اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

بررسی وضعیت بیت کوین، آلت کوین های مهم و بازار سهام؛ ۲۵ مهر ۱۴۰۲

بازارهای سهام در هفته جاری به رنگ سبز درآمدند و ارزهای دیجیتال نیز این روند را دنبال کردند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، پس از انباشت سود در طی دو هفته متوالی، شاخص S&P 500 با نماد SPX هفته جدید را نیز با شرایط مثبتی آغاز کرد. این امر نشان‌دهنده افزایش احساسات ریسک‌پذیری در معامله‌گران است که به عنوان یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می‌شود. با توجه به اینکه گزارش عایدی ۱۱٪ از شرکت‌های لیست شده در S&P 500 این هفته منتشر خواهد شد، نوسانات نیز احتمالاً افزایش خواهد یافت.

احساسات ریسک‌پذیر در میان سرمایه‌گذاران می‌تواند تمایل معامله‌گران به خرید رمزارزهایی که در این مطلب به آن‌ها پرداخته شده را افزایش دهد. یکی از حوزه‌هایی که فعالیت‌های صعودی در آن مشاهده می‌شود، صندوق تراست بیت‌ کوین گری اسکیل (Grayscale) با نماد GBTC است. پیروزی‌های گری اسکیل در دادگاه، تخفیف GBTC نسبت به بیت کوین را به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۲۱ کاهش داده است. چنین شرایطی بدان معناست که سرمایه‌گذاران احتمال تبدیل GBTC به یک صندوق ETF اسپات بیت‌ کوین را در استراتژی‌های خود نظر گرفته‌اند.

نمای بازار

وقتی قیمت در برابر انتشار اخبار نامطلوب به زیر سطوح حمایتی خود سقوط نمی‌کند و در برابر اخبار مساعد سطوح مقاومتی سربار خود را به سمت بالا می‌شکند، بدان معنا خواهد بود که پوزیشن‌های شورت به مرور شانس موفقیت خود را از دست می‌دهند. این امر احتمال آغاز یک حرکت صعودی در کوتاه‌مدت را افزایش می‌دهد.

سطوح مقاومت مهم بیت کوین و آلت کوین‌ها که قیمت برای شروع یک روند صعودی باید از آنها عبور کند، کدام‌اند؟ در این مطلب با بررسی نمودارها به این سوال پاسخ می‌دهیم.

تجزیه و تحلیل شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 در تاریخ ۱۲ اکتبر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۴۴۰۱ به سمت پایین ریجکت شد، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را به زیر سطح مهم ۴۳۲۵ برسانند.

نمودار روزانه شاخص SPX
نمودار روزانه شاخص SPX

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۳۴۱ به حالت افقی درآمده و شاخص قدرت نسبی (اندیکاتور RSI) کمی بالاتر از ناحیه میانی خود قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها برتری اندکی نسبت به خرس‌ها کسب کرده‌اند.

خریداران تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالاتر از منطقه مقاومتی سربار بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و خط روند نزولی افزایش دهند. اگر معامله‌گران از این منطقه عبور کنند، این شاخص پایان فاز اصلاحی خود را اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر سطح ۴۳۲۵ سقوط کند، بدان معنا خواهد بود که خرس‌ها به شدت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه محافظت می‌کنند. شاخص SPX سپس احتمالاً حمایت مهم خود در سطح ۴۲۱۶ را دوباره تست خواهد کرد.

تجزیه و تحلیل شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا (DXY) در تاریخ ۳ اکتبر از سطح ۱۰۷/۳۴ اصلاح شد و در تاریخ ۱۰ اکتبر به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود در سطح ۱۰۶ دلار کاهش یافت. در روند صعودی، معمولاً تریدرها در کف و تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خرید می‌کنند.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا
نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا

در اینجا نیز همین اتفاق افتاد و گاوها کف قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خریداری کردند که در واکنش به آن یک جهش قیمتی رخ داد. گاوها سعی خواهند کرد که قیمت را به فراتر از منطقه مقاومتی ۱۰۷/۳۴ تا ۱۰۸ برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، شاخص دلار ممکن است حرکت پرقدرتی را به سمت سطح ۱۱۱ آغاز کند.

اما احتمالاً خرس‌ها به آسانی تسلیم نخواهند شد. آنها تلاش خواهند کرد تا از منطقه مقاومتی محافظت کرده و قیمت را به زیر سطح ۱۰۵/۵۰ کاهش دهند. اگر این حمایت شکسته شود، این شاخص ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود در سطح ۱۰۴/۸۱ سقوط کند. این سطح مهمی برای گاوها محسوب می‌شود و اگر می‌خواهند حرکت صعودی خود را حفظ کنند باید به آن توجه داشته باشند. در صورتی قیمت در زیر این سطح تثبیت شود، شاخص DXY ممکن است تا سطح ۱۰۳ سقوط کند.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت‌ کوین

بعد از اینکه بیت کوین چند روز گذشته را بین میانگین‌های متحرک خود سپری کرد، بالاخره در تاریخ ۱۶ اکتبر حرکت قاطعی را انجام داد و گاوها موفق شدند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۷،۲۲۴ دلار برسانند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

مومنتوم قیمت از این هم بیشتر شد و جفت ارز BTC/USDT به فراتر از مقاومت ۲۸،۱۴۳ دلاری خود رسید. با این حال، هیجانات بازار عمر زیادی نداشتند، چرا که خرس‌ها با قدرت وارد شده و در سطوح بالاتر به فروش پرداختند. در نتیجه قیمت بیت کوین دوباره به زیر ۲۸،۱۴۳ دلار کاهش یافت.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اندکی به سمت بالا شیب گرفته و اندیکاتور RSI به منطقه مثبت خود وارد شده است، که نشان می‌دهد گاوها در بازار کمی برتری دارند. اگر خریداران توانایی کلوز قیمت در بالای ۲۸،۱۴۳ دلار را داشته باشند، این جفت ارز ممکن است به سمت ۳۰ هزار دلار و سپس ۳۱ هزار دلار حرکت کند.

و اما در حرکت نزولی، شکست و کلوز قیمت در زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲۶،۷۱۵ دلار سکان برتری را به نفع خرس‌ها کج خواهد کرد. در این صورت، این جفت ارز ابتدا ممکن است به ۲۶ هزار دلار و سپس به ۲۴،۸۰۰ دلار سقوط کند.

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم طی چند روز گذشته بین سطوح ۱۵۳۱ دلار و ۱۷۴۶ دلار در حال نوسان بوده است. به طور کلی، در یک محدوده قیمتی، معامله‌گران در نزدیکی حمایت خرید کرده و در مواجهه با مقاومت دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم

خریداران در تاریخ ۱۲ اکتبر کف را به قیمت ۱۵۲۱ دلار خریداری کردند که باعث آغاز یک ریلیف رالی شد. گاوها در تاریخ ۱۶ اکتبر تلاش کردند که قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک هدایت کنند، اما فتیله بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت به فروش پرداختند.

اگر قیمت از سطح کنونی خود به سمت پایین حرکت کند، خرس‌ها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر ۱۵۲۱ دلار کاهش دهند و در آنجا نگه دارند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ETH/USDT ممکن است به ۱۳۶۸ دلار هم سقوط کند.

اما در طرف مقابل این فرضیه، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد که قیمت را افزایش دهند و در بالای میانگین‌های متحرک تثبیت کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز ممکن است یک جهش قیمتی را به ۱۷۴۶ دلار تجربه کند. این سطح باز هم احتمالاً شاهد فشار فروش زیادی از سوی خرس‌ها خواهد بود.

تجزیه و تحلیل قیمت BNB

قیمت بایننس کوین از حمایت قدرتمند خود در سطح ۲۰۳ دلار بازگشت و در تاریخ ۱۶ اکتبر به بالای خط روند نزولی رسید. با این حال، فتیله بلند کندل ۱۶ اکتبر نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌های قیمتی به فروش می‌پردازند.

نمودار روزانه بایننس کوین
نمودار روزانه بایننس کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۱۰ دلار صاف شده و RSI در بالاتر از ناحیه میانی خود قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که مومنتوم نزولی تضعیف شده است.

گاوها دوباره تلاش خواهند کرد که از این وضعیت سود ببرند و قیمت را به بالای خط روند نزولی افزایش دهند. اگر آنها موفق به حفظ سطوح بالاتر شوند، الگوی مثلث نزولی اعتبار خود را از دست خواهد داد. جفت ارز BNB/USDT سپس می‌تواند به ۲۳۵ دلار و بعد از آن به ۲۵۰ دلار برسد.

اگر قیمت به پایین بازگردد و به زیر حمایت مهم خود در سطح ۲۰۳ دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی باطل می‌شود. در این صورت، بایننس کوین ممکن است به ۱۸۳ دلار سقوط کند.

تجزیه و تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل در طی چند روز گذشته داخل محدوده بزرگی بین ۰/۴۱ دلار و ۰/۵۶ دلار گیر کرده است. گاوها سعی در تشکیل یک پولبک دارند که احتمالاً با مقاومت شدیدی در میانگین‌های متحرک روبرو خواهد شد.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه ریپل

اگر قیمت از میانگین‌های متحرک به سمت پایین برگردد، نشان می‌دهد که هر ریلیف رالی کوچکی به فروش خرس‌ها منجر می‌شود. این امر احتمال سقوط قیمت به سطح ۰/۴۶ دلار را افزایش خواهد داد. اگر این سطح هم استقامتی نداشته باشد، جفت ارز XRP/USDT ممکن است به ۰/۴۱ دلار کاهش پیدا کند.

و برعکس این قضیه، اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند، نشان‌دهنده خرید زیادی در سطوح پایین خواهد بود. این جفت ارز سپس تلاش خواهد کرد تا یک رالی به ۰/۵۶ دلار داشته باشد. انتظار می‌رود خرس‌ها با تمام توان خود از این سطح محافظت کنند.

تجزیه و تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۱۶ اکتبر از مقاومت کوتاه‌مدت خود در سطح ۲۲/۵۰ دلار عبور کرد، که نشان می‌دهد گاوها برای تصاحب قدرت تلاش می‌کنند.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه سولانا

گاوها قیمت را به خط گردن الگوی سر و شانه‌ معکوس رساندند، اما نتوانستند از آن عبور کنند. خط گردن یک مقاومت مهم محسوب می‌شود که باید توجه داشته باشیم، زیرا کلوز قیمت در بالای آن الگوی صعودی سر و شانه‌ معکوس را تکمیل خواهد کرد. جفت ارز SOL/USDT سپس ممکن است یک حرکت صعودی به ۲۷/۱۲ دلار داشته باشد و در ادامه به هدف الگوی خود در سطح ۳۲/۸۱ دلار برسد.

اگر خرس‌ها می‌خواهند از حرکت رو به بالای قیمت جلوگیری کنند، باید سریعاً سولانا را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲۰/۵۶ دلار بازگردانند. این جفت ارز ممکن است سپس به سطح ۱۸/۵۰ دلار سقوط کند.

تجزیه و تحلیل قیمت کاردانو

قیمت کاردانو از حمایت قدرتمند خود در نزدیکی سطح ۰/۲۴ دلار بازگشته و این امر نشان می‌دهد که گاوها از این سطح با تمام توان دفاع می‌کنند.

نمودار روزانه کاردانو
نمودار روزانه کاردانو

اولین مقاومت‌ها در سمت بالای نمودار میانگین‌های متحرک محسوب می‌شود. خریداران در تاریخ ۱۶ اکتبر تلاش کردند که از این موانع عبور کنند، اما فتیله بلند کندل آن روز بیانگر این است که خرس‌ها در سطوح بالاتر به فروش پرداخته‌اند. اگر گاوها موقعیت‌های زیادی را تسلیم خرس‌ها نکنند، احتمال حرکت صعودی به بالای ۰/۲۸ دلار افزایش خواهد یافت. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند اما اگر معامله‌گران آن را از پیش‌رو بردارند، جفت ارز ADA/USDT می‌تواند به ۰/۳۰ دلار برسد.

سطح مهمی که باید در طرف پایین نمودار به آن توجه داشته باشیم، ۰/۲۴ دلار است. اگر قیمت از میانگین‌های متحرک به سمت پایین حرکت کند، احتمال سقوط کاردانو به زیر ۰/۲۴ دلار افزایش خواهد یافت. شکست قیمت به زیر این حمایت مهم می‌تواند به سقوط این جفت ارز به ۰/۲۲ دلار و سپس به ۰/۲۰ دلار منجر شود.

تجزیه و تحلیل قیمت دوج‌ کوین

قیمت دوج‌ کوین در تاریخ ۱۴ اکتبر ریکاوری خود به سطح شکست ۰/۰۶ دلاری را کامل کرد که نشان می‌دهد سطوح پایین‌تر خریداران را به خود جلب می‌کنند.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه دوج کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۶ دلار صاف شده و RSI در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار دارد، که نشان می‌دهد فشار فروش ممکن است کاهش یابد. اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند و در آنجا تثبیت کنند، به معنای شروع حرکت جدیدی به سمت سطح ۰/۰۷ دلار است. این سطح می‌تواند دوباره به عنوان یک مانع سفت و سخت عمل کند، اما اگر خریداران آن را پشت سر بگذارند، جفت ارز DOGE/USDT ممکن است به ۰/۰۸ دلار برسد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح کنونی به سمت پایین بازگردد، بدان معنا خواهد بود که این جفت ممکن است مدتی بیشتری را در محدوده ۰/۰۵۵ دلار تا ۰/۰۶ دلار سپری کند.

تجزیه و تحلیل قیمت تون‌ کوین

قیمت تون‌ کوین از تاریخ ۱۲ اکتبر در زیر میانگین‌های متحرک خود معامله شده اما نکته مثبت این است که خرس‌ها نتوانسته‌اند از این ضعف گاوها بهره‌‌ای ببرند. این امر نشان می‌دهد که فشار فروش در سطوح پایین‌تر با کمبودهایی مواجه شده است.

نمودار روزانه تون کوین
نمودار روزانه تون کوین

گاوها تلاش کردند قیمت را دوباره به بالای میانگین‌های متحرک برسانند اما فتیله بلند کندل آن تاریخ نشان می‌دهد که خرس‌ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند. فروشندگان دوباره تلاش خواهند کرد که قیمت را به زیر ۱/۸۹ دلار کاهش دهند و یک اصلاح عمیق‌تر را آغاز کنند. حمایت بعدی حرکت نزولی در سطح ۱/۸۰ دلار و سپس ۱/۶۰ دلار قرار گرفته است.

اگر گاوها می‌خواهند بازگشتی به بازار داشته باشند، باید تلاش کنند که قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک ببرند و در آنجا حفظ کنند. جفت ارز TON/USDT ابتدا ممکن است به ۲/۲۰ دلار و سپس به ۲/۳۱ دلار برسد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا