اخبار ارزهای دیجیتال

پروپوزال استیکینگ توکن‌های آربیتروم تایید شد

سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) آربیتروم (Arbitrum) پروپوزالی را برای هولدرهای توکن ARB تایید کرده تا در ازای دریافت بازدهی، این توکن‌ را استیک کنند.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، این بازده توسط خزانه‌داری تامین می‌شود و طی ۱۲ ماه از طریق قرارداد هوشمند توزیع خواهد شد.

سازمان مستقل غیرمتمرکز آربیتروم یک پروپوزال حاکمیتی را تصویب کرده که هولدرهای توکن ARB را قادر می‌سازد تا دارایی‌های خود را در ازای دریافت یک سود مشخص و قابل پرداخت به صورت توکن استیک کنند. این بودجه توسط خزانه‌داری آربیتروم تأمین می‌شود و طی ۱۲ ماه از طریق یک قرارداد هوشمند توزیع می‌گردد.

این پروپوزال که امروز نهایی شده، در ابتدا یک سیستم لایه‌بندی‌شده برای تخصیص توکن‌ها ارائه می‌کند. برای این تخصیص سه گزینه وجود دارد که عبارتند از: ۱ درصد (۱۰۰ میلیون توکن)، ۱/۵ درصد (۱۵۰ میلیون توکن) یا ۱/۷۵ درصد (۱۷۵ میلیون توکن) از کل ۱۰ میلیارد عرضه ARB که به عنوان پاداش استیکینگ در نظر گرفته شده است. 

بسته به عرضه ARB که استیک می‌شود، بازده سالانه بین ۷/۸۴ درصد و ۷۸/۴۳ درصد تخمین زده شده است. 

بیش از ۶۶ درصد از اعضای DAO به نفع پایین‌ترین سطح تخصیص یعنی ۱ درصد (۱۰۰ میلیون توکن) در جهت استیکینگ رای داده‌اند. اقلیت اعضا یعنی ۳۳ درصد به این پروپوزال رای منفی دادند که اختلاف نظر ایجاد شده در جامعه را در مورد استفاده از وجوه خزانه برای این دست از مشوق‌های سرمایه‌گذاری برجسته می‌کند.

به موجب این تصمیم، به استیک‌کنندگان بازده توکنی از خزانه‌داری اعطا می‌شود. روند کار این پروپوزال با مکانیسم‌‌های دیگری که در آنها مقداری توکن برای ایمن‌سازی شبکه یا توزیع درآمد استیک می‌شوند متمایز است. در نتیجه، پروپوزالی که به تازگی تصویب شده، انتقاداتی را به دنبال داشته است.

بررسی دیگری از سوی جامعه

سازمان مستقل غیرمتمرکز آربیتروم قرار است یک پروپوزال دیگر را هم بررسی کند که بر روی ویژگی‌های اجرای فرآیند استیکینگ متمرکز خواهد بود. این بررسی شامل تصمیم‌گیری در مورد ارائه‌دهنده خدمات فناوری استیکینگ، قراردادهای مرتبط و انتخاب یک حسابرس برای اطمینان از یکپارچگی فرآیند خواهد شد.

پس از تکمیل قراردادها و حسابرسی‌ها، یک دوره بازبینی دو هفته‌ای در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت، که طی آن جامعه می‌تواند کل فرآیند را قبل از اجرای عمومی ارزیابی کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
theblock.co
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا