اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

اولین نشست فدرال رزرو بعد از تایید ETFها چه سرنوشتی را برای بازار رقم می‌زند؟

بسیاری از تحلیلگران براین باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژانویه (بهمن)، نرخ بهره را تغییر نمی‌دهد. از طرفی، برخی از ناظران معتقدند که کاهش نرخ بهره در نشست پیش‌رو دور از ذهن نیست. این اولین جلسه فدرال رزرو بعد از تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین است و تریدرها امیدوارند که ناامیدی ایجاد شده، با کاهش نرخ بهره جبران شود. اما بنجامین کاون از تحلیلگران برجسته بازار، به این سناریو چندان خوش‌بین نیست.

به گزارش والکس و به نقل از dailyhodl، قیمت بیت کوین در شبانه روز گذشته نوساناتی محدود اما صعودی را تجربه کرده است و حالا برای شکستن مقاومت ۴۳ هزار دلاری تلاش می‌کند. با تاکید تحلیلگران بر توقف احتمالی افزایش نرخ در نشست ژانویه فدرال رزرو، بیت کوین ممکن است به زودی این مقاومت را به سطح حمایت جدیدی تبدیل کند. توقف افزایش نرخ بهره، برای بیت کوین یک سیگنال مثبت تلقی می‌شود و در نهایت ممکن است سرمایه‌گذاران را به سمت بازار ارزهای دیجیتال هدایت کند.

با توجه به داده‌های CME FedWatch، حدود ۹۷.۴ درصد احتمال دارد که نرخ بهره در محدوده هدف فعلی خود یعنی ۵.۲۵-۵.۵۰ درصد باقی بماند. تحلیلگران Bitfinex می‌گویند که توقف نرخ بهره در ماه ژانویه، بخش پرتنش بانکی و بازار سهام را تسکین می‌دهد و بیت کوین را تقویت می‌کند. آن‌ها همچنین به خلاصه آمارها و اطلاعات اقتصادی بانک مرکزی اشاره می‌کنند که در آن کاهش نرخ بهره تا حدود ۷۵ واحد پایه در طول سال ۲۰۲۴ پیش بینی شده است. 

پیش‌تر ما در بخش اخبار والکس، براساس تحلیل‌های مختلف گفتیم که احتمال دارد در سال جاری میلادی، ۳ بار و هر بار ۲۵ واحد پایه، نرخ بهره کاهش یابد. یعنی سال ۲۰۲۴ با کاهش ۷۵ واحد پایه از نرخ بهره به پایان می‌رسد. این کاهش بالقوه به عنوان حرکتی برای تقویت اقتصاد تلقی می‌شود، به ویژه اگر تورم همچنان با هدف فدرال رزرو مطابقت داشته باشد. با این حال، زمان و مقدار این کاهش نرخ بهره بسیار مهم است. تحلیلگران Bitfinex به The Block می‌گویند که کاهش‌های زودهنگام یا بیش از حد می‌تواند تورم را دوباره شعله‌ور کند، در حالی که تاخیر یا کاهش حداقلی می‌تواند مانع رشد اقتصادی شود و رکود را رقم بزند.

با این حال، داده‌های آنچین به افزایش فشار فروش بر بیت کوین به دلیل افزایش مداوم موجودی BTC در صرافی‌ها از اواخر دسامبر (آذر) اشاره دارد. براساس داده‌های CryptoQuant، عرضه بیت کوین در صرافی‌های متمرکز از حدود ۲,۰۶۰,۰۰۰ به حدود ۲,۱۰۱,۴۰۰ افزایش یافته است که در ماه گذشته بیش از ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. 

news-bitcoin-price-forecast-fed-rate-analysts
موجودی بیت کوین در صرافی‌ها از اواخر دسامبر به طور پیوسته افزایش یافته است. منبع: CryptoQuant

در حالی که برخی با خوش‌بینی منتظر شروع رالی صعودی بیت کوین به دلیل کاهش زود هنگام نرخ بهره هستند، بنجامین کاون (Benjamin Cowen) با عینک بدبینی یا شاید واقع‌بینی به قضایا نگاه می‌کند. این تحلیلگر دنیای کریپتو به حدود ۷۹۰ هزار دنبال‌کننده خود در یوتیوب گفت که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ممکن است برخلاف انتظار بازار، منجر به رشد بیت کوین نشود. او توضیح می‌دهد که احتمالا با کاهش نرخ بهره در ماه مارس (فروردین)، دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین نیز ارزششان کاهش پیدا می‌کند! این پیش‌بینی در واقع برخلاف روندهای سابق است چرا که معمولا بیت کوین به کاهش نرخ بهره واکنش مثبت نشان می‌دهد. 

بنجامین کاون گفت: 

فرا رسیدن کاهش نرخ بهره، معمولا صعودی‌ترین چیز برای دارایی‌های ریسکی نیست. نه به این دلیل که کاهش نرخ بهره به خودی خود صعودی نیست، بلکه به این دلیل که اکنون کاهش نرخ بهره، فقط از نظر تئوری صعودی است. مشکل کاهش نرخ نیست. در چرخه فعلی، بیشتر با توجه به اینکه تورم کجاست، باید تصور کنید که اگر کاهش نرخ با تورمی به همان اندازه که هست انجام شود، احتمالاً دلیلی وجود دارد که این اتفاق می‌افتد. 

کاهش نرخ بهره به اندازه هاوینگ برای بیت کوین مهم نیست. حتی اگر در ماه‌های آینده ۳ بار نرخ بهره کاهش یابد، باز هم اهمیت هاوینگ به دلیل ماهیت آن، به مراتب بیشتر است. در واقع کاهش نرخ‌ها می‌توانند یک سیگنال صعودی باشند اما همه چیز نیستند. همان‌طور که گفتیم، اگر کاهش نرخ بهره به درستی اتفاق نیفتد، رکود اقتصادی می‌تواند منجر به کاهش نقدینگی در بازار کریپتو شود. 

بنجامین کاون در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: 

اگر به مواردی مانند S&P 500 یا دارایی‌های ریسکی به طور کلی نگاه کنید، گاهی اوقات آن‌ها قبل از رسیدن کاهش نرخ‌ها بالا می‌روند. گاهی اوقات پس از ورود، مقداری افزایش می‌یابند اما در بیشتر موارد، کاهش نرخ‌ها برای دارایی‌های ریسکی، حداقل در کوتاه‌مدت، چیز خوبی نبوده است. زمانی برای دارایی‌های ریسکی چیز خوبی می‌شود که به آخرین کاهش نرخ بهره می‌رسید. زیرا هنگامی که به آخرین کاهش نرخ رسیده‌اید، اساسا به این معنا است که بازار فکر می‌کند فدرال رزرو به اندازه کافی نرخ‌ها را کاهش داده و آن‌ها به سیاست پولی سست‌تر بازگشته‌اند تا اقتصاد را به مسیر اصلی بازگردانند و از رکود دوری کنند. 
news-bitcoin-price-forecast-fed-rate-analysts
منبع: یوتیوب بنجامین کاون

کاون همچنین هشدار می‌دهد که بیت کوین ممکن است برای آزمایش سطوح در محدوده حمایتی بازار گاوی، که توسط میانگین متحرک ساده ۲۰ هفته ای (SMA) و میانگین متحرک نمایی ۲۱ هفته ای (EMA) تشکیل می شود، سقوط کند.

کاون براساس تصویر زیر توضیح داد:

من فکر می‌کنم ارزش دارد که در این هفته به میانگین متحرک هشت هفته‌ای توجه داشته باشیم. باز هم، در حال حاضر حدود ۴۲۳۰۰ دلار است که تقریبا محدوده فعلی قیمت را نشان می‌دهد. اگر به زیر آن برسیم، شانس خوبی وجود دارد که حمایت باند بازار گاوی را آزمایش کنیم، که در محدوده ۳۵۰۰۰ یا ۳۷۰۰۰ قرار دارد. یعنی برای پیدا کردن این حمایت به محدوده اطراف ۳۶۰۰۰ دلار نگاه کنید. به هر حال، از قیمت فعلی افت تقریبا ۱۳ درصدی برای بازگشت به میانگین متحرک نمایی ۲۱ هفته‌ای و حدود ۱۶ تا ۱۷ درصد کاهش برای بازگشت به میانگین متحرک ساده ۲۰ هفته‌ای لازم است. این الگویی است که ما زیاد دیده‌ایم.
news-bitcoin-price-forecast-fed-rate-analysts
منبع: یوتیوب بنجامین کاون
این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۸

منبع
theblockdailyhodl.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا