اخبار بیت کوین

بایدن به دنبال نابودسازی صنعت استخراج در آمریکا؛ مالیات ۳۰ درصدی در انتظار ماینرها

بایدن از کنگره آمریکا خواسته که صنعت ماینینگ بیت کوین در این کشور را هدف قرار دهد. او از چین به عنوان یک نمونه برای ایالات متحده یاد می‌کند و گفته که باید راه چشم بادامی‌ها را دنبال کنند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، این واقعیت که ایالات متحده رویکردی تهاجمی در قبال مقررات ارزهای دیجیتال در پیش گرفته – علیرغم اینکه به صندوق‌های ETF بیت کوین چراغ سبز نشان داده – اساساً غیرقابل انکار است. این امر در مورد صعنت استخراج بیت کوین هم صدق می‌کند که پیشینه بلند و بالایی دارد و زمان آغاز به کار آن به اولین روزهای فعالیت بیت کوین باز می‌گردد. با این وجود، به نظر می‌رسد که فدرال‌ رزروی‌ها برای از بین بردن این صنعت بسیار مصمم هستند، حتی اگر ماینینگ آمریکا در مقایسه با بسیاری از کشورها بر روی یک شبکه انرژی تجدیدپذیر کار کند.

دولت رئیس جمهور بایدن در ماه مارس (فروردین) به جای اتخاذ یک رویکرد دوستانه یا حداقل اذعان به ارزشی که صنعت استخراج بیت کوین داخلی برای آمریکا به ارمغان می‌آورد، پیشنهاد بحث‌برانگیزی را برای اعمال مالیات ۳۰ درصدی بر هزینه برق مصرفی ماینینگ ارائه کرد. این لایحه سخت‌گیرانه، مالیات بر انرژی استخراج دارایی دیجیتال (DAME) نامیده می‌شود و می‌تواند ماینرهای آمریکایی بیت کوین – از ریوت گرفته تا ماراتون دیجیتال – را به فرار از خاک این کشور ترغیب کند.

سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، سناتور جمهوری‌خواه ایالت وایومینگ، در پلتفرم X نوشت:

لایحه مالیات ۳۰ درصدی بر استخراج دارایی‌های دیجیتال، هر جایگاهی را که این صنعت در آمریکا داشته باشد از بین می‌برد.
سینتیا لومیس، سناتور وایومینگ در X نوشت: افزایش ۳۰ درصدی مالیات بر هر صنعتی، تلاشی آشکار از سوی دولت برای انتخاب برندگان و بازندگان است.
سینتیا لومیس، سناتور وایومینگ در X نوشت: افزایش ۳۰ درصدی مالیات بر هر صنعتی، تلاشی آشکار از سوی دولت برای انتخاب برندگان و بازندگان است.

دولت بایدن برای اولین بار در ماه می ۲۰۲۳ (اردیبهشت سال گذشته) مالیات DAME را پیشنهاد کرد، اما این لایحه به سرعت توسط قانونگذاران و رهبران صنعت کریپتو رد شد. دولت در همان ماه بی سر و صدا این پیشنهاد را کنار گذاشت. ظاهراً آن‌ها این لایحه را برای آینده کنار گذاشته بودند. بایدن DAME را به عنوان بخشی از پیشنهاد بودجه مالی سال ۲۰۲۵ معرفی کرد که از اول اکتبر سال جاری اجرایی می‌شود. دولت ادعا می‌کند که در طول یک دهه ۳/۵ میلیارد دلار با این لایحه جمع‌آوری خواهد کرد. (این مالیات از ۱۰ درصد در سال اول به ۲۰ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد در سال سوم ارتقا می‌یابد.)

کاخ سفید گفت که قصد دارد «ماینرها را وادار کند تا سهم منصفانه‌ای از هزینه‌های تحمیل شده بر جوامع محلی و محیط‌زیست را به دولت بپردازند.» دولت به این نکته اشاره نکرده که در سال ۲۰۲۲، سهم این کشور از استخراج جهانی بیت کوین از ۳/۴ درصد به ۳۷/۸ درصد افزایش یافته و ایالات متحده به عنوان یک بازار پیشرو برای ماینینگ بیت کوین در سراسر جهان معرفی شده است.

رابرت اف کندی جونیور از جمله کسانی است که پیشنهاد بایدن برای مالیات استخراج بیت کوین را مورد انتقاد قرار داده است
رابرت اف کندی جونیور از جمله کسانی است که پیشنهاد بایدن برای مالیات استخراج بیت کوین را مورد انتقاد قرار داده است

با این حال، استراتژی دولت برای سرکوب ماینینگ ممکن است برای رئیس‌جمهور بایدن نتیجه معکوسی داشته باشد. میزان محبوبیت او در اکثر نظرسنجی‌های داخلی برای انتخابات امسال به زیر ۴۰ درصد رسیده است. در واقع، تا حد زیادی مطمئنیم که مالیات DAME پس از از بین بردن کل صنعت ماینینگ، درآمد چشمگیری برای این کشور ایجاد نمی‌کند. ماینرهای با کارایی کمتر به سرعت پس از تصویب این مالیات از میدان خارج می‌شوند یا به کشورهایی با استانداردها و شیوه‌های مدیریت انرژی متفاوت با آمریکا که چندان اهمیتی برای محیط زیست قائل نیستند نقل مکان کنند. حتی ماینرهایی با انرژی تجدیدپذیر نیز احتمالاً زودتر از موعد از کار بیکار می‌شوند و این صنعت را از ارائه روش‌های سازگار با محیط زیست پس از بررسی‌های فراوان در مورد پایداری آن محروم می‌کند.

در نهایت، این لایحه مستلزم از دست دادن مشاغل و درآمد مالیاتی خواهد بود. چنین چیزی با وعده توخالی بایدن مبنی بر اینکه لایحه پیشنهادی دولت درآمد این کشور را افزایش می‌دهد بسیار متفاوت است. دولت تصدیق می‌کند که صنعت استخراج بیت کوین در ایالات متحده ممکن است به مناطقی با سطوح بالاتری از آلودگی انرژی منتقل شود.

کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره مالیات DAME گفت که آمریکایی‌ها باید از این که چین استخراج بیت کوین را «به طور کامل» ممنوع کرده، احساس آرامش کنند
کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره مالیات DAME گفت که آمریکایی‌ها باید از این که چین استخراج بیت کوین را «به طور کامل» ممنوع کرده، احساس آرامش کنند

دولت آمریکا به‌ جای اتخاذ رهبری جسورانه‌ای که با روحیه آمریکایی‌ها همخوانی دارد، خاطرنشان کرده که «سایر کشورها» نیز «به‌طور فزاینده‌ای» برای «محدودسازی صنعت استخراج دارایی‌های کریپتویی» قدم برداشته‌اند. آن‌ها به عنوان مثال به چین اشاره می‌کنند. با توجه به این اظهارات، نباید تعجب کنیم اگر بایدن برای توقف کامل فعالیت ماینرها دست به کار شود، به ویژه اگر لایحه مالیات او مورد تایید قرار نگیرد.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد اقدامات بایدن برای ماینرها و سرمایه‌گذاران آمریکایی بیت کوین گران تمام شده است. منطقی است که دولت قبل از ادامه فرآیند مالیات DAME از فعالین صنعت کریپتو بازخورد بگیرد. مدافعان حوزه رمزارز یک بلوک از رای‌دهندگان آگاه و متعهد را تشکیل می‌دهند، به‌ویژه در ایالت‌های ساحلی که برخی از آنها دارای حوزه‌های مهم دموکرات هستند. کنار گذاشتن لایحه مالیات DAME می‌تواند به دموکرات‌ها کمک کند تا آرایی را به دست آورند که رابرت اف کندی جونیور (Robert F. Kennedy, Jr) برای پیشتاز شدن در کورس رقابت برای ریاست جمهوری نیاز دارد. او رویکرد دوستانه‌تری را نسبت به بایدن یا ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در رابطه با بیت کوین اتخاذ کرده است.

نظر شما در خصوص اخذ مالیات در آمریکا بر صنعت ماینینگ چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا