اخبار بیت کوین

سقوط ۴۰ درصدی ارزش بیت کوین در راه است؟

آرتور هیز (Arthur Hayes) بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی بیت‌مکس (BitMEX)، از تکرار بحران مالی گسترده و احتمال سقوط ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین در ماه مارس خبر داد. 

به گزارش والکس و به نقل از cryptointelligence، آرتور هیز در آخرین پست وبلاگی خود توضیح می‌دهد که اقدامات فدرال رزرو برای تثبیت اوضاع اقتصادی بی‌نتیجه خواهد بود. او به یک هفته معاملاتی مهم در ماه مارس (اسفند-فروردین) اشاره می‌کند و می‌نویسد که برنامه تامین مالی بانکی فدرال رزرو (BTFP) که در پاسخ به بحران بانکی سال ۲۰۲۳ ایجاد شده بود در تاریخ ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) منقضی می‌شود و اندکی پس از آن در تاریخ ۲۰ مارس (۱ فروردین)، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد کرد. هیز پیش‌بینی می‌کند که احتمال سقوط ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین تا این بازه زمانی وجود دارد. 

آرتور هیز گفت:

اگر پیش‌بینی من درست باشد، چند بانک در این دوره ورشکست خواهند شد و فدرال رزرو را مجبور به کاهش نرخ‌ بهره و اعلام ازسرگیری برنامه تامین مالی بانکی می‌کنند. 

بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال به شدت به تغییرات مهم در اقتصاد کلان و به ویژه بحث نقدینگی واکنش نشان می‌دهند. با این حال، هیز بر این باور است که بیت کوین قبل از جلسه فدرال رزرو رشد خواهد کرد. وی اظهار داشت که بیت کوین تنها ارزی است که به سیستم بانکی وابسته نیست و در سطح جهانی معامله می‌شود و این مزیت را نباید دست کم گرفت. او تاکید کرد که بیت کوین می‌داند که فدرال رزرو همیشه در مواقع بحران با تزریق نقدینگی پاسخ می‌دهد.

به باور هیز بعد از این کاهش ۴۰ درصدی، هاوینگ سال آینده به عنوان یک کاتالیزور عمل خواهد کرد و مجدد رالی صعودی بیت کوین آغاز خواهد شد. با این وجود، او اظهار داشت که بیت کوین را تا زمان تصمیم‌گیری مهم فدرال رزرو در ماه مارس، نمی‌خرد.

اکنون موضوع ETFهای اسپات، مهم‌ترین بحث در بین جامعه ارزهای دیجیتال است. در حالی که برخی ناظران درباره تاثیر کوتاه‌مدت یا بلندمدت تایید این صندوق‌های قابل معامله در بورس اختلاف نظر دارند، بعضی از تحلیلگران به رد احتمالی درخواست‌ها و سقوط ۱۰ درصدی قیمت اشاره می‌کنند. 

تعدادی از معامله‌گران می‌گویند تایید یک ETF بیت کوین برخلاف نظر بسیاری، به یک رویداد فروش گسترده و ریزش قیمت منتهی خواهد شد. با این وجود سایر تریدرها استدلال می‌کنند که بیت کوین بدون در نظر گرفتن ETFها، باید یک اصلاح اساسی را پشت سر بگذارد. همین مساله اختلاف نظر در بین جامعه کریپتو را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد به زودی SEC با اعلام نظر نهایی خود، روند حرکتی بیت کوین در ماه‌های آینده را مشخص خواهد کرد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۳ / ۵. مجموع آرا: ۶

منبع
cryptointelligence.co
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا