اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

۹۰ درصد از دارندگان بیت کوین در سود هستند؛ بیت کوین بیشتری بخریم یا بفروشیم؟

اکثر سرمایه‌گذاران در زمانی که قیمت‌ها کاهش یافته بود، از فرصت انباشت بیت کوین استفاده کردند و طبق داده‌های IntoTheBlock، بیش از ۹۰ درصد این سرمایه‌گذاران در حال حاضر در سود هستند. این مساله می‌تواند فروش سرمایه‌گذاران را در پی داشته باشد.

به گزارش والکس و به نقل از abc crypto، انتظارات از عملکرد قیمت بیت کوین در هفته‌های گذشته، افزایش یافته، زیرا رمزارز اول بازار، قیمت ۴۶۰۰۰ دلار را رد کرد. دقیقا پیش از شروع روند صعودی بیت کوین، دارندگان بزرگ این رمزارز به درستی فرصت خرید را شناسایی کرده و بر تعداد بیت کوین خود افزودند.

در میان همه این نشانه‌های مثبت، یکی از معیارهای کلیدی بیت کوین به سطح بحرانی رسید که ممکن است بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

خرید سرمایه‌گذاران در قیمت‌های پایین

طی چند روز گذشته، گاوهای BTC کنترل بازار را در دست گرفته و قیمت پادشاه کریپتو را به بالای ۴۶۰۰۰ دلار سوق دادند.

با توجه به داده‌های کوین مارکت کپ، قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته بیش از ۱.۳۳ درصد افزایش یافته است. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین زیر ۴۶۰۰۰ دلار و در سطح ۴۵۶۷۲ دلار با ارزش بازار بیش از ۸۹۴ میلیارد دلار معامله می‌شود.

نمودار سود و ضرر سرمایه گذاران در بازار بیت کوین
نمودار سود و ضرر سرمایه گذاران در بازار بیت کوین

به لطف افزایش قیمت، اکثر سرمایه‌گذاران بیت کوین در سود قرار دارند. داده‌های IntoTheBlock نشان‌دهنده این است که ۹۰ درصد از دارندگان بیت کوین در سود هستند.

طی هفته‌های گذشته و قبل از اینکه قیمت بیت کوین روند صعودی پیدا کند، سرمایه‌گذاران از این فرصت برای انباشت بیت کوین بیشتر استفاده کردند. طبق آخرین توییت از IntoTheBlock، دارندگان بیت کوین با مالکیت بیش از ۱ درصد از عرضه، در هفته گذشته بیش از ۱۴ هزار بیت کوین جمع‌آوری کرده‌اند. آنها این کوین‌ها را زمانی خریداری کردند که قیمت‌ زیر ۴۳۰۰۰ دلار قرار داشت.

نمودار موجودی بیت کوین صرافی ها و موجودی خارج از صرافی
نمودار موجودی بیت کوین صرافی ها و موجودی بیت کوین خارج از صرافی

برای بررسی فشار خرید در بازار بیت کوین، به داده‌های Santiment و CryptoQuant نگاهی می‌انداریم. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که ذخیره ارزی BTC صرافی‌ها در حال افزایش است. این به وضوح به این معنی بود که سرمایه‌گذاران بیت کوین‌های خود را به صرافی منتقل کرده‌اند تا به فروش برسانند.

در واقع فاصله بین عرضه BTC در صرافی‌ها و عرضه خارج از صرافی‌ها در نمودار رو به کاهش است. این همچنین نشان‌دهنده افزایش فشار فروش بر بیت کوین است.

آیا بیت کوین به زودی روند صعودی دیگری را آغاز می‌کند؟

در کنار این داده‌های آن چین، یکی دیگر از معیارهای کلیدی BTC نیز به نقطه حساسی رسید. شرکت تحلیلی Blockchain Backer اخیراً توییتی را منتشر کرده است که در آن سطح اصلاحی فیبوناچی بیت کوین را مورد بررسی قرار داده است.

طبق این توییت، ارزش بازار بیت کوین به سطح اصلاحی فیبوناچی ۰.۶۱۸ رسیده است. زمانی که ارزش بازار در سال ۲۰۲۱ به این سطح رسید، قیمت بیت کوین در هفته‌های بعد به بالاترین حد خود رسید. با این حال، این بار همه چیز کمی متفاوت به نظر می‌رسد زیرا نمودار روزانه BTC هنوز نشان‌دهنده کاهش قیمت است.

دلیل این روند نزولی ناگهانی را می‌توان به ایجاد ترس در مورد صندوق ETF اسپات بیت کوین نسبت داد. بنابراین برای اینکه ببینیم آیا احتمال شروع یک رالی صعودی توسط BTC وجود دارد یا خیر، نگاهی به نمودار روزانه BTC می‌اندازیم.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم روزانه

تحلیل‌ها به چند شاخص نزولی اشاره دارند. به عنوان مثال، قیمت بیت کوین به حد بالایی باندهای بولینگر رسیده است. علاوه‌براین، شاخص جریان پول (MFI) نیز اندکی کاهش یافته که احتمال تداوم افت قیمت در روزهای آینده را افزایش می‌دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ambcrypto.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا