اخبار بیت کوین

بی‌احتیاطی کارمندان، هک حساب توییتر یا پیام رسمی؟ ماجرای توییت SEC چه بود؟

بامداد امروز (۲۰ دی‌ماه) حساب رسمی SEC در پلتفرم X پستی با مضمون تایید یک ETF بیت کوین منتشر کرد و نیم ساعت بعد از آن& ادعا کرد که حساب آنها مورد حمله هکری قرار گرفته است. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا توییت SEC در اوایل امروز مبنی بر تایید ETF بیت‌ کوین نتیجه یک هک بوده یا این یک پیام رسمی بود که به‌طور «تصادفی» خیلی زود ارسال شد؟

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، SEC هر گونه دخالت کارکنان خود در ارسال این توییت را تکذیب کرده است. با این حال، برخی از فعالان جامعه ارز دیجیتال بر عمدی بودن این توییت باور دارند. البته طبق اظهارات گری گنسلر، رئیس SEC، این ادعاها نادرست است.

حساب SEC برای اولین بار یک توییت با عنوان “$BTC” منتشر کرد. چند دقیقه بعد، پستی رسمی منتشر شد با این مضمون که یک صندوق ETF اسپات بیت کوین تایید شده است.

توییت مربوط به تایید ETF بیت کوین

آدام کوکران، شریک Cinneamhain Ventures گفت، این زنجیره رویدادها نشان می‌دهد که اگرچه حساب ایکس SEC به احتمال زیاد هک شده است، اما پست اعلامیه نیز می‌تواند واقعی باشد.

او در پستی در ۹ ژانویه اعلام کرد که حدس من این است که حساب SEC هم هک شده و هم اینکه توییت واقعی بوده است. هکر ابتدا توییت کرد و سپس نماد BTC را حذف کرد. سپس احتمالاً توییت پیش نویس شده را با گرافیک اعلامیه و نقل قول Gensler پیدا کرده است.

کوکران در این باره گفت:

این هکر احتمالا کسی نیست که با دقت برنامه‌ریزی کند و گرافیکی را آماده کند که به سبک SEC باشد و همچنین به اندازه کافی احمق باشد که فقط یک تیکر BTC را توییت کند. به عقیده آدام کوکران هر دو چیز درست است و اعلامیه تاییدیه حقیقت دارد.

با این حال، تئوری‌های زیادی در این خصوص وجود دارد. کارشناسان X استدلال می‌کنند که این پست احتمالاً نتیجه بی‌احتیاطی از طرف یکی از کارمندان SEC بوده است.

گابور گورباکس، مشاور VanEck اعتقاد دارد که سطح بالای هماهنگی تیم و زمان پاسخ سریع از سوی SEC و گنسلر بسیار مشکوک است. البته احتمال دارد کارکنان SEC در این اقدام نقش داشته باشند.

او در این خصوص گفت:

برخی از کاربران به این نکته توجه کرده‌اند که هشتگ‌ها و نماد بیت کوین که به صورت خودکار ظاهر می‌شود، برای SEC در جای خود نیست. کوین تلگراف همچنین متوجه شد که آرم “SEC.GOV” که معمولاً روی گرافیک‌های به اشتراک گذاشته شده توسط حساب SEC نشان داده می‌شود، در توییت جعلی وجود ندارد. عنوان شغلی و نام گری جنسلر نیز همانطور که در تصاویر دیگر وجود دارد به طور کامل با حروف بزرگ نوشته نشده است.

بخش “لایک” در حساب رسمی SEC نشان می‌دهد که دو پست مرتبط با ارز دیجیتال، تقریباً همزمان با ارسال اعلامیه نادرست، توسط SEC لایک شده‌اند. در صورتی که حساب SEC معمولاً فقط پست‌های حساب‌هایی که مستقیماً به SEC وابسته هستند را لایک می‌کند.

لایک های SEC بر روی دو پست صفحات کریپتویی

قیمت بیت کوین پس از انتشار این پست به شدت افزایش یافت و به براساس داده‌های TradingView به ۴۸۰۰۰ دلار رسید و در عرض ۱۵ دقیقه دوباره به ۴۴۹۰۰ دلار سقوط کرد.

یکی از سخنگویان SEC به کوین تلگراف گفت که کارکنان این نهاد هیچ نقشی در انتشار توییت جعلی ETF بیت کوین نداشتند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
cointelegraph.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا