کیف پول

سگویت بومی یا Native SegWit لجر چیست و چگونه نصب می شود؟

زمانی که شما اپ بیت کوین را در لجر نانو لایو (Ledger Live) نصب می‌کنید و اکانت خود را می‌سازید، هنگام اضافه کردن کیف پول سخت افزاری لجر، دو گزینه به شما نمایش داده می‌شود. یک حساب سگویت بومی (Native SegWit) و دیگری حساب سگویت (SegWit) است و هر کدام از این آدرس‌ها به‌راحتی قابل تشخیص هستند. سگویت یک بروز رسانی پروتکل بیت کوین است که موجب تغییر در ذخیره داده‌ها در بلاک چین می‌شود. این به‌روزرسانی باعث می‌شود تا داده‌های کمتری در هر بلاک بیت کوین ذخیره شوند و در نهایت کاربران حدود ۸۰ درصد در کارمزدهای تراکنش شبکه صرفه‌جویی می‌کنند. به‌تازگی والت سخت‌افزاری لجر پشتیبانی از سگویت بومی را روی برنامه دسکتاپ خود اضافه کرد. برای استفاده از این مزیت کاربران باید یک سری تنظیمات را انجام دهند. در این مقاله از بلاگ والکس راه‌اندازی سگویت بومی لجر را آموزش می‌دهیم.

 Native SegWit چیست؟

قبل از آنکه به بررسی سگویت بومی لجر بپردازیم بهتر است بدانید که سگویت چیست؟ سگویت یک به‌روزرسانی بیت کوین است که در ۲۴ آگوست ۲۰۱۷ به‌وسیله سافت فورک (soft fork) پروتکل بیت کوین صورت گرفت. هدف اصلی این طرح حذف اطلاعات امضا از تراکنش‌های بیت کوین به‌منظور افزایش ظرفیت‌ بلاک چین‌ها بود. سگویت باعث می‌شود که داده‌های کمتری روی هر بلاک ذخیره شوند، به همین خاطر است که سگویت را به‌عنوان راه‌حلی برای مشکل مقیاس‌پذیری بیت کوین معرفی کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۹ شرکت لجر پشتیبانی از سگویت بومی یا نیتیو سگویت را بر روی برنامه دسکتاپ خود اضافه کرد. سگویت بومی لجر که با نام “bech32” نیز شناخته می‌شود، دارای یک قالب آدرس جدیدی است و این نوع قالب‌ها با “bc1” شروع می‌شوند. برای استفاده از مزایای این سگویت کاربران باید بیت کوین‌های خود را به این آدرس‌های جدید منتقل کنند. با استفاده از ای آدرس‌های جدید، کاربران در آینده می‌توانند کارمزد تراکنش کمتری را پرداخت کنند.

 سگویت بومی چه مزایا و معایبی دارد؟

سگویت با تغییر اندازه بلاک‌ها در بلاک چین باعث شد که کارمزد معاملات خیلی کم شود و در نتیجه سرعت تراکنش آنها نیز خیلی بالاتر برود. با منتقل شدن بیت کوین به آدرس سگویت بومی، در ۸۰ درصد از کارمزدها صرفه‌جویی می‌شود. به یاد داشته باشید زمانی که آدرس خود را برای فردی ارسال می‌کنید بگویید که آدرس ارسالی، سگویت است تا اشتباهی رخ ندهد و دارایی شما از بین نرود.

اما در پاسخ این که مشکل Native SegWit چیست، باید بگوییم که مشکل بزرگ آن این است که هنوز سیستم‌عامل‌ها، صرافی‌های بزرگ و کیف پول‌ها از این آدرس یا فورک بیت کوین پشتیبانی نمی‌کنند. به همین دلیل زمانی که شما امانت بیت کوین را در لجر لایو اضافه می‌کنید، هر دو آدرس سگویت و سگویت بومی لجر به شما نمایش داده می‌شود.

به جای سگویت بومی از چه قالب آدرسی می‌توان استفاده کرد؟

چنانچه می‌خواهید از سگویت بومی استفاده کنید، دو نوع آدرس دیگر وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. نوع اول همان آدرس اولیه بیت کوین است که با رقم ۱ شروع می‌شود و هزینه آن نسبت به آدرس‌های دیگر بیشتر است. نوع دوم آدرس‌های “Nested SegWit” است که با رقم ۳ شروع می‌شوند و خرج کردن از این آدرس‌ها نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است. اما به‌طورکلی آدرس‌های سگویت بومی از همه به‌صرفه‌تر هستند و موجب صرفه‌جویی ۸۰ درصدی در کارمزد می‌شوند. برای اینکه بتوانید از مزیت‌های سگویت بومی بهره‌مند شوید باید بیت کوین‌های خود را که در آدرس‌های اول و دوم قرار دارند به آدرس‌های سگویت بومی منتقل کنید.

سگویت بومی در لجر

سگویت بومی در لجر چیست

برای مهاجرت به سگویت بومی لجر بهتر است در ابتدا “Ledger Live” خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید و همچنین کیف پول لجر خود را به آخرین نسخه فریمور بروزرسانی کنید. 

 برنامه Ledger Live را روی سیستم خود اجرا کنید. سپس تب “Account” را باز کنید و روی “+Add account” کلیک کنید.

اضافه کردن حساب کاربری در سگویت بومی لجر

از منوی کشویی باز شده بیت کوین را انتخاب کنید و بر روی “continue” کلیک کنید.

از دستورالعمل‌هایی که نمایش داده می‌شود برای اتصال والت لجر خود استفاده کنید و برنامه “Bitcoin” را باز کنید.

در پایین قسمت “ADD NEW ACCOUNT” چک باکس “۱BITCOIN” را بررسی و تأیید کنید.

بر روی اکانت خود کلیک کنید سپس بر روی “receive” برای ایجاد آدرس سگویت بومی لجر که با bc1 شروع می‌شود کلیک کنید.

آدرس جدید ساخته شده را کپی کنید و بیت کوین‌های خود را از آدرس قبلی به این آدرس ارسال کنید.

در نهایت باید مطمئن شوید که دارایی‌ها به اکانت جدید فرستاده شده باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ledger
علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا