اخبار بیت کوین

شمارش معکوس برای بیت کوین؛ تریدرها برای رد ETFها آماده می‌شوند؟

با نزدیک شدن به زمان اعلام نظر قطعی SEC درباره صندوق‌های ETF بیت کوین در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۰ دی)، بازارهای آپشن شاهد افزایش هجینگ یا پوشش ریسک هستند. هج کردن در بازار کریپتو نوعی استراتژی برای مدیریت ریسک است که می‌تواند از ضررهای بزرگ جلوگیری کند. اما دلیل افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به استفاده از این استراتژی چیست؟ آیا تریدرها برای رد احتمالی ETFها آماده می‌شوند؟

به گزارش والکس و به نقل از newsbtc، سود باز (Open interest) برای گزینه‌های فروش، که در تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) منقضی می‌شوند، در حال افزایش است و ظاهرا تریدرها برخلاف اخبار مثبت، این احتمال را در نظر گرفته‌اند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ممکن است ETFها را رد کند. ناظران براین باورند که عدم تایید احتمالی این صندوق‌های قابل معامله در بورس، باعث افزایش موقتی فشار فروش روی بیت کوین می‌شود که این مساله می‌تواند به اصلاحات عمیق قیمت بیت کوین منتهی شود. افزایش چشم‌گیر استفاده از استراتژی پوشش ریسک در واقع این مساله را تایید می‌کند. 

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، برجسته‌ترین قیمت‌ها برای قراردادهای فروش به ترتیب ۴۴۰۰۰ دلار، ۴۲۰۰۰ دلار و ۴۰۰۰۰ دلار است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران می‌توانند از گزینه‌های خود برای به حداقل رساندن ضرر در صورت واکنش منفی بازار به تصمیم SEC استفاده کنند.

news-bitcoin-etf-decision-traders-employ-hedging
سود باز BTC برای ۱۲ ژانویه. منبع: بلومبرگ

نسبت خرید به فروش، که معیاری برای تخمین جو کلی بازار در نظر گرفته می‌شود، برای قراردادهای ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) ۰.۶۷ است که نشان‌دهنده رویکرد محتاطانه‌تر در میان معامله‌گران است.

شایعه را بخر و خبر را بفروش در ماجرای تایید ETFها

رایان کیم (Ryan Kim) رئیس بخش مشتقات در FalconX، پیشنهاد می‌کند که همه تریدرهای از استراژی مدیریت ریسک برای محافظت از سود اهرمی خود استفاده کنند چرا که احتمالا تغییرات قیمتی قابل توجهی در پیش است. افزایش نسبت فروش نسبت به خرید برای گزینه‌های ۱۲ ژانویه، نشان دهنده تمایل بازار برای محافظت از دارایی‌ها در برابر یک تصمیم منفی بالقوه است. در واقع، افزایش سود باز برای گزینه‌های فروش که در ۱۲ ژانویه منقضی می‌شوند، نشان دهنده نیاز فزاینده به حمایت در صورت صدور حکم نامطلوب است. 

قیمت بیت کوین نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد قابل توجهی داشته است. امسال قیمت این رمزارز بارها تحت تاثیر شایعات و احتمالات درباره تایید ETFها افزایش یافت. لازم است به این نکته توجه کنیم که ممکن است رشد ناشی از تایید ETFها از قبل در قیمت اعمال شده باشد و حتی با تایید این صندوق‌ها، قیمت چندان رشد نکند. این یک خطر بالقوه برای کل بازار ارزهای دیجیتال است. انتظارات برای تایید ETFهای اسپات باعث افزایش بیش از ۶۰ درصدی قیمت از اواسط اکتبر شده است و این احتمال که با تایید صندوق‌ها بازار به فروش متمایل شود چندان بعید نیست. این ماجرا ما را به یاد جمله معروف شایعه را بخر و خبر را بفروش می‌اندازد. بنابراین بازار به طور بالقوه در معرض سناریوی فروش اخبار در هفته دوم ژانویه (هفته چهارم دی) قرار گرفته است. 

علاوه بر این، QCP Capital، یک شرکت معاملات دارایی‌های کریپتو مستقر در سنگاپور، مقاومت بالا برای بیت‌کوین را در محدوده ۴۵۰۰۰ تا ۴۸۵۰۰ دلار و احتمال اصلاح تا سطح ۳۶۰۰۰ دلار را قبل از از سرگیری روند صعودی پیش‌بینی می‌کند.

news-bitcoin-etf-decision-traders-employ-hedging
نمودار ۱ روزه عملکرد قیمت جانبی بیت کوین را در ۱۴ روز گذشته نشان می دهد. منبع: BTCUSDT در TradingView.com

بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۴۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱ درصد افزایش یافته است. با توجه به نوسانات شناخته شده بیت کوین، هنوز مشخص نیست که با نزدیک شدن به تصمیم قریب الوقوع و کاتالیزورهای بالقوه، بازار چگونه واکنش نشان خواهد داد و این عوامل چگونه بر پویایی قیمت آن تاثیر خواهند گذاشت.

با این حال، تصمیم آتی تنها کاتالیزوری نیست که به طور بالقوه می‌تواند قیمت بیت کوین را در سال ۲۰۲۴ افزایش دهد. آوریل ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳) هاوینگ بیت کوین اتفاق می‌افتد و در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ و یا حتی زودتر، احتمالا نرخ بهره آمریکا کاهش پیدا می‌کند که همگی می‌توانند باعث جهش قیمت شوند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۵۱

منبع
newsbtc.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
9 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فاضل
فاضل
4 ماه قبل

چطور ممکنه در صورت تایید etf قیمت بیت کوین افزایش پیدا نکنه در حالی که می‌دانیم با تایید etf سرمایه های عظیمی وارد بازار خواهد شد لطف کنید با این مطالب غیر علمی مردم نا آگاه رو گمراه نکنید

امید
امید
4 ماه قبل

تا ده سال دیگه هم صد هزار نمیشه

عباس امیدقائمی
عباس امیدقائمی
4 ماه قبل

چگونه در یک صرافی نام نویسی و خرید کرد.

مرتضی
مرتضی
4 ماه قبل

آخه بنفع تحریمیها میشه پس تافکری براش نکردن وارد بورسش نمیکننو میگن همین هاوینگ بسشونه

علی
علی
4 ماه قبل

با سلام
جلوی بیت کوین را نمی‌توان گرفت و همه مجبور به پذیرش آن هستند مطمئن هستم تا ۳ماه آینده بیت بالای ۱۰۰هزار و شیبا به ۱سنت می‌رسد
CAW
CAL
KISHU INU
تا۱۰۰۰برابر رشد می‌کنند.

اکبری
اکبری
4 ماه قبل
پاسخ به  علی

خخخخخخخخخ دلیل ۱۰۰۰برابری رو توضیح بدین لطفا

عباس قصاب
عباس قصاب
4 ماه قبل
پاسخ به  اکبری

ولکن عمو لاف نیا…
سال آینده بیت کوین ۱۲۰۰۰ میخرم برااات

عباس ذوالفقاری
عباس ذوالفقاری
4 ماه قبل
پاسخ به  علی

البته باید برای ۱۰۰ هزاری شدن مارکت کپ بیت کوین نزدیک به مارکت طلا بشه که بعید به نظر میرسه چون الان تو جدول سرمایه گزاری رتبه ۱۱ رو داره و از خیلی از مارکت کپ های دیگه عقبه تقریبا اگه اشتباه نکنم نصف مارکت نقره هم نیست.

دکمه بازگشت به بالا