اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

بررسی وضعیت قیمت بیت کوین، دوج کوین، سولانا، متیک و بایننس کوین

بیت‌ کوین مدتیست در یک بازه محدود معامله می‌شود، اما آیا عملکرد قیمت رنج آن معامله‌گران آلت کوین‌ها را وادار به باز کردن پوزیشن‌های جدید می‌کند؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، حرکت رونددار در یک کلاس دارایی، معامله‌گران را به بازار جذب می‌کند، در حالی که عملکرد کسل‌کننده قیمت، سرمایه‌گذاران را به حاشیه می‌راند. بیت‌ کوین از چند ماه گذشته به شکل عمده در یک دامنه خاص گیر کرده است، که می‌تواند یکی از دلایل کاهش حجم معاملات باشد. در تاریخ ۱۱ اکتبر، بلومبرگ گزارش داد که حجم معاملات اسپات کوین‌بیس (Coinbase) در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، ۵۲٪ کاهش یافته است.

با وجود اینکه اطلاعات کافی در مورد آینده کوتاه‌مدت قیمت نداریم، اما معامله‌گران باید جوانب احتیاط را رعایت کنند، چرا که انباشت‌های طولانی معمولاً با حرکات انفجاری قیمت دنبال می‌شوند. تنها مشکل اینجاست که پیش‌بینی مطمئن جهت شکست دشوار خواهد بود. با توجه به اینکه گاوها در چند ماه گذشته اجازه ندادند بیت‌ کوین به زیر سطح ۲۵ هزار دلار سقوط کند، احتمال شکست رو به بالای قیمت افزایش می‌یابد.

نمای بازار

پاول تودور جونز (Paul Tudor)، یکی از تاثیرگذاران حوزه سرمایه‌گذاری در مصاحبه اخیر خود با شبکه CNBC اعلام کرد که نسبت به بازار سهام یک دیدگاه نزولی دارد، چرا که فکر می‌کند افزایش تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند احتمال ایجاد یک حالت ریسک آف (Risk Off) را به همراه داشته باشد. سرمایه‌گذاران در دوره ریسک آف تمایلی به سرمایه‌گذاری در دارایی‌ها و ارز‌های پرخطر ندارند. او افزود که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ممکن است یک سیگنال صعودی برای طلا و بیت‌ کوین محسوب شود.

آیا خرس‌ها می‌توانند بیت‌ کوین را به زیر نزدیک‌ترین حمایت خود کاهش دهند و آیا این امر ممکن است منجر به ادامه‌ کاهش قیمت شود؟ برای پاسخ به این سوالات نمودار قیمت بیت کوین و ۴ آلت کوین‌ برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم.

تحلیل قیمت بیت‌ کوین

بیت‌ کوین در تاریخ ۱۱ اکتبر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۲۷،۱۴۸ دلار عبور کرد، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲۶،۶۳۴ دلار کاهش دهند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

گاوها در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اکتبر با موفقیت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه دفاع کردند، اما برای آغاز یک جهش قیمتی با مشکلاتی روبرو شده‌اند. این امر نشان می‌دهد که تقاضای کمی در سطوح بالاتر وجود دارد.

خرس‌ها در مرحله بعدی سعی خواهند کرد که قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش دهند و برتری را از آن خود کنند. اگر این سطح شکسته شود، جفت ارز BTC/USDT ممکن است حمایت قدرتمند خود در سطح ۲۶ هزار دلار را مجدداً تست کند. رسیدن قیمت به این سطح احتمالاً با خرید سنگین گاوها همراه خواهد بود.

یک رالی قیمتی به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اولین نشانه از قدرت گرفتن گاوها خواهد بود. این جفت ارز سپس ممکن است به سمت مقاومت سربار و سرسخت خود در سطح ۲۸،۱۴۳ حرکت کند. این سطح مهمی است و باید آن را زیر نظر داشته باشیم، چرا که کلوز قیمت در بالاتر از آن می‌تواند نمایانگر آغاز یک حرکت صعودی کوتاه‌مدت باشد.

تحلیل قیمت BNB

قیمت بایننس کوین به حمایت قدرتمند خود در سطح ۲۰۳ دلار سقوط کرد اما دم بلند کندل این سقوط نشان می‌دهد که گاوها با تمام توان خود از این سطح محافظت می‌کنند.

نمودار روزانه بایننس کوین
نمودار روزانه بایننس کوین

گاوها باید به سرعت قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک و خط روند نزولی برسانند تا نشان دهند که خرس‌ها کنترل بازار را از دست داده‌اند. جفت ارز BNB/USDT سپس می‌تواند یک حرکت صعودی به سطح ۲۳۵ دلار و در ادامه به ۲۵۰ دلار داشته باشد.

به عکس این قضیه، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک به سمت پایین حرکت کند، بدان معنا خواهد بود که هر رشد جزئی قیمت به فروش معامله‌گران منجر می‌شود. شکست قیمت به زیر حمایت ۲۰۳ دلاری الگوی مثلث نزولی را کامل می‌کند، که ممکن است باعث یک حرکت نزولی به سطح ۱۸۳ دلار شود.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۱۲ اکتبر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۲۱/۷۲ دلار سقوط کرد، که نشان‌دهنده ادامه فشار خرس‌ها در بازار است.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه سولانا

هر جفت میانگین‌های متحرک به حالت افقی درآمده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار دارد، که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست. خرس‌ها تلاش می‌کنند با کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۲۰/۴۴ دلار جایگاه خود را تقویت کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز SOL/USDT ممکن است به سطح ۱۷/۳۳ دلار سقوط کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت به سمت بالا بازگردد و به بالای سطح ۲۲/۵۰ دلار برسد، برتری را در کوتاه‌مدت به خریداران خواهد داد. این جفت ارز سپس می‌تواند به سمت خط گردن الگوی سر و شانه‌ معکوس خود حرکت کند.

تحلیل دوج کوین

قیمت دوج کوین از تاریخ ۹ اکتبر در زیر سطح ۰/۰۶ دلار قرار داشته و این نشان‌ می‌دهد که بازارها سطوح پایین‌تر را پذیرفته‌اند.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه دوج کوین

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به حمایت کلیدی خود در سطح ۰/۰۵۵ دلار کاهش دهند. این سطح احتمالاً شاهد خرید زیادی از سوی گاوها خواهد بود. اگر قیمت از این سطح عقب نشینی کند، جفت ارز DOGE/USDT می‌تواند مدتی را در بین ۰/۰۵۵ دلار و ۰/۰۶ دلار به تثبیت بپردازد.

میانگین‌های متحرک به سمت پایین شیب گرفته‌اند و اندیکاتور RSI در نزدیکی منطقه اشباع فروش قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها دست بالا را در بازار دارند. اگر گاوها می‌خواهند بازگشت دوباره‌ای به بازار داشته باشند، باید به سرعت قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند. این حرکت ممکن است باعث شروع یک ریکاوری به سطح ۰/۰۷ دلار شود.

تحلیل قیمت متیک

قیمت متیک همچنان در مواجهه با حمایت کلیدی خود به نرخ ۰/۴۹ دلار ضعف نشان می‌دهد و چنین چیزی بدان معناست که گاوها برای خرید در سطوح بالاتر ریسک نمی‌کنند.

نمودار روزانه متیک
نمودار روزانه متیک

معامله‌گران در یک بازه قیمتی معمولاً نزدیک به حمایت خرید می‌کنند و در نزدیکی مقاومت دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند. در متیک، گاوها احتمالاً در کف و در سطح ۰/۴۹ دلار خرید خواهند کرد. اگر قیمت از این سطح با قدرت به بالا بازگردد، جفت ارز MATIC/USDT ممکن است به میانگین‌های متحرک خود برسد.

اگر قیمت به سرعت از میانگین‌های متحرک ریجکت شود و به سمت پایین حرکت کند، احتمال شکست قیمت به زیر ۰/۴۹ دلار افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق رخ دهد، این جفت ارز ممکن است تا سطح ۰/۴۵ دلار هم سقوط کند.

اما از سوی دیگر، یک رالی قیمتی به بالای میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد که معاملات رنج در این دامنه ممکن است برای چند روز دیگر ادامه یابد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۴

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا