اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

شورت اسکوییز در کمین آلت کوین و میم کوین‌ها پس از هاوینگ بیت کوین!

با تکمیل هاوینگ چهارم بیت کوین، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در مورد تحرکات بازار کریپتو در کوتاه‌مدت گمانه‌زنی می‌کنند.

به گزارش والکس و به نقل از cryptonews، شرکت QCP در یادداشت اخیر خود در تلگرام نوشت:

در حالی که قیمت بیت کوین در بازار اسپات طی آخر هفته به صورت جزئی افزایش یافت، اما بلافاصله پس از رویداد هاوینگ حرکت قابل‌توجهی را مشاهده نکردیم.

از نظر تاریخی، سه هاوینگ قبلی منجر به افزایش قابل‌توجهی در قیمت اسپات بیت کوین شده بود، اما این رشد تصاعدی تقریباً ۵۰ تا ۱۰۰ روز پس از خود هاوینگ اتفاق افتاده است.

اگر این الگو تکرار شود، گاوهای بیت کوین ممکن است چند هفته دیگر فرصت داشته باشند تا پوزیشن‌های خرید بزرگتری را برای خود آماده کنند.

QCP پس از هاوینگ انتظار شورت اسکوییز دارد

در کوتاه‌مدت، تحلیلگران QCP یک شورت اسکوییز (Short Squeeze) بالقوه را تحت رهبری آلت کوین‌ها و میم کوین‌ها پیش‌بینی می‌کنند.

این ارزهای دیجیتال جایگزین، دائماً فاندینگ ریت (Funding Rate) منفی را تجربه کرده‌اند و نرخ تأمین مالی برخی از آنها به منفی ۱۰۰ درصد هم رسیده‌ است.

شورت اسکوییز زمانی اتفاق می‌افتد که فروشندگان مجبور به پوشش پوزیشن‌های خود (برای مثال با خرید) می‌شوند و به دلیل افزایش ناگهانی تقاضا، قیمت یک دارایی را افزایش می‌دهند.

کارشناسان QCP اعلام کردند:

آنچه که در کوتاه‌مدت می‌توانیم انتظارش را داشته باشیم، شورت اسکوییزی است که توسط آلت کوین‌ها و میم کوین‌ها رهبری می‌شود، توکن‌هایی که به صورت مداوم شاهد فاندینگ ریت منفی بوده‌اند.

علاوه بر این، QCP اشاره کرد که ریسک ریورسال (Risk Reversal) اتریوم به بالای منفی ۴ درصد رسیده و این سطح نرمالی محسوب می‌شود.

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران ممکن است منجر به این شود که پوزیشن‌های فروش خود را ببندند و برای خرید اتریوم بیشتر وام بگیرند.

ایده‌های معاملاتی QCP

در پرتو این تغییرات، QCP دو ایده معاملاتی را پیشنهاد می‌کند.

اولاً، برای کسانی که از نظر ساختاری دیدگاه صعودی نسبت به بیت کوین دارند، QCP متوجه خرید مداوم قراردادهای اختیار خرید BTC شده که در پایان سال و بعد از آن منقضی می‌شوند.

آنها به سرمایه‌گذاران توصیه کرده‌اند که Extended Range Knockouts (ERKO) را بررسی کنند چرا که نسبت ریسک به ریوارد جذابی ارائه می‌دهند.

دو آپشن ERKO ارائه شده توسط QCP عبارتند از ERKO 27 Dec 2024 75/150k و ERKO 28 Mar 2025 150/250k.

در آپشن اول، حداکثر ۱۰/۵۲ برابر سرمایه‌گذاری با قیمت ۷۱۳۰ دلار به ازای هر بیت کوین سود داده می‌شود، در حالی که آپشن دوم حداکثر سود حتی بالاتر از ۴۰ برابر سرمایه‌گذاری اولیه با قیمت ۲۵۰۰ دلار به ازای هر بیت کوین را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، QCP گفته که بهتر است در هفته‌های آینده پوزیشن‌های لانگ خود برای بیت‌ کوین را بیشتر کنید و از سطح ۵۵ هزار دلار این ارز دیجیتال بیشترین بهره را ببرید.

هدف از این استراتژی استفاده مناسب از رالی تصاعدی بیت کوین پس از هاوینگ است.

برای پیاده‌سازی این رویکرد، QCP توصیه کرده که خرید بیت کوین در بازار آپشن با تاریخ انقضا ۶SEP24 را در نظر بگیرید که یک بازه زمانی ۲۰ هفته‌ای به شما ارائه می‌دهد.

قیمت اعمال (Strike Price) در سطح ۵۵ هزار دلار تعیین شده که منعکس‌کننده یک تخفیف تقریباً ۱۹/۷۰ درصدی از قیمت اسپات فعلی است، در حالی که مرز بالایی ۸۰ هزار دلار است که به طور بالقوه رشد ۱۰/۶۱ درصدی را فراهم می‌کند.

منظور از قیمت اعمال قیمت قراردادی است که در زمان سررسید قرارداد خرید یا فروش دارایی مورد نظر به آن قیمت تعیین می‌شود.

همان‌طور که پیش از این گزارش شده بود، محصولات سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال این هفته را نیز با جریان خالص منفی پشت سر گذاشتند و این دومین هفته متوالی از کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به این محصولات است.

حجم این خروجی‌ها در مجموع به ۲۰۶ میلیون دلار رسید و حجم معاملات محصولات قابل معامله در بورس (ETP‌) نیز اندکی کاهش یافت.

محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین شاهد خروج سرمایه ۱۹۲ میلیون دلاری بودند.

با این حال، تعداد کمی از سرمایه‌گذاران این موضوع را فرصتی برای شورت گرفتن می‌دانستند، زیرا استراتژی‌های شورت بیت‌ کوین در بازار مارجین خروج سرمایه ۰/۳ میلیون دلاری را تجربه کردند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا