اخبار بیت کوین

انتظار برای انفجار! تاریخ تایید احتمالی ETF بیت کوین چه زمانیست؟

یکی از تحلیلگران بلومبرگ می‌گوید که صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بین ۵ تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۵ تا ۲۰ دی ۱۴۰۲) ممکن است توسط SEC تایید شوند. 

به گزارش والکس و به نقل از coinspeaker، با هجوم گاوها به بازار، قیمت بیت کوین در شبانه‌روز گذشته مقاومت مهم ۳۸۵۰۰ دلاری را شکست و به بالاترین قیمت در سال ۲۰۲۳ رسید. این صعود فوق‌العاده بیت کوین، بسیاری را متقاعد کرده است که احتمالا قیمت قبل از کریسمس به ۴۰ هزار دلار خواهد رسید. علی‌رغم مشکلاتی که اخیرا برای صرافی بایننس به وجود آمد، احساسات خوش‌بینانه هر روز بیشتر از قبل خودنمایی می‌کند. 

در همین حال، یکی از تحلیلگران بلومبرگ اعلام کرد که احتمالا SEC تمام ۱۲ درخواست راه‌اندازی ETF اسپات را تا ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) تایید خواهد کرد. ناظران از ماه‌ها پیش گفته‌اند که اگر این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین یک انفجار سریع را تجربه می‌کند و برهمین اساس، سرمایه‌گذاران به شدت نسبت به اخبار ETFها حساس شده‌اند.

با توجه به افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران نهادی، اکنون بیش از ۱۰ مدیر صندوق به دنبال مجوز راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بر مبنای بیت کوین در ایالات متحده هستند. در شرایط فعلی، امیدها برای تایید ETFهای اسپات به شکل باورنکردنی افزایش یافته است. جیمز سیفارت (James Seyffart) تحلیلگر بلومبرگ برهمین اساس استدلال می‌کند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌تواند تمام درخواست‌ها را در یک بازه زمانی ۵ روزه تایید کند. او معتقد است که صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین از ۵ تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ رسما مجوز فعالیت را از SEC دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که این تحلیلگر پیش‌تر نیز یک بازه زمانی بین ۹ تا ۱۷ نوامبر (۱۸ تا ۲۶ آبان) را برای تایید احتمالی ETFها مشخص کرده بود که اتفاق نیفتاد. 

مهلت ۱۰ ژانویه برای تایید ETF بیت کوین براساس این واقعیت است که انتظار می‌رود SEC تصمیم نهایی را در مورد ETF بیت کوین Ark 21Shares بگیرد. علاوه براین، شکست SEC در دادگاه از شرکت گری اسکیل (Grayscale)، خوش‌بینی‌ها را تقویت کرده است. از آن زمان، تیم‌هایی از کمیسیون بورس با چندین متقاضی ETF بیت کوین ملاقات کرده‌اند که منجر به تغییرات قابل توجهی در پرونده‌ها شده است.

شرکت بلک راک (BlackRock) به عنوان غول دنیای مالی، ارتباط خود با بیت کوین را از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های استخراج‌کننده تشدید کرده است. به باور برخی ناظران، این اقدام بلک راک به این دلیل است که شرکت از تایید درخواست ETF خود مطمئن است. مایکرواستراتژی نیز مجدد ۱۶ هزار بیت کوین جدید به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است که احتمال صعود قیمت در ماه‌های آینده را تقویت می‌کند. وقتی تمام این اخبار را در کنار هم قرار می‌دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که احتمال تایید یک ETF اسپات، اکنون بیشتر از هر زمان دیگری است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۴۵

منبع
coinspeaker.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضا معاون افشاری
رضا معاون افشاری
4 ماه قبل

سلام من که فکرنمیکنم بورس آمریکا تائیدکند.۸۰درصدتاییدنمیکنه.واین هیاهو برای بالا وپایین کردن ولکوئید کاربران است

وحید حسن زاده
وحید حسن زاده
5 ماه قبل

این اخبار فقط برای ایجاد فشار خرید برای رد کردن بیت کوین ها به مردم عادی هست.

فرزاد
فرزاد
5 ماه قبل

دقیقا با شایعه بخر، با خبر بفروش

محسن عبدی
محسن عبدی
5 ماه قبل

با تایید etf بازار اصلاح می کنه . به یه دلیل ساده؛ با شایعه بخر و با خبر بفروش. یعنی همه این هیاهو چندین ماهه پیش خور شده . از این تیترها میزنید مردم رو منحرف میکنید . نکنید این کارها رو . شاید هم اصلاح عمیقی نداشته باشیم البته!

دکمه بازگشت به بالا