اخبار ارزهای دیجیتال

تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی دی ماه؛ شمارش معکوس برای سال ۲۰۲۴

ورود به سال جدید همواره فرصتی را برای بررسی وضعیت اقتصادی کشورها و جوامع مختلف در اختیارمان قرار می‌دهد. سال ۲۰۲۴ نیز همچون سال‌های گذشته، با چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی برای اقتصادهای بزرگ همراه خواهد بود. تحولات اقتصادی جهانی، تغییرات در بازارهای مالی، تصمیمات افراد و نهادها و تأثیر سیاست‌های داخلی و خارجی، همگی ابعادی از پویایی اقتصادی را شکل می‌دهند.

به گزارش والکس، در حالی که جهان در معرض تحولات سریع و پیچیده‌ای قرار دارد، ما نیازمند نگاهی عمیق به پویایی‌های اقتصادی هستیم تا بتوانیم الگوها و روندها را درک کرده و استراتژی‌های مناسبی برای فعالیت در بازارهای مالی طراحی کنیم. توجه به شاخص‌های اقتصادی کلان نظیر تورم و شاخص قیمت مصرف‌کننده، تولید صنعتی، خرده‌فروسی و تغییرات وضعیت اشتغال در کشورهای بزرگ، نقش مهمی در تحلیل و پیش‌بینی روند اقتصاد جهانی در اولین روزهای سال جدید میلادی دارد و باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در فرآیندهای تصمیم‌گیری و رفتارهای سرمایه‌گذاری می‌شوند که بر قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها نیز اثرگذار هستند.

در تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی دی ماه که با آغاز سال ۲۰۲۴ مصادف شده، سعی داشتیم این ماهنامه را به بهترین شکل برای کاربران و فعالان بازارهای مالی گسترده‌تر همچون فارکس تدارک ببینیم تا بتوانید بهترین تصمیمات را در مواجهه با رویدادهای مهم اتخاذ کنید. در این تقویم، به معرفی مهم‌ترین رویدادها و رخدادها در حوزه اقتصاد جهانی پرداخته خواهد شد.

در ادامه رویدادهای اقتصادی مهم دی ماه را به تفکیک کشورهای تاثیرگذار بازار بررسی می‌کنیم. در ضمن ساعت روبروی هر رویداد به وقت تهران است.

رویدادهای اقتصادی مهم ایالات متحده

تورم در ایالات متحده در حال کاهش است، اما به طور کامل به سطح هدف دولت بازنگشته است. مقامات فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که ممکن است برای کاهش تورم، سیاست‌های پولی را بیش از پیش تشدید کنند.
روند تخصیص بودجه ایالات متحده هنوز هم خطراتی برای رشد اقتصادی دارد. اهداف متفاوت و فقدان اراده برای مذاکره درباره این اختلافات در میان اعضای کلیدی کنگره نشان می‌دهد که تعطیلی جزئی یا حتی کامل دولت همچنان ممکن است.
جغرافیای سیاسی هنوز هم چالش‌های جدیدی را برای سیاست‌گذاران ایالات متحده ایجاد می‌کند. متحدان آمریکا از این کشور می‌خواهند که تسلیحات، مهمات و منابع مالی تهیه کند و این امر بودجه را به چالش می‌کشد. شوک‌های عرضه – به ویژه شوک قیمتی نفت – ممکن است اقتصاد ایالات متحده را از مسیر خود خارج کند.

روزرویدادپیش‌بینی
۱۳ دیاعلام شاخص ISM مدیران خرید بخش تولید – ۶:۳۰ عصر
اعلام آمار فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار (JOLTS) – ۶:۳۰ عصر
صورت جلسه کمیته بازار آزاد فدرال – ۱۰:۳۰ شب
۴۶/۷
۸/۷۳ میلیون
۱۴ دیاعلام شاخص ADP تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیرکشاورزی – ۴:۴۵ عصر
اعلام شاخص ادعای بیکاری – ۵ عصر
۱۰۳ هزار
۱۵ دیاعلام شاخص میانگین درآمد ساعتی (ماه به ماه) – ۵ عصر
اعلام شاخص تغییرات اشتغال بخش غیرکشاورزی – ۵ عصر
اعلام شاخص نرخ بیکاری – ۵ عصر
اعلام شاخص ISM مدیران خرید بخش خدمات – ۶:۳۰ عصر
٪۰/۴
۱۹۹ هزار
٪۳/۷
۵۲/۷
۲۱ دیاعلام شاخص هسته قیمت مصرف‌کننده (ماهانه) – ۵ عصر
اعلام شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده (ماهانه) – ۵ عصر
اعلام شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده (سالانه) – ۵ عصر
اعلام شاخص ادعای بیکاری – ۵ عصر
۲۲ دیاعلام شاخص هسته قیمت تولیدکننده (ماهانه) – ۵ عصر
اعلام شاخص اصلی قیمت تولیدکننده (ماهانه) – ۵ عصر
۲۶ دیاعلام شاخص تولید در منطقه نیویورک – ۵ عصر
۲۷ دیاعلام شاخص هسته میزان خرده فروشی (ماهانه) – ۵ عصر
اعلام شاخص اصلی میزان خرده فروشی (ماهانه) – ۵ عصر
۲۸ دیاعلام شاخص ادعای بیکاری – ۵ عصر
۲۹ دیاعلام شاخص اعتماد مصرف‌کننده، تنظیم‌شده توسط دانشگاه میشیگان – ۶:۳۰ عصر

رویدادهای اقتصادی مهم چین

اقتصاد چین با چالش‌های مهمی مواجه است و در حال حاضر تحت نظارت و مداخله شدیدی قرار دارد. این وضعیت نگران‌کننده به نظر می‌رسد. چین شبیه به یک بیمار در شرایط بحرانی روی میز جراحی است که از نزدیک توسط متخصصان و پزشکان بررسی می‌شود.

با این حال، اقداماتی که برای مقابله با چالش‌های اقتصادی چین انجام می‌شوند، راهکارهای همیشگی نیستند. این کشور پیش از این هم تصمیمات مختلفی مانند بسته‌های محرک، پروژه‌های زیرساختی بزرگ و وام‌دهی هدفمند را اتخاذ کرده، اما هیچکدام راه‌حل پایداری نبوده‌اند.

روزرویداد
۲۲ دیاعلام شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده (سالانه) – ۵ صبح
۲۷ دیاعلام شاخص تولید صنعتی (سالانه) – ۵:۳۰ صبح

رویدادهای اقتصادی مهم بریتانیا

بر اساس پیش‌بینی‌های جدید مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی، بریتانیا طی ۱۵ سال آینده به بزرگترین اقتصاد اروپا تبدیل می‌شود، فاصله خود را با آلمان کاهش می‌دهد و برتری خود را نسبت به فرانسه حفظ می‌کند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا تا سال ۲۰۳۸ بین ۱/۶ تا ۱/۸ درصد تثبیت خواهد شد و موقعیت این کشور را به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ جهان تثبیت می‌کند.

علیرغم چالش‌هایی مانند رشد ضعیف بهره‌وری و مسائل مربوط به عرضه نیروی کار از زمان بحران مالی، چشم‌انداز اقتصادی بریتانیا برخلاف دیدگاه بانک انگلستان در سال‌های اخیر خوش‌بینانه بوده است.

روزرویداد
۲۲ دیاعلام شاخص تولید ناخالص داخلی ماهانه – ۱۰:۳۰ صبح
۲۶ دیاعلام شاخص میزان مطالبات بیکاری بریتانیا – ۱۰:۳۰ صبح
۲۷ دیاعلام شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده (سالانه) – ۱۰:۳۰ صبح
۲۹ دیاعلام شاخص خرده‌فروشی ماهانه – ۱۰:۳۰ صبح

تمامی شاخص‌ها و رویدادهای ذکر شده در این جدول‌ها در تقویم‌های اقتصادی ماه‌های گذشته معرفی شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موارد می‌توانید نام آنها را در بلاگ والکس جستجو کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا