اخبار ارزهای دیجیتال

بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال بعد از استعفای CZ در چه وضعیتی به سر می‌برند؟

دنیای کریپتو یک روز غافلگیرکننده دیگر را تجربه کرد و مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان به دلیل اتهامات پولشویی مجبور شد از سمت خود کناره‌گیری کند. بیت کوین و آلت کوین‌ها به رهبری بایننس کوین (BNB) در واکنش به این خبر، به رنگ قرمز در آمدند. در این مطلب به بررسی بازار رمزارزها در شبانه‌روز گذشته می‌پردازیم. 

به گزارش والکس، سقوط شاخص ترس و طمع بیت کوین از ۷۴ به ۶۷ خود گویای فروکش‌کردن احساسات صعودی و جایگزینی آن با ترس است. بعد از انتشار خبر خداخافظی CZ، قیمت بیت کوین از بالای ۳۷ هزار دلار به حدود ۳۵۹۰۰ سقوط کرد اما گاوهای بیت کوین با مقاومت در برابر فشار فروش، مجدد قیمت را به ۳۶۳۰۰ دلار رساندند. در نتیجه این تلاش‌ها، ارزش بازار بیت کوین همچنان بالای ۷۱۰ میلیارد دلار باقی ماند. بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

سقوط بایننس کوین و تبعیت آلت کوین‌ها از ریزش

کران به کران قرمز؛ این وضعیت بازار ارزهای دیجیتال بعد از تایید استعفای چانگ پنگ ژائو است. بایننس کوین (BNB) در شبانه‌روز گذشته و در نتیجه چالش به وجود آمده برای صرافی بایننس، بیش از ۱۱ درصد سقوط کرد. قیمت بایننس کوین اکنون در حدود ۲۳۴ دلار است و هنوز نمی‌توان واکنش گاوها و خرس‌ها را به درستی پیش‌بینی کرد. بدون در نظر گرفتن حواشی استعفای CZ، در کل BNB روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد. قیمت این رمزارز در ۲ سال اخیر حدود ۶۰ درصد و در ۲ هفته اخیر نیز حدود ۴.۲ درصد کاهش را ثبت کرده است. باید منتظر باشیم و ببینیم که بزرگ‌ترین صرافی جهان چگونه بحران پیش‌رو را مدیریت خواهد کرد.

قیمت اتریوم که دیروز بالای ۲ هزار دلار بود با کاهشی ۱.۷ درصدی به حدود ۱۹۸۰ دلار رسید. ریپل، سولانا، کاردانو و دوج کوین در ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۳ درصد سقوط کردند. قیمت اوالانچ ۵ درصد و قیمت متیک نیز ۷ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. در یک نگاه کلی متوجه می‌شویم که تقریبا تمام رمزارزهایی که در دو هفته اخیر صعود قابل توجهی داشتند، دیروز به سمت کاهش قیمت حرکت کردند.

رسانه کوین تلگراف می‌گوید که با وجود اخبار منفی در مورد بایننس، کاربران صرافی‌ها عجله‌ای برای خروج از بازار یا به طور کلی از صرافی‌های متمرکز ندارند. این رسانه به اطلاعات گلس‌نود استناد می‌کند و توضیح می‌دهد که میزان تغییر موجودی بیت‌کوین در بایننس بسیار کمتر از رقم ژانویه و جولای است.

news-crypto-market-after-cz-resignation
منبع: گلس‌نود

علاوه بر بایننس کوین، قیمت پنکیک سواپ و تراست ولت کوین نیز دیروز بیش از ۱۱ درصد کاهش قیمت را به ثبت رساندند. گالا (GALA) با ۱۰.۶۰ درصد و چیلیز (CHZ) با ۸.۶ درصد کاهش، رتبه‌های بعدی بیشترین سقوط در ۲۴ ساعت اخیر بودند. 

پرسودترین آلت کوین ها در ۲۴ ساعت گذشته

درحالی که بازار ارزهای دیجیتال در وضعیتی مبهم قرار دارد، برخی رمزارزها دیروز عملکردی مثبت را به ثبت رسانده‌اند. توکن صرافی ورشکسته FTX در ادامه روند صعودی ماه گذشته خود، در ۲۴ ساعت اخیر نیز ۱۶.۵ درصد رشد کرد. قیمت اف‌تی‌ایکس توکن (FTT) در ۲ ماه گذشته بیش از ۲۲۴ درصد افزایش یافته است و دیشب پرچمدار اصلی رشد در بازار کریپتو بود.

قیمت dydx نیز کاملا به اخبار دیروز بی‌تفاوت بود. دی وای دی اکس در ۳۰ روز گذشته بیش از ۵۶ درصد رشد کرده است. تورچین هم با ۵ درصد رشد، سومین رمزارز پرسود بازار در ۲۴ ساعت گذشته بود. RUNE در ۶ ماه اخیر ۳۸۶ درصد رشد کرده است.

در میان هیاهوی اخبار مربوط به صرافی بایننس، صورت جلسه فدرال رزرو نیز منتشر شد که بار دیگر بر لزوم احتیاط درباره تغییر نرخ بهره و رصد تورم تاکید می‌کرد. در این صورت جلسه به خطرات رشد مجدد تورم اشاره شده است و احتمالا بانک مرکزی فعلا به سمت کاهش نرخ بهره حرکت نخواهد کرد و در بهترین حالت نرخ فعلی را حفظ می‌کند. 

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۱۳

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
شهباز
شهباز
5 ماه قبل

#ریپل
#بیت بول
#گالا
🪜🪜💰💰💰💰💰💰💰

دکمه بازگشت به بالا