اخبار دوج کوین

دوج کوین رکورد جدیدی ثبت کرد!

قیمت دوج کوین نسبت به کف ماه اکتبر ۵۴ درصد افزایش یافته و تعداد قابل توجهی از آدرس‌ها به وضعیت سوددهی بازگشته‌اند. شبکه دوج کوین رشد پایداری دارد، چرا که تعداد آدرس‌های دارای DOGE رکورد جدیدی ثبت کرده و به تازگی از مرز ۵ میلیون آدرس عبور کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، اکثریت قریب به اتفاق آدرس‌های دوج کوین به شرایط سودآوری بازگشته‌اند و این یک تغییر مثبت و مهم را برای هولدرهای این میم کوین رقم می‌زند.

هنگام بررسی روندهای صعودی و نزولی بازار دوج کوین، معیارهای آنچین داده‌های دقیقی را ارائه می‌دهند که مستقیماً از بلاک چین استخراج و تجزیه و تحلیل می‌شوند. این امر بینش ارزشمندی را در مورد عملکرد این میم کوین ارائه می‌کند.

یک ریکاوری قدرتمند برای قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین از زمان رسیدن به پایین‌ترین سطح ماه اکتبر خود در تاریخ نهم این ماه، افزایش خوبی یافته و یک ریکاوری چشمگیر و تقریباً ۵۴ درصدی را تجربه کرده است. در حال حاضر، دوج کوین با یک مانع کلیدی در مسیر خود مواجه شده است. این مانع چیزی نیست جز یک مقاومت مهم در سطح نسبت طلایی معادل تقریباً ۰/۰۸۱۵ دلاری قیمت آن. حرکت دوج کوین به فراتر از این مقاومت می‌تواند آن را به سمت عبور از سقف اخیر خود در نزدیک ۰/۰۸۷۶ دلار سوق دهد.

علاوه بر این، یک شاخص مثبت برای مسیر کوتاه تا میان‌مدت دوج کوین، تشکیل الگوی تقاطع طلایی در نمودار روزانه است. این کراس اور روند صعودی را بیش از پیش تقویت می‌کند.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

در بحث اندیکاتورهای تکنیکال باید گفت که هیستوگرام واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) طی چند روز گذشته سیگنال‌های صعودی زیادی را صادر کرده و خطوط اندیکاتور مکدی در آینده‌ای نزدیک به صورت صعودی از روی یکدیگر عبور می‌کنند.

با این حال، شاخص قدرت نسبی یا همان اندیکاتور RSI در وضعیت خنثی باقی مانده و هیچ سیگنال تضمینی در این مقطع ارائه نمی‌کند. اگر دوج کوین در مقاومت نسبت طلایی با ریجکت مواجه شود و به سمت پایین حرکت کند، سطح حمایت مهم بعدی با توجه به اندیکاتور فیبوناچی تقریباً ۰/۰۶۸۵ دلار است که باید روی آن نظارت داشته باشیم.

با افزایش شتاب حرکت دوج کوین، اکثر آدرس‌ها اکنون در سود قرار دارند

تقریباً ۶۳ درصد از آدرس‌های دوج کوین به وضعیت سودآوری بازگشته‌اند، به این معنی که قیمت فعلی DOGE حالا بالاتر از قیمت خرید اولیه این گروه از سرمایه‌گذاران است. برعکس، بخش کوچک‌تری یعنی حدود ۲۱/۵ درصد از آدرس‌ها همچنان در وضعیت زیان‌ده قرار می‌گیرند و این یعنی ارزش دارایی‌های این دسته از هولدرها کمتر از هزینه‌ای است که در ابتدا برای خرید دوج کوین کرده بودند.

نمودار شاخص Global In/Out of the Money
نمودار شاخص Global In/Out of the Money

علاوه بر این، بخش قابل توجهی از آدرس‌های دوج کوین یعنی حدود ۱۵/۴ درصد از آنها در حال حاضر در نقطه سر به سر قرار دارند. هولدرهای این گروه اگر بخواهند DOGE خود را به قیمت فعلی بازار آن به فروش برسانند، نه متحمل ضرر خواهند شد و نه سود.

چنین چیزی نشان‌دهنده یک وضعیت متعادل است که در آن ارزش بازار دارایی‌های این گروه با هزینه سرمایه‌گذاری اولیه آنها در یک سطح قرار می‌گیرد.

رکورد جدید شبکه دوج کوین: نشانه‌هایی از یک رشد پایدار

شبکه دوج کوین مسیر مثبتی را در پیش گرفته و این امر در افزایش تعداد آدرس‌هایی که DOGE را در اختیار دارند نیز مشهود است. در طول ۳۰ روز گذشته، به طور متوسط تقریباً ۴/۹۲ میلیون آدرس با موجودی دوج کوین در بازار وجود داشته است.

تعداد کل آدرس‌های دوج کوین
تعداد کل آدرس‌های دوج کوین

همچنین یک رکورد جدید دیگر برای DOGE نیز ثبت شده است. اخیراً این رقم به حدود ۵/۰۲ میلیون آدرس رسیده که نشان‌دهنده علاقه و مشارکت فزاینده سرمایه‌گذاران در اکوسیستم دوج کوین است. افزایش تعداد هولدرهای دوج کوین بیانگر تعامل گسترده‌تر کاربران با این شبکه است.

افزایش فعالیت: شبکه دوج کوین یک رشد انفجاری را تجربه می‌کند

فعالیت شبکه دوج کوین طی هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است. مهم‌ترین بخش از فعالیت‌های آن مربوط به ایجاد آدرس‌های جدید بود که تقریباً ۳۴۱ درصد افزایش یافت. این افزایش چشمگیر نشان‌دهنده هجوم حجم عظیمی از مشارکت‌کنندگان جدید به اکوسیستم دوج کوین است.

به طور همزمان، تعداد آدرس‌های فعال نیز به طرز عجیبی رشد کرده و در حدود ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. این معیار در بیشتر اوقات منعکس‌کننده افزایش فعالیت‌های تراکنشی در شبکه است و نشان می‌دهد که کاربران موجود بیشتر از گذشته درگیر معامله، انتقال یا استفاده از DOGE هستند.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه دوج کوین
تعداد آدرس‌های فعال روزانه دوج کوین

علاوه بر این، تعداد آدرس‌هایی که دیگر هیچ دوج کوینی ندارند نیز حدود ۴۵ درصد افزایش یافته است. افزایش این آدرس‌ها می‌تواند به عوامل مختلفی اشاره داشته باشد. مثلاً ممکن است کاربران دارایی‌های خود را از این آدرس‌ها خارج کرده باشند و در نتیجه تعداد آدرس‌هایی که برای مقاصدی غیر از نگهداری دوج کوین استفاده می‌شوند، مانند قراردادهای هوشمند یا آدرس‌های تراکنش موقت، افزایش پیدا کند.

احساسات به شدت مثبت در تلگرام

احساسات کاربران پیرامون دوج کوین در کانال‌های تلگرامی بسیار مثبت بوده، به طوری که تعداد اخبار مثبت در مورد این ارز دیجیتال با حاشیه قابل توجهی از موارد منفی پیشی گرفته است.

جالب توجه است که در کانال‌ها نزدیک به ۴۷۲ گزارش خبری مثبت در مقایسه با تنها ۸۶ خبر منفی وجود دارد. این نسبت بیش از ۵ برابری نشان‌دهنده تثبیت احساسات صعودی زیادی در بین جامعه و ناظرانی است که در مورد دوج کوین در تلگرام بحث می‌کنند.

فعالیت تلگرامی دوج کوین
فعالیت تلگرامی دوج کوین

علیرغم این پوشش خبری مثبت، تعداد اعضای گروه تلگرامی دوج کوین از پایان سال ۲۰۲۱ تاکنون کاهش زیادی را تجربه کرده است.

کاهش عضویت کاربران در این گروه ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی رخ داده باشد. از جمله این عوامل می‌توان به تغییراتی در بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، تغییر سلیقه و علاقه‌مندی‌های دنبال‌کنندگان بازار رمزارزها یا ظهور پلتفرم‌ها و جوامع جدید برای بحث در مورد ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

سرمایه‌گذاران خُرد بیش از یک سوم عرضه دوج کوین را در اختیار دارند

تجزیه و تحلیل توزیع مالکیت دوج کوین تمرکز رو به رشد سرمایه‌گذاران بزرگتر روی این میم کوین را نشان می‌دهد. با استناد بر بررسی‌های اخیر IntoTheBlock، متوجه می‌شویم که رشد قابل توجهی در تعداد سرمایه‌گذاران مهم و عمده وجود داشته است. پیش از این، حدود ۷۳ سرمایه‌گذار عمده مجموعاً حدود ۲۱ درصد از کل دوج کوین‌های موجود را در اختیار داشتند.

تعداد سرمایه‌گذاران بزرگ اکنون به ۸۱ عدد رسیده است که هر کدام بین ۰/۱ تا ۱ درصد از کل عرضه این کوین را در اختیار دارند. در مجموع، این سرمایه‌گذاران تقریباً ۲۱/۷۷ درصد از کل عرضه دوج کوین را تشکیل می‌دهند. چنین چیزی نشان‌دهنده افزایش جزئی مقدار دارایی‌های تمام آنهاست.

تمرکز مالکیت بر دوج کوین
تمرکز مالکیت بر دوج کوین

و به طور همزمان، یک تغییر کوچک هم در توزیع این دارایی بین بزرگترین هولدرها، که اغلب به آنها «نهنگ» گفته می‌شود، رخ داده است. تعداد آدرس‌های فعلی نهنگ‌ها به ۹ عدد رسیده که نسبت به آمار قبلی، یک نهنگ کمتر شده است این آدرس‌های نهنگ که هر کدام حداقل ۱ درصد از کل عرضه دوج کوین را در سبد خود نگهداری می‌کنند، در مجموع نزدیک به ۴۳ درصد از کل عرضه دوج کوین را در اختیار دارند.

سرمایه‌گذاران کوچکتر، یعنی کسانی که کمتر از ۰/۱ درصد از عرضه این کوین را در سبد خود دارند، بیش از یک سوم یا به طور دقیق‌تر ۳۵/۳ درصد از کل دوج کوین‌های موجود را از آن خود کرده‌اند. بنابراین، این بخش به گروه متنوع و گسترده‌تری از هولدرهای فردی یا کوچک‌تر در اکوسیستم دوج کوین اشاره دارد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۱۴

منبع
beincrypto.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا