اخبار ارزهای دیجیتال

۲۰۲۳ سال حمایت نهادی از صنعت کریپتو؛ سال آینده اوضاع بهتر می‌شود؟

صنعت کریپتو از ابتدا همواره خواهان افزایش حمایت نهادی بود. این صنعت که برای سال‌ها در حاشیه دنیای مالی فعالیت می‌کرد، طبق گفته موسسه گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، امسال توانست حمایت‌های نهادی قابل توجهی را جذب کند. این مساله مزایای مالی بیشتر و افزایش اعتبار را برای صنعت کریپتو به ارمغان آورده است. 

به گزارش والکس و به نقل از coinspeaker، موسسه گلدمن ساکس در گزارش خود از سال ۲۰۲۳ توضیح می‌دهد که امسال شاهد توسعه بازار مشتقات و پلتفرم‌هایی بودیم که مبادلات مالی در این بخش را تسهیل می‌کردند. برای مثال Coinbase Derivative ، CBOE و Eurex برخی از موارد قابل توجه هستند. 

حجم معاملات آپشن بیت کوین و اتر در ۹ ماه اول سال چندان قابل توجه نبوده است. از سوی دیگر، اتر پشت سر بیت‌کوین بود و بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از حجم معاملات آتی بیت‌کوین ارزش داشت. با این حساب، می‌توان گفت که اگر چه این دو رمزارز در بخش معاملات فیوچرز عملکرد ضعیفی نداشتند، اما موفقیت‌های چشمگیری هم کسب نکردند.

اما در سه ماهه چهارم اوضاع متفاوت شد. گلدمن ساکس در گزارش خود می‌گوید که در این بازه زمانی شاهد افزایش مداوم در معاملات آتی بیت کوین و اتر بودیم و سود باز به رکورد جدیدی رسید که نشان می‌داد علاقه به بازار آتی افزایش پیدا کرده است. نتیجه این بود که سود باز برای بیت کوین به تنهایی در سه ماهه چهارم به بیش از ۴ میلیارد دلار رسید. 

دلیل رشد بازار آتی و آپشن را باید در افزایش علاقه نهادی و احتمال تایید صندوق‌های ETF بیت کوین جستجو کرد. برای سال‌ها، شرکت‌های مختلف تلاش کرده‌اند تا از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تاییدیه ETF دریافت کنند، اما با آن مخالفت شده است. اکنون اکثر سرمایه‌گذاران امیدوارند که درخواست شرکت بلک راک به زودی تایید شود. مجوز احتمالی SEC، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری را برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. علاوه بر این احتمالا بلک راک درخواست ETF اتریوم را نیز پیگیری خواهد کرد. 

با همه این گمانه‌زنی‌ها، بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی علاقه بیشتری به بازار مشتقات نشان دادند. این باعث می‌شود که در صورت تایید ETF بیت کوین، از مزایای آن استفاده کنند. ما تا سال ۲۰۲۴ نمی‌دانیم که آیا ETFها تایید می‌شوند یا خیر، اما اثرات آن در حال حاضر محسوس است. همچنین این موضوع نشان می‌دهد که ETF بیت‌کوین چقدر برای صنعت مهم است و در صورت رسیدن به آن چقدر می‌تواند باعث رشد بازار شود. 

در سال ۲۰۲۴، با افزایش احتمال تایید ETFها، می‌توان انتظار داشت که شاهد یک بازار آتی بزرگ‌تر از سال ۲۰۲۳ باشیم. اما بر خلاف سال ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد که بازارها از همان ابتدا پر رونق خواهند بود و هجوم سرمایه‌گذارن به اواخر سال موکول نمی‌شود. به هرحال، صنعت کریپتو به سطح بی‌سابقه‌ای از حمایت نهادی دست یافته است و این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و همین مساله به تضمین طول عمر و رشد صنعت کمک زیادی می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
coinspeaker.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا