اخبار اتریومتحلیل ارزهای دیجیتال

دو سناریو برای قیمت اتریوم؛ صعود تا ۲۷۰۰ دلار یا سقوط تا ۲۳۰۰ دلار؟

درحالی‌که قیمت اتریوم در ۱۲ ژانویه به ۲۷۱۷ دلار رسید، اکنون در حال نزول است و کارشناسان نظرات متفاوتی درباره آینده کوتاه‌مدت آن دارند.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، قیمت اتریوم از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر امسال) تا تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۳ دی) در یک کانال موازی صعودی افزایش یافته است. این روند منجر به ثبت رکورد ۲۷۱۷ دلاری برای این رمز ارز شد. درحالی‌که بسیاری منتظر عبور از این سطح و بریک اوت ETH بودند، قیمت اتریوم اندکی بعد با تشکیل یک شمع نزولی، کاهش یافت تا قیمت ذکر شده به‌عنوان سطح مقاومتی بعدی در نظر گرفته شود. قیمت اتریوم از آن پس در حال سقوط و در حال نزدیک شدن به یک منطقه حمایتی افقی مهم است.

آنالیز قیمت اتریوم

همچنین شاخص RSI که از آن برای شناسایی نقاط خرید و فروش بیش از حد استفاده می‌شود، برای اتریوم در حال سقوط است؛ اما همچنان بالای ۵۰ قرار دارد. همانطورکه می‌دانید، RSI بالای ۵۰ به معنی قدرت بیشتر گاوها و RSI زیر ۵۰ به معنی قدرت بیشتر خرس‌ها در بازار است.

تحلیلگران درباره قیمت ETH چه می‌ گویند؟

به‌نظر می‌رسد تحلیل‌گران کریپتو در توییتر بر سر روند بعدی قیمت اتریوم اختلاف نظر دارند. حساب کاربری Crypto Tony معتقد است که حفظ یا سقوط از منطقه ۲۴۰۰ دلار می‌تواند روند بلندمدت آینده را تعیین کند.

پیش بینی قیمت اتریوم

اما اکانت شناخته‌شده دیگر به نام IncomeSharks با پیش‌بینی وقوع یک بریک اوت برای شاخص حجم تعادلی یا OBV، موضعی گاوی در مورد اتریوم اتخاذ کرده است. اکانت CrediBULL Crypto‌ نیز موضعی خرسی داشته و معتقد است این روند نزولی برای یک مدت کوتاه دیگر همچنان ادامه می‌یابد.  

پیش بینی قیمت اتریوم

تحلیل‌ها نشان می‌دهند که قیمت اتریوم پس از صعود تا مرز ۲۷۱۷ دلار، در یک گوه نزولی قرار گرفته است. تشکیل این الگو به‌عنوان یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می‌شود که معمولا به یک بریک اوت ختم خواهد شد.

امروز نیز قیمت اتریوم، یک جهش (Bounce) را از سطح حمایتی گوه ذکر شده تجربه کرد که آن هم یک سیگنال صعودی است. این اتفاق با سطح حمایتی ۵۰٪ شاخص فیبوناچی اصلاحی نیز مطابقت دارد. با‌این‌حال، شاخص RSI همچنان در حال سقوط است و نشانی از بازگشت روند ندارد.

در صورت بازگشت روند نزولی فعلی اتریوم، احتمال افزایش ۹ درصدی قیمت و رسیدن به سطح مقاومت ۲۷۰۰ دلاری وجود دارد. اما سقوط به پایین‌تر از سطح حمایتی گوه فعلی یعنی ۲۴۱۰ دلار می‌تواند باعث افت هشت درصدی و پایین‌تر رفتن خط حمایت تا ۲۳۰۰ دلار نیز بشود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Beincrypto.com
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا