اخبار بیت کوین

این توسعه‌دهنده بیت کوین ۸ سال پیش در همین روز به شکست BTC اعتراف کرد

مایک هرن (Mike Hearn) یکی از اولین پذیرنده‌ها و توسعه‌‌دهندگان بیت‌کوین بود که به دلیل نگرانی‌ها در مورد تمرکز، محدودیت‌های فنی و مسائل حاکمیتی، از جامعه بیت کوین جدا شد.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو اسلیت، هشت سال پیش، در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۶، مایک هرن، از توسعه‌دهندگان بلاکچین بیت کوین، به صورت عمومی اعلام کرد که تمام بیت کوین‌های خود را فروخته است، زیرا به عقیده او بیت کوین با شکست مواجه شده و در دراز مدت روند نزولی خواهد داشت.

با این حال، سال‌ها بعد، بیت‌کوین تقریباً تمام پیش‌بینی‌های هرن را نادیده گرفت و به رشد خود ادامه داد و جایگاه خود را به عنوان «طلای دیجیتال» تثبیت کرد. هرن در پست وبلاگ خود در سال ۲۰۱۶ عنوان کرد که به دلیل نگرانی در مورد تمرکز، محدودیت‌های فنی و مسائل حاکمیتی، جامعه بیت کوین را ترک می‌کند.

پست هرن مملو از پیش‌بینی‌هایی حاکی از سقوط فنی بیت‌کوین بود. با این حال، بیت کوین در سال‌های بعد، از نظر فنی نیز شاهد پیشرفت‌هایی بود.

تمرکز و محدودیت‌های فنی

یکی از نگرانی‌های اصلی هرن تمرکز استخراج بیت کوین در چین بود. از آن زمان، این وضعیت به طور چشمگیری تغییر کرده است.

به دنبال محدودیت‌های استخراج ارزهای دیجیتال توسط دولت چین، این صنعت شاهد مهاجرت انبوهی از ماینرهای بیت کوین بود که منجر به ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز با تنوع بالای جغرافیایی شد. این تنوع اصل اساسی تمرکززدایی در طراحی بیت کوین را تقویت کرد.

هرن همچنین به محدودیت‌های فنی مختلف مربوط به اندازه بلوک بیت کوین اشاره کرد. با این حال، توسعه‌دهندگان یک سال بعد در سال ۲۰۱۷ اصلاحی را در قالب پروتکل Segregated Witness یا SegWit اجرا کردند.

این ارتقا، ظرفیت و کارایی بلوک را افزایش داد و برخی از نگرانی‌های مقیاس پذیری را کاهش داد. علاوه‌براین، توسعه راه حل‌های لایه دوم، به ویژه شبکه لایتنینگ، قابلیت‌های تراکنش بیت کوین را متحول کرده است و تراکنش‌های سریع‌تر با کارمزد کمتر را ارائه می‌دهد.

حاکمیت، سانسور و پذیرش

یکی دیگر از دلایل اصلی خروج هرن، اختلاف نظر با دیگر توسعه‌دهندگان اصلی بر سر مسیر توسعه بیت کوین بود.

هرن می‌خواست اندازه بلوک بیت کوین را افزایش دهد، اما دیگر توسعه‌دهندگان اصلی با این ایده مخالف بودند. او در پست خود از به بن بست رسیدن حاکمیت در بیت کوین صحبت کرد که منجر به سانسور و تمرکز خواهد شد.

با این حال، در طول سال‌ها، جامعه بیت کوین غیرمتمرکزتر شده است، زیرا این جامعه به انجمن‌ها و رسانه‌های اجتماعی مختلف گسترش پیدا کرده است. ظهور رسانه‌های خبری مستقل که بر رمزارزها متمرکز هستند نیز به میزان قابل توجهی به شفافیت و جریان آزاد اطلاعات در صنعت کریپتو کمک کرده است.

بنابراین پیش‌بینی‌های هرن در مورد شکست بیت کوین در پذیرش عمومی، بی اعتبار شده است، زیرا حتی موسسات نیز شروع به پیوستن به جریان بیت کوین کرده‌اند.

برخلاف چشم انداز تاریک تصویر شده توسط هرن، سفر بیت کوین در هشت سال گذشته شاهد افزایش پذیرش عمومی و نهادی به عنوان یک دارایی مالی مشروع بوده است. موسسات و شرکت‌های مالی بزرگ، بیت کوین را در سبد سرمایه‌گذاری و خدمات خود ادغام کرده‌اند، در حالی که کشورهایی که با بی‌ثباتی اقتصادی مواجه هستند به آن به عنوان یک سیستم مالی جایگزین روی آورده‌اند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۲ / ۵. مجموع آرا: ۲۲

منبع
cryptoslate.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا