اخبار ارزهای دیجیتال

تلاش کوینکس برای بازگرداندن دارایی‌ها؛ برداشت ارزهای دیجیتال در کوینکس از سر گرفته می‌شود؟

کوینکس (CoinEx) در گزارشات فعلی خود مجموع مقدار دارایی‌های دزدیده شده در هک صرافی را در حدود ۷۰ میلیون دلار تخمین زده‌ است.

به گزارش والکس و به نقل از cryptopotato، صرافی رمزارز کوینکس، که اخیراً به خاطر رخنه امنیتی با مشکلاتی مواجه شده است، از هکرهای پشت این قضیه خواسته تا با این شرکت مذاکره کنند و در عین حال وعده یک پاداش سخاوتمندانه را در صورت بازگرداندن دارایی‌های دزدیده شده داده است.

گروه بدنام لازاروس (Lazarus Group) که توسط کره شمالی حمایت می‌شود، به عنوان مهاجمین پشت حمله به کوینکس شناسایی شدند.

کوینکس خطاب به هکرها: بیایید گفت‌وگو کنیم

کوینکس طی یک نامه عمومی مورخ ۱۵ سپتامبر اعلام کرد که این هک به عنوان درس عبرتی برای شرکت شناخته می‌شود و حالا تیم این صرافی آگاهی بیشتری نسبت به اهمیت اطمینان از حفظ امنیت دارایی‌ها در این پلتفرم پیدا کرده است.

در این نامه که مخاطب اصلی آن هکرها بوده است، کوینکس خواستار گفت‌وگو و انجام مذاکرات با افراد مسئول این حمله شده و تاکید دارد که دارایی‌های دزدیده شده متعلق به میلیون‌ها مشتری این صرافی بوده که به آنها به عنوان یک پلتفرم رمزارزی اعتماد کرده‌اند.

کوینکس نوشته است:

ما امیدواریم که شما تبعات این اتفاق را بر هر یک از کاربران ما تشخیص دهید. ما از شما می‌خواهیم که نگرانی‌ها و نارضایتی‌های کاربران متضرر را درک کنید. ما صمیمانه شما را به همکاری دعوت می‌کنیم تا این مشکل به شیوه‌ای ایمن‌تر، معقولانه‌تر و کاربرپسندتر حل شود. همچنین صداقت شما را در همکاری با خود ارج می‌نهیم.

کوینکس همچنین در صورت بازگرداندن دارایی‌ها «پاداش سخاوتمندانه‌ای را برای یافتن باگ» به هکرها ارائه خواهد داد و در ضمن متعهد شده که زیرساخت امنیتی خود را بهبود می‌بخشد. این شرکت علاوه بر این، از مهاجمین دعوت کرده تا در بروزرسانی‌های آینده سیستم امنیتی کوینکس با این صرافی همکاری کنند.

همانطور که به تازگی گزارش شده بود و به گفته شرکت امنیت بلاک چین SlowMist، حمله به صرافی کوینکس در تاریخ ۱۲ سپتامبر رخ داد و هکرها حدود ۵۵ میلیون دلار از دارایی‌های موجود در کیف‌ پول‌های گرم (Hot wallets) این پلتفرم را به سرقت برده‌اند. این حادثه باعث شد تا این صرافی رمزارزی تمامی واریزها و برداشت‌های جاری و در صف پردازش خود را متوقف کند.

در همین حین، ZachXBT، فعال در زمینه آنچین، هکرهای کره شمالی گروه لازاروس را به عنوان نهاد مسئول این حمله شناسایی کرده است.

به صورت تخمینی ۷۰ میلیون دلار از کوینکس دزدیده شده است

پاسخ کوینکس

کوینکس در یک بروزرسانی جداگانه و در به پاسخ به سوالات اعلام کرد در حالی که این شرکت هنوز در تلاش است تا میزان خسارت‌های مالی بر جای مانده را محاسبه کند، اما یافته‌های کنونی نشان می‌دهند که حدود ۷۰ میلیون دلار از این پلتفرم دزدیده شده که نسبت به گزارشات قبلی رقم بالاتری است. با این حال، این صرافی رمزارزی تأکید کرده که این سرقت درصد کوچکی از دارایی‌های کلی آن محسوب می‌شود.

کوینکس زمان دقیقی را برای از سر گیری خدمات خود مشخص نکرده است، اما گفته که برداشت‌ها به صورت مراحله‌ای و با بازرسی‌های امنیتی دقیق باز خواهند شد. این شرکت همچنین اعلام کرده که در هفته آینده روی بروزرسانی‌های لازم برای کیف پول‌های خود کار می‌کند و وعده جبران خسارت ۱۰۰ درصدی را به کاربران متضرر خود در این حادثه داده است.

کوینکس عنوان داشت:

در حال حاضر، ما مشغول بروزرسانی معماری کیف پول خود، محاسبه میزان خسارات‌های وارده و مسدودسازی آدرس‌های مشکوک مرتبط با قضیه بواسطه همکاری با شرکای صنعتی و صرافی‌های همتای خود هستیم. در مورد طرح‌های جبران خسارت برای دارایی‌های دزدیده شده نیز فعلاً در حال بررسی گزینه‌های روی میز هستیم. جبران خسارت به ازای هر کوین انجام خواهد شد و جزئیات آن را در اطلاعیه‌های رسمی آتی منتشر می‌کنیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۹

منبع
cryptopotato
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Ehsan Maleki
Ehsan Maleki
7 ماه قبل

از این به بعد کجا ترید کنیم

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  Ehsan Maleki

سلام و عرض ادب
پیشنهادمیکنیم به دلیل مشکلات تحریم و اجبار احراز هویت در اکثر پلتفرم‌های خارجی، از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر داخلی مثل والکس استفاده کنید.
بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان

دکمه بازگشت به بالا