اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

دوراهی صعود و سقوط؛ بیت کوین امروز به کدام سمت حرکت می‌کند؟

رکودی که بعد از تایید صندوق‌های ETF اسپات، گریبان بیت کوین را گرفت، همچنان ادامه دارد. علی‌رغم نوسانات کاهشی در شبانه روز گذشته، حمایت ۴۱ هزار دلار به خوبی حفظ شده است. با این حال، عقب‌نشینی گاوها در روز دوشنبه و همزمان با شروع هفته جدید معاملاتی، هنوز گزینه‌ای محتمل است. در چنین شرایطی که بیم بر امید غلبه کرده و شاخص ترس و طمع بیت کوین از وضعیت طمع شدید فاصله گرفته و روی عدد ۵۵ ثابت باقی مانده، آیا بیت کوین برای بازیابی قیمت تلاش می‌کند یا به سقوط بیشتری تن می‌دهد؟

به گزارش والکس، دامیننس بیت کوین مانند روزهای گذشته برای حفظ سطح ۵۱ درصدی تلاش می‌کند و مارکت کپ این رمزارز اکنون در حدود ۸۱۵ میلیارد دلار است. تریدرها و سرمایه‌گذاران با دقت داده‌ها و اطلاعات را زیر ذره‌بین دارند و به دنبال روزنه‌هایی برای شروع رالی صعودی هستند. با این حال، به نظر می‌رسد برای خوش‌بینی هنوز بسیار زود است!

بهبود قیمت بیت کوین به دلیل بازگشت قوی شاخص دلار آمریکا با مشکل مواجه شده است. این شاخص کلیدی با شروع سال ۲۰۲۴ میلادی، به بالاترین حد خود رسیده است. جهش فعلی شاخص دلار نتیجه داده‌های اقتصادی چشمگیر در آمریکا است. آمار و ارقام مثبت از شاخص تولید، خرده فروشی و ادعاهای اولیه در خصوص نرخ بیکاری، باعث افزایش ارزش دلار شده که این مساله بر قیمت بیت کوین فشار وارد کرده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که روند فعلی بیت کوین حفظ خواهد شد و شاخص دلار آمریکا (DXY) با رشد خود، در کوتاه مدت مانعی جدی برای رشد بیت کوین خواهد بود.

علاوه بر این، Grayscale Bitcoin Trust در روزهای اخیر شاهد خروج گسترده‌ای بود. تبدیل GBTC به یک ETF اسپات، نه تنها مطابق با پیش‌بینی علاقمندان عمل نکرد، بلکه برعکس، در نهایت فشار فروش روی بیت کوین را تقویت کرد و زمینه برای حضور پرقدرت خرس‌ها فراهم شد. عبور از مقاومت ۴۸ هزار دلاری بعد از تایید صندوق‌های ETF بیت کوین، سرمایه‌گذاران را به سمت نقد کردن سود و خروج موقتی سوق داد و با شروع روند نزولی قیمت، تحلیلگران گفتند که اگر حمایت ۴۰ هزار دلاری از دست برود، سقوط تا ۳۴ هزار دلار دور از ذهن نخواهد بود.

علی‌رغم این پیش‌بینی‌های منفی، واقعیت این است ETFهای اسپات در بلندمدت می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر ارزش بازار این رمزارز داشته باشند. اما حالا و پس از تخلیه هیجانات، احساسات محتاطانه‌تری بر بازار سایه افکنده که برای عبور از آن صبوری بیشتری لازم است. در این شرایط، معمولا معامله‌گران جدیدتر و یا کم‌تجربه‌تر بیشتر از سایرین مستعد خروج از بازار هستند که این امر نیز به روند نزولی دامن می‌زند.

با این حال، همانطور که گفتیم اگر بیت کوین در روزهای آینده نتواند حمایت ۴۰ هزار دلاری را حفظ کند، تمرکز روی اهداف پایین‌تر، از جمله ۳۸۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه نزدیک به ۳۴۰۰۰ دلار خواهد بود. به علاوه، داده‌های Miner Reserve، نشان می‌دهد که استخراج‌کنندگان بیت کوین دارایی‌های خود را تخلیه کرده‌اند و بر فشار فروش افزوده‌اند. در حالی که این ممکن است پاسخی طبیعی به تحقق سود باشد اما عاملی است که نمی‌توان در مسیر قیمت آن را نادیده گرفت.

با رد نظر گرفتن داده‌های بالا، به نظر می‌رسد که بهبود مورد انتظار بیت کوین متوقف شده است و فعلا لحظه شماری برای شروع یک رالی صعودی با واقعیت موجود مطابقت ندارد. داده‌های کلان اقتصادی در کنار وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال، از ادامه رکود و یا حتی بدتر، سقوط خبر می‌دهد. با این حال، در بلندمدت ممکن است یک خبر مثبت، با تقویت احساسات صعودی، ورق را برگرداند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
cryptopolitan.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا