اخبار بیت کوین

۹۰ روز تا هاوینگ بیت کوین؛ افزایش کارمزد شبکه و کاهش درآمد ماینرها

در حالی که ۹۰ روز مانده تا هاوینگ بیت کوین، آمارها نشان می‌دهند که در ۷۵ روز گذشته، میانگین کارمزد تراکنش در شبکه بیت کوین به طور مداوم بالای ۵ دلار بوده است. علاوه بر این، از ۴ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۳ آذر ۱۴۰۲) این کارمزدها عمدتا بیش از ۱۰ دلار بوده است؛ با یک استثنا که برای مدت کوتاهی به ۸.۳۳ دلار در هر تراکنش کاهش یافت. 

به گزارش والکس و به نقل از newsbitcoin، در سال ۲۰۲۴، متوسط هزینه ​​کارمزد تراکنش‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است. در طول ژانویه سال جاری میلادی، ماینرها بیش از ۸۰۰ میلیون دلار در ترکیبی از استخراج بیت کوین جدید و کارمزد تراکنش درآمد داشته‌اند. با این حال، کاهش اخیر قیمت بیت کوین پس از تایید صندوق‌های ETF اسپات، بر درآمد ماینرها تاثیر منفی گذاشته است. 

به عنوان مثال، در ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۹ آذر)، ارزش روزانه یک پتاهش در هر ثانیه (PH/s) قدرت هش نزدیک به ۱۲۰ دلار بود. تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۹ دی)، این مقدار ۳۴.۵۹ درصد کاهش یافت و به ۷۸.۴۸ دلار در هر PH/s در روز رسید. ماینرهای بیت کوین نیز در این ماه هش ریت را کاهش دادند که منجر به کاهش قابل توجهی در قدرت هش کلی شد. پیش بینی می‌شود که در آینده ۴.۴ درصد کاهش در سختی وجود داشته باشد که ممکن است مقداری از فشار را کاهش دهد.

به هر حال، کاهش قیمت بیت کوین، به کاهش درآمد ماینرها منتهی شده است. علاوه بر این، ماینرها با چالش پردازش بیش از ۲۵۰۰۰۰ تراکنش تایید نشده مواجه هستند. در میان افزایش کارمزد تراکنش‌ها و نوسان درآمد ماینرها، تنها ۱۴ هزار بلوک تا هاوینگ ۲۰۲۴ فاصله داریم. از آنجایی که ماینرها با این چالش‌ها مقابله می‌کنند، اقدامات آنها می‌تواند در تعیین مسیر بیت کوین برای ماه‌های آینده تاثیر بسیار قابل توجهی داشته باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۹

منبع
newsbitcoin.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد
محمد
3 ماه قبل

بالخره ماینر الان بخرم یا بذارم بعد هاوینگ متخصصان راهنمایی لطفن الان ۱۰۸تراهش میده

دکمه بازگشت به بالا