اخبار بیت کوین

چند شرکت دیگر برای اخذ مجوز ETF بیت کوین اقدام کردند

دو شرکت WisdomTree و Invesco درخواست راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین خود را تسلیم کمبیسون بورس و اوراق بهادار کردند.

حداقل دو شرکت سرمایه‌گذاری پس از اقدام شرکت «بلک راک»‌ برای درخواست مجوز راه‌اندازی ETF بیت کوین در ۱۵ ژوئن، مجاب شده‌اند تا اقدامی مشابه انجام دهند.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph،‌ صندوق مدیریت دارایی نیویورکی «ویزدم تری» (WisdomTree)،‌ تازه‌ترین شرکتی است که درخواستی جدید برای ارائه ETF بیت کوین به ثبت رسانده است.

بر اساس پرونده ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد)، WisdomTree از این سازمان درخواست کرده است تا مجوز فهرست شدن صندوق بیت کوین خود با نام WisdomTree Bitcoin Trust در بازار بورس Cboe BZX با نماد BTCW را صادر نماید.

این شرکت پیش از این دو بار برای اخذ مجوز ETF بیت کوین درخواست داده بود. بار نخست این تقاضا در دسامبر ۲۰۲۱ توسط SEC رد شد. درخواست دوم در اکتبر سال ۲۰۲۲ رد شد و SEC نگرانی در خصوص تقلب و دستکاری بازار را دلیل رد این درخواست اعلام کرد. این شرکت مدیریت سرمایه، ۸۳ میلیارد دلار دارایی را تحت نظارت خود دارد.

پیشنهاد ویزدم تری شامل پیشنهاد یک قرارداد نظارتی با یک اپراتور آمریکایی ارائه‌کننده پلتفرم معاملاتی اسپات برای بیت کوین است. این پیشنهاد به منظور دادن تضمین بیشتر به SEC بوده است.

تنها چهار ساعت پس از ثبت درخواست WisdomTree، شرکت مدیریت سرمایه Invesco نیز درخواستی برای محصولی مشابه ارائه کرد.

در متن درخواست این شرکت آمده است که وجود یک ETF اسپات بیت کوین «که از متولیان و ارائه‌دهندگان خدمات حرفه‌ای» بهره می‌برد،‌ نیاز سرمایه‌گذاران به «خدمات خارجی رگوله نشده» را از بین می‌برد و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا با سهولت بیشتری از سرمایه‌گذاری خود در بیت کوین حفاظت نمایند.

با همه این درخواست‌ها، SEC تاکنون هنوز حتی به یک درخواست برای ایجاد ETF اسپات بیت کوین نیز پاسخ مثبت نداده است. خبر امیدوارکننده این است که بلک راک تاکنون در ۵۷۶ درخواستی که برای ایجاد ETFهای مختلف در طول سالیان ارسال کرده است، تنها با یک جواب منفی روبرو شده است.

همچنین شایعاتی به گوش می‌رسد که شرکت چند تریلیون دلاری Fidelity Investments نیز به دنبال دریافت مجوز راه‌اندازی ETF بیت کوین است. هنوز خبر موثق بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا