مقالات ارز دیجیتال

میم کوین چیست؟ سرمایه گذاری روی Meme Coin

ساخت بیت کوین در سال ۲۰۰۸ تنها ابتدای راه پر پیچ و خم این کوین (COIN) بود، چرا که بعد از آن دسته‌های گوناگونی از رمز ارزها به‌وجود آمدند که یکی از مهم‌ترین آنها میم کوین (Meme Coin) نام دارد. گرچه آنها براساس جوک و شوخی‌های اینترنتی تشکیل می‌شوند، اما برخی از کارشناسان باور دارند که باید جدی گرفته شوند. بسیاری از افراد با سرمایه‌گذاری در این زمینه ثروت زیادی به‌دست آورده‌اند. بنابراین، افزایش آگاهی درباره میم کوین می‌تواند منجربه یک سرمایه‌گذاری هوشمند شود. اگر به‌دنبال یک پاسخ کاملی برای سوالات خود درباره این کوین هستید و می‌خواهید با تفاوت کوین و توکن را به‌طور کلی درک کنید، این مطلب والکس همان چیزی است که می‌خواهید.

میم کوین (Meme Coin) چیست؟

میم کوین‌ها همانطور که از نامشان پیداست، رمزارزی هستند که از یک میم یا شوخی اینترنتی سرچشمه می‌گیرند و دارای ویژگی‌های طنز هستند. اغلب آنها با الهام از جوک‌های اینترنتی و رویدادهای پرسروصدا ایجاد می‌شوند. ماهیت این نوع ارزهای دیجیتال باعث می‌شود تا تاثیر اینفلوئنسرها در ایجاد و افزایش یا کاهش ارزش آنها، نسبت به ارزهای دیجیتال دیگر بسیار پررنگ‌تر باشد. برای مثال، افراد معروف و محبوب می‌توانند تنها با یک توییت درباره Meme Coin مورد علاقه‌شان، قیمت آن را چند برابر کنند. همان کاری که ایلان ماسک با دوج کوین کرد!

تاریخچه Meme Coin

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اولین میم کوین کدام است. Meme Coin یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال است که برای اولین بار به دوج کوین نسبت داده شد. این کوین در سال ۲۰۱۳ با الهام از میم محبوب Doge، سگ ژاپنی شیبا اینو راه‌اندازی شد. در واقع، Dogecoin به‌عنوان یک شوخی برای مسخره کردن سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به‌وجود آمد. برخلاف تصور، این کوین از همان ابتدای عرضه، محبوبیت و ارزش بالایی به‌دست آورد و توسط افراد مشهور مانند ایلان ماسک حمایت شد. در نتیجه محبوبیت این کوین، میم کوین بیشتری وارد بازار شد که به اصطلاحات یا میم‌های طنز متنوع اشاره می‌کنند.

سگ ژاپنی به نام Doge اولیم میم کوین

کاربرد Meme Coin

کاربرد متفاوت میم کوین آنها را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند. ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین و اتریوم، توسعه یافته‌اند تا راه حلی برای مشکلات ارزهای فیات در دنیای واقعی باشند. علاوه بر آن، این ارزهای دیجیتال توسط جوامع تجاری جهانی پذیرفته شده‌اند. برای مثال، بیت کوین به‌عنوان یک سیستم پولی دیجیتالی منحصر به‌فرد شناخته می‌شود، یا اتریوم را به‌عنوان یک بستر بزرگ برای اجرای انواع پروژه‌ها، استیبل کوین و قراردادهای هوشمند می‌شناسند. اما هدف از ساخت میم کوین چیست؟

درباره ساخت اولین توکن که آن را میم کوین نامیدند، گفتیم که خالق آن، بیلی مارکوس (Billy Markus) صرفا جهت مسخره کردن ارزهای دیجیتال قوی مانند بیت کوین آن را به‌وجود آورد. بنابراین، نباید از یک Meme Coin انتظار داشته باشید که هدف و کاربرد جدی داشته باشد. گرچه آنها در بازه زمانی کوتاه به‌دلیل دریافت حمایت از افراد مشهور رشد چشمگیری را تجربه می‌کنند، اما معمولا کاربرد و ارزش خاصی ندارند.

پرکاربردترین میم کوین ها

تفاوت شت کوین با میم کوین

یکی از انواع ارزهای دیجیتال شت کوین است که به ارزهای بدون ماهیت و با هدف کلاهبرداری نسبت داده می‌شود. بسیاری از افراد این نوع کوین‌ها را با میم کوین‌ها یکسان می‌دانند،‌ درحالی‌که تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد. خیلی وقت‌ها شت کوین‌ها پروژه‌های کاملا اسکم و کلاهبرداری هستند اما درباره میم‌ها چنین چیزی صدق نمی‌کند.

شت کوین

یکی دیگر از نکات درباره فرق میم کوین با شت کوین این است که معمولا  شت کوین‌ها در مقایسه با میم کوین‌ها محبوبیت کمتری  دارند. این کوین‌ها براساس استراتژی پامپ و دامپ عمل می‌کنند و هدف آنها این است که هزاران کاربر سرمایه خود را از دست بدهند تا گروه کوچکی از کاربران سود کنند. این تجربه‌ای که سال ۲۰۲۱ کاربران ارزدیجیتال درباره توکن(Token) اسکویید گیم به‌دست آوردند. در مقابل، میم کوین‌ها محبوبیت بالایی در بین کاربران دارند،‌ هزاران یا میلیون‌ها کاربر در آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند و از طرف افراد مشهور پشتیبانی می‌شوند.

چند میم کوین محبوب

اشاره کردیم پشتیبانی چهره‌های معروف از میم‌کوین‌ها باعث شده تا این رمزارزها محبوبیت بالایی در بین کاربران ارزهای دیجیتال کسب کنند. نتیجه این طرفداری، افزایش ارزش این نوع ارزها بود. از آنجایی که هزاران گزینه در دسترس است، انتخاب بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری می‌تواند کمی دشوار باشد. به‌خصوص اگر تازه وارد این فضا شده باشید، تصمیم گیری درباره میم کوین مناسب بسیار دشوار خواهد بود. ما در ادامه لیستی از بهترین گزینه‌ها را معرفی می‌کنیم.

دوج کوین (Dogecoin)

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یک شوخی درباره رشد ناگهانی آلت کوین‌ها ساخته شد. اما پس از حمایت ایلان ماسک از آن در سال ۲۰۱۹، این ارز به یک گزینه جدی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است، تا حدی که امروزه این کوین را پادشاه اکوسیستم میم کوین در نظر می‌گیرند. 

شیبا اینو (Shiba Inu)

شیبا اینو با توکن SHIB در آوریل ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و لقب قاتل دوج کوین را به خود اختصاص داد. این رمزارز یا کریپتوکارنسی در همان سال اوج قیمت خود را تجربه کرد و با رشد ۲۱ هزار درصدی، در لیست بهترین میم کوین ها قرار گرفت. 

آکیتا اینو (Akita Inu) 

آکیتا اینو یکی دیگر از گزینه‌هایی است که در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرد. این پروژه غیرمتمرکز، بر بستر شبکه اتریوم طراحی شده است و مانند گزینه‌های دیگر قصد دارد تا به یک Meme Coin برتر تبدیل شود. 

ساموید کوین (Samoyed Coin)

Samoyed Coin یک میم کوین محبوب از بلاک چین Solana است که علاوه‌بر بلاک چین خود، در بزرگترین بازارهای ارزهای دیجیتال هم محبوبیت بسیاری کسب کرده است. 

مونا‏کوین (MonaCoin) 

MonaCoin یکی از قدیمی‌ترین میم کوین‌ها است که در لیست بهترین‌ها هم قرار می‌گیرد. این کوین در اواخر سال ۲۰۱۳ به بازار آمد و در حال حاضر، در کشور ژاپن طرفداران زیادی دارد. 

خطرات و معایب سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها

گرچه سرمایه‌گذاری در میم کوین درآمد بالایی دارد، اما این روش می‌تواند به‌طور باورنکردنی خطرناک باشد. در واقع، اگر درباره آنها اطلاعات کافی داشته باشید، به‌راحتی به این نتیجه می‌رسید که سرمایه‌گذاری در آن بیشتر شبیه به قمار است. مانند هر روش دیگری، در صورتی که شما در زمان مناسب به خرید و فروش میم کوین‌ها بپردازید، سود مناسبی کسب می‌کنید. با این حال به‌دلیل نوسان بالای قیمت این کوین‌ها، احتمال آنکه تمام یا بیشتر پولی را که سرمایه‌گذاری کرده‌اید از دست بدهید، زیاد است. پس قبل از هر حرکتی مشورت و تحقیق کنید.

یکی دیگر از معایب میم کوین (Meme Coin) آن است که توسعه دهندگان آنها، پس از ترغیب مردم به خرید، این پروژه‌ها را به حال خود رها می‌کنند. درواقع، این افراد سرمایه‌ای که سرمایه‌گذاران در پروژه آنها قرار داده‌اند را جمع کرده و فرار می‌کنند. این روش نوعی کلاهبرداری است که به آن Rug Pull یا تخلیه نقدینگی می‌گویند.

اگر می‌خواهید از خطرات سرمایه‌گذاری در این کوین‌ها تا حدی در امان باشید، ما به شما سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت را پیشنهاد می‌کنیم. به این روش، مطمئن هستید که ارز انتخابی شما، دارای اصول بنیادی قوی هستند و به احتمال زیاد در گذر زمان به رشد می‌انجامند.

آیا میم کوین‌ها ارزش سرمایه گذاری دارند؟

شاید این ارزها از جوک‌ها و شوخی‌های اینترنتی تولید شده باشند، اما دیگر برای خنده و سرگرمی نیستند! با خواندن این مطلب حتما به این نتیجه رسیده‌اید که باید درباره Meme Coin کمی جدی‌تر فکر کنید. امروزه، این کوین‌ها از ارزش و محبوبیت بالایی برخوردار هستند، اما با این وجود بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای خرید این کوین‌ها، پاسخی کامل برای این سوال که میم کوین چیست؟ پیدا کنید. چراکه به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، این وظیفه شما است تا با آگاهی کامل در گزینه مورد نظر خود سرمایه‌گذاری کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی برای شناخت این ارزها را در اختیار شما قرار داشته باشد. اکنون برای ما بنویسید که نظر شما درمورد میم کوین چیست؟ آیا به خرید این ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید؟

مهم‌ترین دلیل محبوبیت میم کوین چیست؟

میم کوین‌ها از شوخی‌ها و جوک‌های اینترنتی که طرفداران زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارند تولید شده‌اند. علاوه‌بر آن، مهم‌ترین علت محبوبیت آنها ، اینفلوئنسرها هستند. حمایت این شخصیت‌های بانفوذ منجر به افزایش ارزش میم کوین در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود.

آینده میم کوین ‌ها چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

افزایش یا کاهش قیمت میم کوین‌ها براساس عوامل بنیادین صورت نمی‌گیرد، در نتیجه نمی‌توان درمورد آینده آنها به‌طور قطعی نظر داد. به‌طورکلی، ارزش این کوین‌ها را جو حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال تعیین می‌کند.

بهترین صرافی‌ها برای خرید و فروش میم کوین‌ها کدام‌اند؟

صرافی‌های خارجی و داخلی اکثر میم‌ کوین‌های معروف را عرضه می‌کنند. شما می‌توانید برای خرید میم کوین‌ موردنظرتان به صرافی ارزدیجیتال والکس مراجعه کنید.

آیا میم کوین ارزش سرمایه گذاری دارد؟

سرمایه گذاری در این کوین‌ها در برخی مواقع می‌تواند منجر به سود شود اما نباید از خطرات آن غافل شد. در صورتی که اطلاعات کافی درباره میم کوین ندارید، بهتر است به‌هیچ وجه به این مسیر وارد نشوید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۸

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا