اخبار اتریومتحلیل ارزهای دیجیتال

اتریوم به بالای ۲ هزار دلار رسید؛ حمایت‌ها و اهداف قیمتی اتر در کجا قرار دارند؟

قیمت اتریوم (ETH) در ماه اکتبر به سرعت و به طور مدام افزایش یافته و از سلطه خط روند نزولی خود که در نقش مقاوت برای آن ظاهر شده بود خارج شده است. این خط روند برای بیش از ۲۰۰ روز سد راه اتریوم بوده است. شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم روزانه و موج‌شماری اتریوم هر دو صعودی هستند و از احتمال ادامه رشد اتر حمایت می‌کنند. با وجود پیش‌بینی‌های صعودی برای قیمت اتر، ورود آن به زیر سطح ۱۹۰۶ دلار، موج‌شماری صعودی را بی‌اعتبار می‌کند و می‌تواند باعث کاهش قابل توجه ارزش پادشاه آلت کوین‌ها شود.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، قیمت اتریوم در تاریخ ۱۷ نوامبر حرکت صعودی خود را آغاز کرد و به سقف سالانه نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

علیرغم تلاش‌های متعددی که اتریوم از ۱۶ آوریل برای کسب این مهم به عمل آورده، اما هنوز به بالاترین سطح سالانه خود نرسیده است. آیا اتر در نهایت این کار را انجام خواهد داد؟

بررسی وضعیت نمودار روزانه اتریوم

تحلیل تکنیکال نمودار اتریوم در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که قیمت اتر از ابتدای ماه اکتبر به سرعت افزایش یافته است. قیمت در طول این مدت و از زمان کسب بالاترین سطح سالانه در ۱۶ آوریل، توانست از خط روند نزولی خود که به مدت ۲۰۳ روز سد راهش بوده و در قامت یک مقاومت برای آن ظاهر شده بود، خارج شود.

این حرکت صعودی در تاریخ ۱۰ نوامبر و با ثبت ۲۱۳۶ دلار به اوج خود رسید و منجر به رشد ۳۰ درصدی اتریوم نسبت به کف ماه اکتبر شد.

قیمت اتریوم پس از آن و به مدت یک هفته رو به کاهش بود، اما در تاریخ ۱۷ نوامبر دوباره جایگاه خود را به دست آورد.

نمودار روزانه ETH/USD
نمودار روزانه ETH/USD

معامله‌گران بازار از اندیکاتور RSI به عنوان یک شاخص شتاب‌سنج برای شناسایی مناطق اشباع خرید یا اشباع فروش و تصمیم‌گیری در مورد انباشت (نگهداری) یا فروش یک دارایی استفاده می‌کنند.

در صورتی که RSI بالای ناحیه وسط (۵۰) خود و روند هم صعودی باشد، نشان می‌دهد که گاوها هنوز نسبت به خرس‌ها برتری دارند، در حالی که ورود RSI به زیر سطح ۵۰ برعکس این تئوری را بیان می‌کند.

با وجود اینکه RSI روزانه اتریوم در حال کاهش است، اما همچنان خود را در بالای ناحیه ۵۰ حفظ می‌کند.

تحلیلگران چه می‌گویند؟

معامله‌گران و تحلیلگران ارزهای دیجیتال در پلتفرم X از چشم‌انداز صعودی خود برای قیمت آتی اتریوم سخن می‌گویند.

Big Cheds با اشاره به بریک اوت مداوم قیمت، اظهار داشت که اتریوم می‌تواند خود را تا سقف سالانه ۱۶ آوریل برساند.

نمودار ۴ ساعته ETH/USDT
نمودار ۴ ساعته ETH/USDT

Crypto Scient نیز به همین ترتیب دیدگاهی صعودی برای اتریوم دارد، زیرا قیمت از زیر یک سطح مقاومت بحرانی خارج شده و احتمالاً آن را به حمایتی برای خود تبدیل می‌کند.

وی اظهار داشت:

در قیمت ۲۰۴۵ دلار به خوبی مقاومت به حمایت تبدیل شده و این حرکت واقعاً مثال‌زدنی است. در روز گذشته این جابجایی سطوح را دیدیم و حالا مسیر رو به بالا را در پیش گرفته‌ایم. در تایم فریم‌های کوتاه‌مدت و برای ادامه حرکت صعودی، ۲۰۴۵ دلار به عنوان یک سطح ۴ ساعته حیاتی عمل می‌کند. ما با موفقیت آن را به حمایت تبدیل کردیم و قیمت در حال حاضر به سمت سقف‌های اخیر خود پیش می‌رود. من واقعاً انتظار دارم که اتریوم سقف‌های پیش‌روی خود را بشکند و به سمت سطح ۲۳۰۰ دلار حرکت کند. در تایم فریم‌های بالا، ۱۹۳۰ دلار یک سطح کلیدی باقی می‌ماند. تا زمانی که قیمت خود را در بالاتر از این سطح حفظ کند، من نسبت به آینده خوش‌بین هستم.

با این حال، XForceGlobal چندان متقاعد نشده که این روند، حداقل در کوتاه‌مدت، صعودی است. او از تئوری امواج الیوت استفاده کرده تا تعیین کند که قیمت قبل از شروع مجدد حرکت صعودی خود، باید یک کف دیگر را تکمیل کند.

تحلیلگران تکنیکال از نظریه امواج الیوت برای شناسایی الگوهای قیمتی درازمدت، تکرارشونده و بررسی ویژگی‌های روانشناختی سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند که در تعیین جهت یک روند کمک‌کننده است.

پیش‌بینی قیمت اتریوم: تا رسیدن به یک سقف سالانه جدید چقدر باقی مانده است؟

با نگاهی دقیق‌تر به حرکات قیمت در تایم فریم روزانه و به دلیل موج‌شماری و شرایط RSI، به یک نتیجه‌گیری صعودی برای اتریوم دست پیدا می‌کنیم.

موج‌شماری اتریوم نشان می‌دهد که قیمت یک حرکت صعودی پنج موجی و اصلاح A-B-C متعاقب آن را تکمیل کرده است.

اگر این موج‌شماری صحیح باشد، قیمت اتریوم می‌تواند ۲۰ درصد دیگر یعنی تا مقاومت بعدی خود در سطح ۲۵۳۰ دلار افزایش یابد. سطح ۱/۶۱ اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی نمودار روزانه در آخرین ریزش قیمت، یک مقاومت برای اتریوم ایجاد می‌کند.

RSI واگرایی صعودی پنهان (خطوط سبز) را ایجاد کرده که یک سیگنال مهم برای ادامه این روند است و با موج‌شماری صعودی نیز همسو می‌شود.

نمودار روزانه ETH/USDT
نمودار روزانه ETH/USDT

علیرغم این پیش‌بینی صعودی برای قیمت اتریوم، کاهش آن به زیر سطح کف موج C یعنی ۱۹۰۶ دلار (خط قرمز) موج‌شماری صعودی فعلی را باطل می‌کند. در این صورت، قیمت اتریوم می‌تواند کاهش یابد و خط روند مقاومتی خود در ۱۸۴۰ دلار را تأیید کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
beincrypto.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا