اخبار ارزهای دیجیتال

بیت کوین مقاومت را شکست؛ آلت کوین‌ها در آستانه یک رالی انفجاری!

با عبور مجدد قیمت بیت کوین از ۳۵ هزار دلار، برخی آلت‌کوین‌ها نیز به حفظ روند صعودی خود علاقه نشان داده‌اند و بازار ارزهای دیجیتال یک بار دیگر در شبانه‌روز گذشته سبز پوش شده است. با توجه به شرایط موجود و افزایش احساسات صعودی، آیا تلاش آلت کوین‌ها برای بازیابی قیمت و جبران رکود فرسایشی ماه‌های گذشته به یک آلت سیزن ختم می‌شود؟

به گزارش والکس و به نقل از coingape، براساس گزارش‌ها کاهش بازده اوراق قرضه و گزارش بازار کار تاثیر زیادی بر بیت کوین نداشته است. رشد اخیر و عبور قیمت بیت کوین از مقاومت ۳۵ هزار دلاری می‌تواند ناشی احساسات صعودی باشد که بر بازار حاکم است. شاخص ترس و طمع بیت کوین هم‌اکنون در محدوده طمع شدید و روی عدد ۷۲ قرار گرفته است. زمانی که بیت کوین در سال ۲۰۲۱ در اوج قیمتی خود بود نیز این شاخص روی محدوده مشابهی قرار داشت. بیش از ۶۸۷ میلیارد دلار از کل حجم ۱ تریلیون دلاری بازار کریپتو در اختیار بیت کوین است و برهمین اساس دامیننس بیت کوین ۵۳.۱۸ درصد را به ما نشان می‌دهد. بیت کوین در شبانه‌روز گذشته در حدود ۲ درصد رشد کرده و در هفت روز اخیر نیز افزایشی در حدود ۳.۲ درصد را تجربه کرده است و حالا در محدوده ۳۵۱۷۳ دلار معامله می‌شود. قیمت اتریوم هم به عنوان دومین رمزارز بزرگ بازار رشدی حدودا ۳ درصدی را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرد و به قیمت ۱۸۸۶ دلار رسید.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به شدت به قیمت بیت کوین چشم دوخته‌اند زیرا شایعات مبنی بر چرخش سود بیت کوین به سمت آلت کوین‌ها وجود دارد و برخی تحلیلگران معتقدند قیمت بیت کوین در حدود ۳۵ هزار دلار در سقف خود تا پایان سال جاری میلادی قرار دارد اما آلت‌کوین‌ها این‌طور نیستند. آن‌ها براین باورند که رالی اصلی بیت کوین بعد از تایید صندوق‌های ETF بیت کوین و هاوینگ ۲۰۲۴ رخ می‌دهد و تا قبل از آن قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال در همان محدوده فعلی نوسان خواهد کرد. این گمانه‌زنی‌ها شور و هیجانی را در بین علاقمندان به آلت کوین‌ها به وجود آورده است.

داده‌های سایت سنتیمنت (Santiment) ثابت می‌کند که بازار کریپتو در شرایط مطلوبی به سرمی‌برد و حالا برخی آلت‌کوین‌ها با سود حاصل از رشدی که از دو هفته قبل شروع شد و همچنان ادامه دارد دوباره خود را به عنوان یک دارایی تراز اول معرفی کرده‌اند. برهمین اساس قیمت استاتوس (SNT) در هفت روز گذشته بیش از ۱۰۸ درصد افزایش یافته است و قیمت سوشی سواپ (SUSHI) و بلوزل (BLZ) نیز به ترتیب ۸۲ و ۳۹ درصد رشد را تجربه کرده‌اند. 

نئو (NEO) یکی از همان آلت کوین‌هایی است که توجهات را به خود جلب کرده است. قیمت نئو شاهد افزایش قابل توجه ۲۲.۱۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته بود و حالا به قیمت ۱۱.۳۹ دلار رسیده است. این رمزارز در هفته گذشته نیز ۲۲.۲۰ درصد رشد کرد و همچنان به تدریج به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد افزایش قیمت نئو با راه‌اندازی اخیر پروژه‌های متعدد NFT مرتبط با آن همسو باشد.

قیمت تورچین (RUNE) نیز در شبانه‌روز گذشته ببش از ۱۸.۰۵ درصد افزایش را ثبت کرده است. تورچین در هفت روز اخیر حدود ۳۸ درصد افزایش یافته و حالا در حدود ۳.۴۰ دلار معامله می‌شود. افزایش قیمت این رمزارز ممکن است به دلیل معرفی اخیر پروتکل جدید وام دهی THORChain باشد. علاوه بر این، قبلا این شرکت اعلام کرده بود که قصد دارد به طور استراتژیک با صرافی بایننس مشارکت داشته باشد و توکن خود را تقویت کند.

آسیس نتورک (ROSE) تنها در ۲۴ ساعت حدود ۱۶ درصد رشد کرد. قیمت آسیس نتورک اکنون در حدود ۰.۰۶۷ دلار است و در هفت رور اخیر حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. اما بالاتر از همه رمرزارزها، قیمت الروند (EGLD) تنها در یک روز بیش از ۴۰ درصد رشد کرد! این توکن اکنون در ۴۸.۴۴ دلار معامله می‌شود و روند صعودی آن همچنان ادامه دارد.

از آن‌جایی که احساسات صعودی بر بازار حاکم است، در روزهای اخیر شاهد ریزش‌ها و کاهش‌های قابل توجهی نبوده‌ایم. به نظر می‌رسد که وضعیت فعلی پتانسیل این را دارد که سه ماهه چهارم را به بهترین سه ماهه سال جاری میلادی تبدیل کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
coingape.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا