اخبار بیت کوین

صندوق ETF بلک راک چند بیت کوین دارد؟

صندوق ETF اسپات بیت کوین متعلق به شرکت بلک راک با نماد IBIT تنها دو روز پس از حضور در بورس نزدک به ۱۱۴۳۹ بیت کوین معادل حدود ۵۰۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از news.bitcoin دارایی بیت کوین صندوق ETF بلک راک به نام iShares Bitcoin Trust یا IBIT، که به همراه ده ETF دیگر توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید شد، تا تاریخ ۱۲ ژانویه، ۱۱۴۳۹٫۲۱۹۸ BTC بوده است.

این در حالی است که روز شنبه، یک علاقه‌مند کریپتو در توییتر خود مدعی شده که تا تاریخ ۱۱ ژانویه، IBIT تقریبا شامل ۵۰ درصد بیت کوین و ۵۰ درصد دلار آمریکا بوده درحالیکه دارایی دیگر ETF های اسپات مانند Fidelity Wise Origin، Bitwise و Ark 21Shares به‌طور کامل بیت کوین بوده است. او در ادامه افزود که یک روز بعد IBIT‌ نیز با خرید مجدد بیت کوین، تمام دارایی خود را به BTC‌ تبدیل کرده است.

او می‌گوید مدیران این صندوق، یک روز بعد از تایید ETF اسپات و ورود IBIT به بازار نزدک اقدام به فروش بیت کوین کرده‌اند. اما روز بعد با افت قیمت این دارایی به مرز ۴۲ هزار دلار، دوباره سهم آن در صندوق را به ۱۰۰ درصد رسانده‌اند. به‌این‌ترتیب اکنون این صندوق‌ها نیز تبدیل به نهنگ‌های تاثیرگذار در این بازار شده‌اند. کریپتواسلیت گزارش داده است که این میزان دارایی، بلک راک را جزو ۱۵ شرکت عمومی هولدر بزرگ بیت کوین قرار داده است.

لازم به ذکر است که گری گنسلر رئیس SEC، تاکید کرده که تایید ETF‌ اسپات بیت کوین، به معنی تایید این ارز دیجیتال در آمریکا نیست. او همچنین به سرمایه‌گذاران در مورد خطرات سرمایه‌گذاری در این بازار هشدار داد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
bitcoin.com
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا