اخبار بیت کوین

۴ روز تا اعلام نظر SEC درباره ETFها؛ بیت کوین در چه وضعیتی قرار دارد؟

شایعات و اخبار ضد و نقیض درباره رد و یا تایید احتمالی ETFهای بیت کوین به اوج خود رسیده است. هر روز تعدادی از افراد سرشناس در حوزه کریپتو به نقل از منابعی آگاه و معتبر مدعی می‌شوند که SEC به راه‌اندازی ETFها چراغ سبز نشان داده است و روز بعد، برخی از اخبار موثق درباره رد قطعی این صندوق‌های قابل معامله در بورس خبر می‌دهند. در این میان، بیت کوین در یک وضعیت سرگردانی و عدم اطمینان گرفتار شده است و سرمایه‌گذاران با نگرانی بیشتری بازار را رصد می‌کنند. 

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت کوین اکنون در حدود ۴۳۵۰۰ دلار می‌شود و در ساعات اخیر نوسانات کاهشی را به ثبت رسانده است. برخی تحلیلگران بر این باورند که به زودی خبر رسمی تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین منتشر خواهد شد و این به سلاخی خرس‌ها منجر می‌شود. با این حال و برخلاف خوش‌بینی بسیاری از معامله‌گران، بازار فعلا در تصمیم‌گیری مردد نشان می‌دهد. ترس از رد احتمالی ETF نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته و همین مساله باعث اصلاح قیمت شده است. حالا احتیاط در رفتار تریدرهای باسابقه به وضوح دیده می‌شود. 

news-etf-sec-btc-how-much-worth-today
نمودار قیمت روزانه BTC/USD. منبع: TradingView

از طرفی سیگنال‌های مثبت مخابره می‌شود و از طرفی تحلیل‌های معتبر به عدم اطمینان دامن می‌زنند. به عنوان مثال، ثبت یک درخواست ETF توسط Fidelity Investments یا جلسه کمیسیون با مدیران شرکت‌ها و به روزرسانی مجدد برنامه‌ها، همگی از تایید بالقوه خبر می‌دهند اما جیمز سیفارت (James Seyffart) تحلیلگر بلومبرگ، می‌گوید که هنوز شواهدی از تایید قطعی صندوق‌های ETF بیت کوین در دست نیست و فعلا نمی‌شود قاطعانه این موضوع را رد یا تایید کرد. وکیل جو کارلاسار ( Joe Carlasare) و تحلیلگر ارشد بلومبرگ اریک بالچوناس (Eric Balchunas) نیز بر این موضوع تاکید کردند.

اریک بالچوناس گفت:

کمیسیون بورس در حین صحبت ما، نظرات نهایی را ارائه می‌دهد. سپس درخواست‌کنندگان فایل‌های ۱۹b-4s و S-1 نهایی را ارسال خواهند کرد. بنابراین منظورم این است که موضوع تا این اندازه به تایید قطعی نزدیک است اما تا آنجا که من می‌دانم هنوز هیچ اعلام و تایید رسمی وجود ندارد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین در آستانه تایید احتمالی ETFها

اندیکاتورهایی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور مکدی (MACD) در حال ریست و بازیابی مجدد هستند که از نظر تاریخی پیش درآمدی برای اقدامات قیمتی قابل توجه است. 

news-etf-sec-btc-how-much-worth-today
نمودار قیمت روزانه BTC/USD. منبع: TradingView

در چنین شرایطی لازم است تریدرها نسبت به معاملات کوتاه مدت خود حساسیت بیشتری داشته باشند. برخی از ناظران قیمت فعلی را فرصت خرید معرفی می‌کنند اما واقعا هیچ چیز به طور قطعی مشخص نیست و همه چیز به ۱۰ ژانویه برابر با ۲۰ دی و اعلام نطر قطعی SEC بستگی دارد. 

برخی تحلیلگران حتی پیش‌بینی کرده‌اند که تایید احتمالی ETFهای بیت کوین هم باعث ریزش قیمت می‌شود. آن‌ها معتقدند که این خبر مثبت به یک رویداد فروش گسترده منتهی می‌شود. به هر حال، قیمت بیت کوین در حال حاضر در مرحله حساسی است همه فعالان بازار منتظر گام بعدی هستند. 

نظر شما چیست؟ آیا ETFها در نهایت تایید می‌شوند؟

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۱۷

منبع
cointelegraph.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا