اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

نهنگ‌های بیت کوین در حال «برداشت سود» از بازار هستند

به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین (BTC) به سقف خود در حدود ۴۴ هزار دلار رسیده و فعالیت‌های آنچین نهنگ‌ها حاکی از توزیع بالقوه این ارز دیجیتال در بازار است.

به گزارش والکس و به نقل از finbold، در این چند روز یک ربات تلگرامی که هشدارهایی را به طور مداوم درباره فعالیت نهنگ‌ها صادر می‌کند، نسبت به جریانات ورودی عظیم بیت کوین به صرافی‌های متمرکز زنگ خطری را به صدا در آورده است. برای اولین بار Onchain Edge مورخ ۲۲ دسامبر (۱ دی) این موارد را در کریپتو کوانت (CryptoQuant) گزارش داد و گفت که بیت کوین به یک سقف قیمتی رسیده است.

در سه پیامی که این ربات در تاریخ‌های ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر)، ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) و ۲۲ دسامبر (۱ دی) درباره فعالیت نهنگ‌ها منتشر کرده، میانگین ورودی بیت کوین به تمام صرافی‌های متمرکز از مرز ۱۵ BTC رد شده است. میانگین ورودی ثبت شده توسط این ردیاب به ترتیب ۲۶/۹۶ بیت کوین، ۱۵/۵۶ بیت کوین و ۱۸/۱۵ بیت کوین بوده است.

Onchain Edge در نمودار دیگری به بررسی افزایش ورودی (میانگین) بیت‌ کوین به صرافی‌ها درست بعد از پامپ قیمت پرداخته است. جالب اینجاست که در منطقه ۴۴ هزار دلاری ذکر شده توسط Onchain Edge، یک آرایش سقف محلی وجود دارد که این تحولات را دنبال می‌کند.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین در پی هشدار درباره فعالیت نهنگ‌ها

در همین حال، بیت کوین مورخ ۲۴ دسامبر (۳ دی) در بازه قیمتی ثابتی در سطح ۴۳،۷۱۳ دلار معامله می‌شود. بیت کوین در تاریخ ۵ دسامبر (۱۴ آذر) برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) وارد این محدوده شد، اما نیروی کافی برای ادامه مسیر را نداشت و در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) به زیر این رنج سقوط کرد.

از قضا، این محدوده مدت کوتاهی پس از اولین هشدار این ردیاب درباره فعالیت نهنگ‌ها در تاریخ ۲۰ آذر شکسته شد، که نشان‌دهنده جریان ورودی قابل توجه ۲۶/۹۶ بیت کوین به تمام صرافی‌ها بود. با این وجود، بیت کوین چندین بار حمایت این محدوده را در حدود ۴۲،۸۰۰ دلار تست کرد و سپس در تاریخ ۲۹ آذر با موفقیت دوباره وارد آن شد، یعنی همزمان با دومین هشدار فعالیت نهنگ‌ها.

نمودار ۴ ساعته قیمت BTC/USD
نمودار ۴ ساعته قیمت BTC/USD

با در نظر گرفتن همه موارد، این ارز دیجیتال پیشرو پس از سومین هشدار این ردیاب با لحظه‌ای تعیین‌کننده روبرو خواهد شد. میانگین ورودی قابل توجه ۱۸/۱۵ بیت کوین در تمام صرافی‌های متمرکز می‌تواند بر روی پرایس اکشن BTC در محدوده فعلی تأثیر بگذارد که در حال حاضر سقف قیمتی ۴۴،۷۲۹ دلار را دارد.

با این حال، تحولات بعدی مشخص خواهد کرد که آیا این روند در ادامه صعودی خواهد بود یا نزولی. توجه به این نکته نیز مهم است که بیت کوین در حال حاضر مومنتوم قدرتمندی را از خود در شاخص قدرت نسبی یا همان اندیکاتور RSI نشان می‌دهد. وضعیت فعلی RSI بیانگر آن است که بیت کوین حتی با وجود برداشت سود نهنگ‌ها و توزیع آن بر اساس تقاضای آتی نیز می‌تواند رشد کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
finbold.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا