که نشان‌دهنده مالکیت ارز دیجیتال است) مستقیماً در دستگاه تلفن همراه شما ذخیره می‌شود و نه در یک صرافی متمرکز مانند Coinbase.com.

توجه داشته باشید که کیف پول کوین بیس محصول Coinbase.com نیست و برای استفاده از کیف پول کوین بیس نیازی به حساب Coinbase.com ندارید. اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری ساده در LPT هستید، کوین بیس به عنوان یکی از کیف پول های لایوپیر، ساده‌ترین مکان برای ذخیره و مدیریت دارایی پس از شما خرید لایوپیر است.

کیف پول تراست والت (نسخه موبایلی)

 Trust Wallet یکی از کیف پول های لایوپیر است که به طور رسمی توسط بایننس پشتیبانی می‌شود. این والت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است. اگر به تازگی به دنیای رمزارز وارد شده‌اید یا به دنبال جایی برای ذخیره LPT خود در یک دستگاه ایمن هستید، کیف پول تلفن همراه ممکن است به دلیل راحتی، امنیت و پشتیبانی که ارائه می‌دهند، برای شما مناسب‌تر باشد.

پس از دانلود Trust Wallet در یکی از دو نسخه Android یا iOS فعالیت خود را با دنبال کردن آموزش ساده‌ای که برای راه‌اندازی کیف پول جدید در اختیارتان قرار می‌دهد، دنبال کنید. LPT را می‌توان به همراه هر کوین ERC20 دیگری که می‌خواهید ایمن نگه دارید، مستقیماً به کیف پول Trust ارسال کنید. این  والت دائماً در حال اضافه کردن پشتیبانی کوین‌های جدید است.

MyEtherWallet (نسخه تحت وب)

کیف پول های لایوپیر مای‌اتروالت، یکی از قابل اعتمادترین کیف پول‌های ذخیره رمزارز است. این والت تمام توکن‌های ERC20 همانند لایوپیر را بدون نیاز به دانلود هیچ نرم‌افزاری ذخیره می‌کند.

MyEtherWallet مبتنی بر وب بوده و در هرکجا که هستید امکان دسترسی به آن را دارید. اما باید نسبت به فیشینگ در نسخه‌های جعلی وب‌سایت محتاط بود. به همین منظور باید هم دستگاه و هم اتصال به اینترنت ایمن باشد. بهترین راه این است که می‌توانید از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری Ledger یا Trezor، عبارت کلیدی یا طیف گسترده‌ای از روش‌های ورود به سیستم را برای دسترسی استفاده کنید.

رمزارز Livepeer می‌تواند مستقیماً به آدرس MyEtherWallet شما همراه با هر کوین ERC20 دیگری که می‌خواهید ایمن نگه دارید، ارسال شود.

والت Guarda

کیف پول Guarda برای لایوپیر

کیف پول Guarda که به عنوان یکی از کیف پول های لایوپیر شناخته می‌شود، از طریق وب، موبایل و دسکتاپ قابل دسترسی است. این والت، یک پلتفرم مدیریت دارایی رمزارز سراسری را برای مبتدیان و سرمایه گذاران با تجربه فراهم می‌کند.

رابط کاربرپسند کیف پول نرم‌افزاری همراه با خدمات مشتری، کیف پول Guarda را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. سرمایه‌گذاران باتجربه ارزهای دیجیتال می توانند از طیف وسیعی از ویژگی‌های پیشرفته این والت همانند سرمایه‌گذاری و توانایی گرفتن وام‌های رمزارزی بهره می‌برند.

کیف پول Guarda از بیش از ۴۰۰ هزار دارایی دیجیتال همانند بیت کوین، اتریوم، کوین بایننس، دوج کوین و کاردانو و لایوپیر پشتیبانی می‌کند.

والت متامسک (کیف پول‌ موبایلی و تحت وب)

MetaMask یک نرم‌افزار کیف پول رمزارزی رایگان است. این والت امکان این را می‌دهد که دارایی‌های رمزارز بلاکچین اتریوم را بخرید، بفروشید، و مبادله کنید. ConsenSys، بزرگترین شرکت توسعه اتریوم در جهان، این والت را در سال ۲۰۱۶ به عنوان ابزاری جهت ساده کردن دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) راه‌اندازی کرد.

در MetaMask امکان خرید، دریافت، ارسال و مبادله LTP و اتر و امکان اتصال به کیف پول‌های رمزارزی دیگر نیز وجود دارد. همچنین به شبکه‌های مختلف مانند زنجیره هوشمند BNB و سایر شبکه‌ها دسترسی خواهید داشت.

استفاده از MetaMask رایگان است و می‌توان آن را به عنوان یک افزونه در مرورگرهای اینترنت، گوگل کروم، فایرفاکس، بریو و مایکروسافت اج نصب کرد و یا به عنوان یک برنامه گوشی هوشمند در iOS و‌ اندروید دانلود کرد. MetaMask با بیش از ۳۰ میلیون کاربر، یکی از محبوب‌ترین کیف پول های لایوپیر و رمزارز در جهان است.

بهترین کیف پول های لایوپیر برای نگهداری طولانی مدت

کیف پول‌های سخت‌افزاری کلیدهای خصوصی کاربر کریپتو را به‌طور ایمن در فضای ذخیره‌سازی آفلاین یا «سرد» نگه می‌دارند. به این معنی که به اینترنت متصل نیستند، مگر زمانی که کاربر باید برای تکمیل تراکنش، آن‌ها را مدت کوتاهی به رایانه متصل کند. اما کیف پول‌های نرم‌افزاری یا «داغ» دائماً آنلاین هستند، که به هکرها فرصت بیشتری می‌دهند که حمله کرده و وجوه شما را سرقت کنند. به همین دلیل، کیف‌پول‌های سخت‌افزاری تقریباً به‌عنوان یک گزینه بسیار امن برای نگه داشتن دارایی به صورت طولانی مدت پیشنهاد می‌شود.

یکی از بهترین مکان‌ها برای ذخیره‌سازی LPT در کیف پول سخت‌افزاری رمزگذاری‌شده مانند کیف‌های Ledger یا Trezor است. کیف پول های لایوپیر سخت‌افزاری از تکنیک‌های رمزگذاری بسیار پیشرفته استفاده می‌کنند تا وجوه شما را در برابر حملات پیچیده شبکه یا حتی کلاهبرداری‌های ساده فیشینگی که در اثر نگه‌داری وجوه در یک نرم‌افزار یا کیف پول وب‌سایتی اتفاق می‌افتد، ایمن نگه دارند. کیف پول‌های سخت‌افزاری حتی به کاربران این امکان را می‌دهند که وجوه خود را از طریق یک عبارت، بازیابی کنند؛ فقط در صورتی‌ که کیف پول به سرقت برود یا آسیب ببیند ممکن است دارایی شما به خطر بیافتد.

لجر برای هولد لایوپیر

هر دو کیف پول لجر و ترزور مدل‌های سطح پایه خود را با قیمت حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار در دسترس قرار می‌دهند. لجر نانو اس (Ledger Nano S) و ترزور وان (Trezor One) بهترین عملکردهای همه جانبه از نظر ویژگی‌ها نسبت به قیمت هستند و هر دو کیف پول سخت‌افزاری قادر به ذخیره LPT هستند و آن را آفلاین و ایمن نگه می‌دارند.

انتخاب بهترین کیف پول برای ارز لایوپیر

شاید انتخاب گزینه مناسب برایتان سخت به نظر برسد. در این قسمت جدولی از مزایای و معایب تمامی کیف پول های لایوپیر که در این مقاله معرفی کرده‌ایم را ارائه می‌کنیم تا کار برای شما ساده‌تر شود و بتوانید با توجه به نیاز خود، مناسب‌ترین کیف پول را انتخاب کنید.

نام کیف پولمزایامعایب
والت Trezorسخت‌افزاری با امنیت بالا، قابل حمل، افزایش ناشناس بودن، پشتیبانی از بیش از ۱۸۰۰ نوع رمزارز، نمایشگرهای کاملا قابل خواندن  کیفیت جنس خوب نیست، برنامه برای گوشی هوشمند ندارد، تبدیل نقدینگی به فیات دشواراست  
والت Ledgerپشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ ارز، امنیت بسیار بالا با چیپ، محافظ کلید خصوصیارزان بودن،  فضای ذخیره سازی محدود، صفحه نمایش کوچک، موبایلی نبودن،  
والت Guardaپشتیبان ده‌ها ارز دیجیتال، استکینگ، قابلیت چند امضایی، سازگار با کیف پول‌های سخت‌افزاری، کلیدهای خصوصی رمزگذاری شده، رایگان، استفاده آسان،  عدم ارائه کیف پول سرد، عدم اعمال خودکار ویژگی چند امضایی، پرداخت هزینه برای خرید دارایی در پلتفرم  
کیف پول اتمیکپشتیبانی از ۵۰۰ کوین و توکن، ذخیره کلیدهای خصوصی رمزگذاری‌شده، رابط کاربری سادهعدم پشتیبانی از کیف پول سخت‌افزاری، امکان خرید ارز دیجیتال فقط با کوین‌های منتخب  
Lumiwalletمتن باز، پشتیبانی از ۱۰۰۰ توکن ERC-20، امکان خرید با ارزهای فیات، عدم نیازی به ثبت نام  KYC
متامسک (MetaMask)منبع باز، قابل دسترسی از طریق چندین مرورگر، رابط کاربری آسان  نگرانی‌های امنیتی، پشتیبانی فقط از ERC 20  
تراست والت (Trust Wallet) پشتیبانی از بیش از ۱ میلیون ارز، راه‌اندازی و استفاده راحت در تلفن‌های هوشمند، خرید و اشتراک گذاری آسان ارز دیجیتالعدم امکان بازیابی حساب‌های از دست رفته از طریق پشتیبانی مشتری، مستعد حملات، استفاده محدود با برنامه‌های غیرمتمرکز  
کیف پول Coinbaseاختصاص بودجه برای جبران دارایی‌های دیجیتالی، کنترل کاربر با احراز هویت دو مرحله‌ای، قابلیت چند امضایی، پشتیبانی توسط Coinbase، محدود کردن دسترسی به ابزارهای مالی دیجیتال  ذخیره کلیدهای خصوصی فقط در کیف پول میزبان، عدم پشتیبانی از بیت کوین  
MyEtherWallet                   امن و خودمختار، سازگار با چندین سیستم عامل، پلتفرم منبع باز  فرآیند گیج‌کننده Setup، عدم پشتیبانی برخط مشتری  

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
coincarp.com
سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا