افراد مشهور

بیوگرافی چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)؛ خالق صرافی بایننس

تابه‌حال نام چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) را شنیده‌اید؟ نام آشنای حوزه کریپتوکارنسی و اعجوبه ارزهای دیجیتال که با شخصیت کاریزماتیک خود، توانسته بسیاری از افراد فعال در این زمینه را به حیرت بیندازد. ژائو خالق یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان است و همه او را با نام صرافی بایننس و بایننس کوین (BNB) می‌شناسند.

در این مقاله قصد داریم بیوگرافی چانگ پنگ ژائو معروف به CZ را با هم بررسی کنیم و به زندگی حرفه‌ای این نابغه سخت‌کوش بپردازیم. اگر دوست دارید موسس صرافی بایننس را بشناسید و جذاب‌ترین حقایق را درباره او بخوانید، در ادامه این مطلب از والکس، همراه ما باشید.

آشنایی با چانگ پنگ ژائو یا CZ

شنیدن و خواندن داستان‌ زندگی افراد خاص همیشه جذاب و حیرت‌انگیز است. اما شرح‌حال کسانی‌که در دنیای تکنولوژی به شکل خاصی ظاهر شده‌اند، حتی جذاب‌تر از مطالب مورد توجه همیشگی است! قطعا خواندن بیوگرافی چانگ پنگ ژائو نیز خالی از لطف نیست.

چانگ پنگ ژائو معروف به CZ، در سال ۱۹۷۷ در کشور چین متولد شد و تا سن ۱۲ سالگی در همان کشور بود. پس از آن در سن ۱۲ سالگی به علت مخالفت عقاید سیاسی پدر او با حکومت چین، از کشور اخراج شدند. به‌همین‌دلیل بخش مهمی از دوران زندگی چانگ پنگ ژائو در ونکوور کانادا گذشته و در این کشور تحصیل کرده و بزرگ شده است. شرایط زندگی چانگ پنگ ژائو پس از مهاجرت چندان آسان نبود و برای گذراندن زندگی و تامین مخارج، مجبور بود کارهای متفاوتی را انجام دهد. چانگ پنگ ژائو در کنار کار، تحصیلات خودش را هم ادامه داد و دربیوگرافی چانگ پنگ ژائو آمده که او در دانشگاه مک‌گیل، یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا پذیرفته شد. او رشته علوم کامپیوتر را به‌خوبی گذراند و درنهایت، به‌واسطه رشته تحصیلی خودش، با حوزه ارز دیجیتال و بلاک چین آشنا شد.

این اتفاق، سرآغاز تغییرات شگرف چانگ پنگ ژائو و تبدیل شدن او به یک ستاره در این زمینه بود!

فعالیت های حرفه ای چانگ پنگ ژائو در ارز دیجیتال

cz خالق بایننس کوین

اگر به کارنامه فعالیت‌های حرفه‌ای چانگ پنگ ژائو در زمینه ارز دیجیتال نگاه کنید، می‌توانید تجربه و سابقه درخشان او را در این دنیای جذاب ببینید. او پس از آنکه دوران تحصیل خودش را به پایان رساند، به سمت معاملات بازار سهام و طراحی نرم‌افزارهای بازار سهام رفت. این اعجوبه، فعالیت‌هایی را از جمله طراحی یک سیستم برای تطبیق معاملات در بازار سهام توکیو، برنامه‌نویسی سیستم معاملات آتی در نیویورک، راه‌اندازی سیستم‌های فیوژن برای معاملات در حجم بالا در شانگهای و … را در کارنامه خود دارد.

علاقه چانگ پنگ ژائو به حوزه ارز دیجیتال و بازار کریپتو روبه‌روز افزایش پیدا کرد. تاجایی‌که در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان سومین عضو تیم Blockchain.com مشغول به فعالیت شد. داستان جالبی هم درباره خرید اولین بیت کوین توسط ژائو گفته می‌شود. داستان از این قرار است که گویا او، با چند تن از دوستان خودش، از جمله بابی لی،  یکی از بنیان گذاران صرافی ارزدیجیتال BTCC، پوکر بازی می‌کردند. در سال ۲۰۱۳، چانگ پنگ ژائو برای اولین بار پس از این بازی و به توصیه لی، اولین بیت کوین خودش را خریداری کرد!

او یکسال بعد، سمت مدیریت ارشد یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال، به نام OKCoin را از آن خود کرد.

ویژگی بارز ژائو، طرح ایده‌های نو در زمینه کریپتو بود و همین ویژگی جذاب، توانست او را به جایگاه امروزش برساند. تا آن زمان، پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال، به این شکل کار می‌کردند که هر ارز دیجیتال، قابلیت تبدیل شدن به دلار، یورو و … را داشت. اما تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر امکان‌پذیر نبود! بنابراین چانگ پنگ ژائو رویای خود را برای ایجاد یک بستر مناسب جهت تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر دنبال کرد. او قصد داشت سیستمی را طراحی کند که در آن امکان تبدیل اتریوم به بیت‌کوین، تتر و … و حتی برعکس، وجود داشته باشد.او در واقع به دنبال تاسیس یک صرافی ارز دیجیتال بود و در نهایت موفق هم شد تا بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال آنلاین را ایجاد کند.

تاسیس صرافی ارز دیجیتال بایننس

شعار صرافی بایننس

همانطور گفتیم،چانگ پنگ ژائو برای رسیدن به رویای خود، اقدام به تاسیس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا کرد؛ بایننس، نامی بود که برای صرافی خودش انتخاب و در سال ۲۰۱۷ با سرمایه اولیه ۱۵ میلیون دلاری خود، وارد این حوزه شد.

سرعت پیشرفت چانگ پنگ ژائو در بایننس آنقدر شگفت‌آور بود که توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی، حجم معاملات روزانه به شکل چشم‌گیری افزایش دهد. پیشرفت‌های روزافزون او باعث بالا رفتن قیمت بایننس کوین (BNB) شد و با افزایش تعداد کاربران آن، بایننس به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا تبدیل شد.

اما مسیر پیشرفت و موفقیت چانگ پنگ ژائو به این آسانی‌ها نبود و کم‌کم، زمزمه‌های بروز یک بحران در زندگی کاری و حرفه‌ای پیچید!

با تصویب قوانین جدید در کشور چین، مبنی بر غیرقانونی شدن معاملات ارزهای دیجیتال در این کشور، صرافی بایننس هم دچار بحران شد. بنابراین مجبور شد که برای ادامه فعالیت در این حوزه و جلوگیری از شکست، دفتر مرکزی بایننس را از شانگهای به کشور دیگری منتقل کند. او به‌عنوان مدیر صرافی بایننس دفتر مرکزی خود را به کشور مالت، در جنوب ایتالیا منتقل کرد. امروزه، صرافی بایننس،موفق شده تا حوزه فعالیت‌های خود را از قاره آسیا به تمام جهان گسترش دهد.

امروزه صرافی Binance در حدود ۱۵۰۰ کارمند از ۴۰ کشور مختلف دنیا دارد و این اتفاق نشان‌دهنده عظمت و جهانی بودن این صرافی است. حجم معاملات روزانه در صرافی Binance بسیار بالاست و هر کسی را به حیرت می‌اندازد.

نکته مهمی که درباره صرافی‌های بزرگ دنیا وجود دارد، ایجاد زیرساخت‌های امنیتی قوی برای آن‌هاست. چرا که هر چه میزان تراکنش‌ها و معاملات بالاتر باشد، هکرها انگیزه بیشتری برای حملات سایبری به آن دارند. به گفته ژائو، روزانه در حدود ۵ تا ۱۰ بار حمله سایبری به زیرساخت‌های بایننس اتفاق می‌افتد که تیم امنیتی Binance به‌خوبی آن‌ها را شناسایی و مهار می‌کند. 

ارز دیجیتال بایننس کوین

بهتر است پیش از آنکه به ادامه زندگی حرفه‌ای موسس صرافی بایننس و شرح فعالیت‌های او بپردازیم، در مورد ارز دیجیتال بایننس کوین بیشتر بدانیم. BNB ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس است که در بازار ارزهای دیجیتال، با نام BNB نیز شناخته می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در معرفی ارز دیجیتال بایننس بیان می‌شود، این است که این ارز دیجیتال، در ابتدا فعالیت خود را در بستر بلاکچین اتریوم آغاز کرد. اما امروزه، پس از پیشرفت‌های چشم‌گیری که داشته، بر بستر بلاک چین اختصاصی خود، یعنی بایننس فعالیت می‌کند.

زمانی که چانگ پنگ ژائو صرافی بایننس را ایجاد کرد، به فکر ایجاد یک توکن برای پرداخت کارمزدها در صرافی افتاد. بنابراین توکن بایننس متولد شد. این توکن، از ابتدا به‌عنوان یک ابزار مهم پرداخت در پروژه‌های مختلف به کار گرفته شد. BNB با استاندارد و شبکه bep2 فعالیت می‌کند، محبوب‌ترین بستر برای انجام پروژه‌های قرارداد هوشمند و توکن‌های مختلف است.

توکن BNB، در مدت زمان بسیار کوتاهی مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفت. این اتفاق نشان می‌دهد که BNB، ویژگی‌های برجسته‌ای دارد و به‌واسطه آن، توانسته بخش زیادی از کاربران را به خودش جذب کند.

 مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای ارز دیجیتال BNB برشمرد، موارد زیر هستند:

  • استفاده از بایننس اسمارت چین
  • سرعت بسیار بالا در انجام معاملات
  • کارمزد کم در مقایسه با سایر کوین‌ها
  • وجود کد متن باز برای راه‌اندازی توکن‌های کاربردی
  • ‍استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام
  • امکان پرداخت با کارت اعتباری

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله بایننس کوین چیست را مطالعه کنید.

ثروت افسانه‌ای ژائو

تصویری که مجله فوربز از چانگ پنگ ژائو کار کرد

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های زندگی افراد مشهور و موفق، بررسی میزان ثروت و دارایی آنها است. با توجه به میزان تراکنش‌هایی که Binance در سراسر جهان دارد، می‌توان حدس زد که ثروت چانگ پنگ ژائو تا چه اندازه زیاد است! آخرین گزارشی که مجله یاهوو در سال ۲۰۲۰ از میزان ثروت موسس صرافی بایننس اعلام کرده، دارایی او را چیزی در حدود ۲.۶ میلیارد دلار تخمین زده است! ژائو پیش‌تر در  یک مصاحبه اعلام کرده بود که تقریبا ۹۹ درصد از دارایی خود را در بازار ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کرده است و از این طریق کسب ثروت می‌کند.

صرافی Binance تا سال ۲۰۲۰ در حدود ۲۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده که گفته می‌شود ۹۰ درصد از سهام Binance در اختیار چانگ پنگ ژائو است. از زمان تشکیل شرکت توسط چانگ، تاکنون، مدیرعامل شرکت، خود او است. نکته قابل توجهی که درباره بایننس وجود دارد، این است که این صرافی دیجیتال، تنها پس از ۱۸۰ روز از شروع فعالیت چانگ پنگ ژائو او را به یک فرد میلیاردر تبدیل کرد! امروز، ژائو با ثروت ۹۶ میلیارد دلاری خود، یازدهمین فرد ثروتمند در جهان است!

 ژائو در شبکه‌های اجتماعی

تا پیش از رشد اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، افراد فقط می‌توانستند آدم‌های خاص و موفق حوزه‌های گوناگون را از طریق اخبار و جراید دنبال کنند. این شبکه‌های اجتماعی می‌توانند پلی را میان مخاطب و افراد موفق ایجاد کرده و زمینه را برای آموزش، تعامل و دسترسی به اطلاعات درست، ایجاد کنند. چانگ پنگ ژائو از آن دسته افراد موفقی است که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد و از این راه با دنبال‌کنندگان خودش ارتباط برقرار می‌کند. 

موسس صرافی بایننس، نام ماندگار دنیای کریپتوکارنسی

دنیای کریپتوکارنسی آنقدر بزرگ، شیرین و جذاب است که هر بار پرداختن به آن، در جدیدی را به این دنیای هیجان‌انگیز باز می‌کند. هر یک از این کوین‌ها و صرافی‌ها، در این بازار بزرگ و بی‌نظیر، خالقی دارند که داستان خلق آن‌ها را ایجاد کرده است.

کوین بایننس نیز از این قاعده مستثنی نیست و با نام چانگ پنگ ژائو گره خورده است. بدون شک، ژائو یکی از تاثیرگذارترین افراد در زمینه کریپتو و بازار معاملات آنلاین است که توانسته تحول شگرفی را در این زمینه ایجاد کند. او از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به دنبال تجربه‌های جدید و کسب آگاهی در زمینه ارزهای دیجیتال بود و در سال ۲۰۱۷ با معرفی Binance، جهان را به حیرت انداخت.

شخصیت بی‌نظیر و کاریزماتیک ژائو باعث شده است تا، او را بتوان به‌عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در دنیای ارزهای دیجیتال، معرفی کرد. در این مقاله از والکس تلاش کردیم شما را به شخصیت چانگ پنگ ژائو و فعالیت‌های حرفه‌ای او آشنا کنیم و کمی درباره صرافی Binance و بایننس کوین بگوییم.

بدون اغراق، با مطالعه بیوگرافی چانگ پنگ ژائو می‌توان ژائو را نابغه این دنیای عجیب و جذاب نامید که همچنان با قدرت می‌تازد!

موسس صرافی بایننس کیست؟

چانگ پنگ ژائو موسس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال بایننس در جهان است.

چانگ پنگ ژائو صرافی بایننس را در چه سالی تاسیس کرد؟

ژائو بایننس را در سال ۲۰۱۷ تأسیس کرد و به سرعت حجم معاملات روزانه را به بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش داد.

ثروتمندترین معامله گر بایننس کیست؟

چانگ پنگ ژائو – که اغلب با نام CZ شناخته می شود – یکی از برجسته‌ترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال و همچنین ثروتمندترین معامله‌گر بایننس است.

چانگ پنگ ژائو کجاست؟

او در حال حاضر در سنگاپور مستقر است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

سودای نوشتن من را به سوی رشته روزنامه‌نگاری برد. پس از آن تحقیق و تولید محتوا به بخش جدایی ناپذیر از زندگیم بدل شد.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا