اخبار ارزهای دیجیتال

کاسپرسکی: هک‌های متاورسی در سال آینده افزایش می‌یابد

به گفته شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی، کاربران متاورس قربانیان بعدی مهاجمان و هکرها در فضای مجازی خواهند بود

کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که متاورس می‌تواند به هدف بزرگ سال آینده مهاجمان تبدیل شود.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی (Kaspersky) در گزارش خود از تهدیدهای سایبری در سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی کرد که به دلیل عدم حفاظت کافی از داده‌های کاربران و نبود نظارت بر محتوا، متاورس بدل به هدف جذابی برای سو استفاده خواهد شد.

کاسپرسکی اذعان کرد که اگر چه در حال حاضر تعداد معدودی پلتفرم متاورس فعال وجود دارد اما تعداد متاورس‌ها قرار است تا در سال‌های آینده گسترش یابد و بازار آن تا سال ۲۰۲۶ به ۵۰ میلیارد دلار برسد. این رشد می‌تواند بزهکاران سایبری را مجاب کند تا از کاربران کم‌اطلاع این حوزه سو استفاده نمایند. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم:

از آن جایی که تجربه متاورس جهانی است و از قوانین منطقه‌ای حفاظت از داده‌ها، مانند GDPR [منحصر به اتحادیه اروپا] تبعیت نمی‌کند، ممکن است تضادهای پیچیده‌ای بین الزامات قانونی مربوط به اعلان افشای داده ایجاد کند. رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر کانون فعالیت‌های نقض داده‌ها هستند، بنابراین منطقی است که متاورس را گسترش طبیعی این گروه از پلتفرم‌ها بنامیم. همان‌طور که در اوایل سال جاری توسط کوین تلگراف گزارش شد، شبکه‌های اجتماعی مسئول بیش از یک میلیارد دلار ضرر ناشی از کلاهبرداری رمزارز در سال ۲۰۲۱ بودند.

کاسپرسکی همچنین پیش‌بینی کرد که سو استفاده و خشونت جنسی مجازی در متاورس وجود خواهد داشت. در گزارش کاسپرسکی به چندین نمونه از تجاوز و سو استفاده از نمایه‌های کاربری اشاره شد و افزوده شد که بدون راهکارهای حفاظتی و یا وجود مقررات تنظیم محتوا، این روند ترسناک احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه‌دار خواهد بود.

شرکت متا، که پیش‌تر فیس‌بوک نامیده می‌شد، به دلیل نبود ساختاری برای حفاظت از کاربر و نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود، واکنش‌های منفی زیادی در مورد جاه‌طلبی‌های متاورسی خود دریافت کرده است.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که ارزهای مجازی و آیتم‌های با ارزش درون بازی، یکی از هدف‌های اصلی مجرمان سایبری خواهند بود. آن‌ها به دنبال ربودن حساب‌های بازیکنان یا فریب آن‌ها برای تایید معاملات کلاه‌برداردانه به منظور دستیابی به دارایی‌های مجازی ارزشمند خواهند بود. اکثر بازی‌های مدرن نوعی از کسب درآمد یا پشتیبانی از ارز دیجیتال را معرفی کرده‌اند که تبدیل به یک هدف جذاب برای بازیگران مخرب شده است.

کاسپرسکی خاطرنشان کرد که اشکال جدید شبکه‌های اجتماعی با خود خطرات بیشتری به همراه خواهند داشت. در این گزارش به طور خاص به رواج شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر واقعیت افزوده اشاره شد و افزوده شد که مجرمان سایبری می‌توانند اقدام به توزیع برنامه‌های تروجانی برای آلوده کردن دستگاه‌ها برای رسیدن اهداف مخرب خود کنند.

بر اساس این گزارش، خطرات تهدیدکننده رسانه‌های اجتماعی جدید مبتنی بر واقعیت افزوده و پلتفرم‌های متاورس در درجه نخست سرقت داده‌ها و پول، فیشینگ و سپس هک حساب است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا