اخبار اتریوم

اتریوم در سطوح فعلی، کمتر از ارزش واقعی خود قیمت دارد؟

رایان شان آدامیز محقق فضای بلاکچین و از طرفداران پر و پا قرص شبکه اتریوم، در توییتی با ذکر چند دلیل عنوان کرد که رمزارز اتر با قیمت فعلی خود کمتر از ارزش واقعی آن ارزش‌گذاری شده است.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، قیمت اتریوم در روند صعودی اخیر بازار بیت کوین و به طور کلی کریپتو مثل یک غول خفته باقی مانده، چرا که از دستاوردهای برادر بزرگ خود بهره‌ای نبرده است. برخی از تحلیلگران و طرفداران اتریوم این فرض را مطرح کرده‌اند که با توجه به قیمت فعلی این دارایی، کمتر از آنچه که باید ارزش‌گذاری شده است.

قیمت اتریوم در رالی اخیر بازار رشد داشته، اما نه به اندازه بیت کوین که دوباره بر فضای کریپتو حاکم شده است. اتریوم از بالاترین سطح تاریخی خود ۵۴ درصد پایین‌تر است و تحلیلگران فکر می‌کنند که قیمت آن کمتر از آن چیزی که باید ارزش‌گذاری شده است.

از زمانی که این رالی در اواسط ماه اکتبر آغاز شد، قیمت اتریوم حدود ۳۰ درصد رشد کرده است. برای مقایسه بهتر باید گفت که بیت کوین در مدت زمان مشابه ۵۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده که عمدتاً ناشی از هایپ تایید صندوق ETF اسپات از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) است.

در تاریخ ۴ دسامبر، رایان شان آدامز (Ryan Sean Adams) از بنکلس (Bankless) گفت:

قیمت ۲۲۰۰ دلاری اتریوم خنده‌دار است.

او افزود:

مردم در طول این چرخه بازار روی سناریوهای فرضی تمرکز می‌کنند، اما اتریوم اصول فاندامنتالی قدرتمندی دارد.

او خاطرنشان کرد که اکنون سود سالانه اتریوم به ۲/۷ میلیارد دلار رسیده و «تنها بلاک چین سودآور» حال حاضر است. علاوه بر این، نسبت قیمت به درآمد (نسبت P/E) برابر با ۹۸ شده که کمی بیشتر از نسبت قیمت به درآمد آمازون معادل عدد ۷۵ است.

نسبت قیمت به درآمد یک نوع ارزیابی است که برای مقایسه قیمت فعلی سهام یک شرکت با سود هر سهم آن استفاده می‌شود. با بررسی P/E اتریوم به این نتیجه می‌رسیم که این آلت کوین بسیار بیشتر از آنچه که قیمتش منعکس کرده، درآمد کسب می‌کند.

به گفته رایان شان آدامز، برخی از شبکه‌های بلاک چینی (بلاکچین لایه دوم) به طور فعال خریدار فضای بلوکی (Blockspace) اتریوم هستند.

برخی دیگر از فاندامنتال‌های موثر در این بحث شامل صدور ضد تورمی کوین‌های اتریوم می‌شود. طبق اطلاعات ارائه شده توسط ultrasound.money، عرضه اتریوم از زمان بروزرسانی ادغام (Merge) در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ تا ۲۹۳،۲۴۰ اتر کاهش یافته است.

علاوه بر این، ولیدیتورهای اتریوم ۵/۳ درصد در سال درآمد دارند. در بین فعالان کریپتویی رمزارز اتر به عنوان «اوراق اینترنتی» شناخته می‌شود.

اتریوم همچنین معیارهای محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) را با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام خود که نیاز به مصرف انرژی قابل‌توجهی ندارد، برآورده می‌کند.

در نهایت، او خاطرنشان کرده که احتمالاً صندوق ETF اسپات این دارایی نیز تایید خواهد شد و تقاضا برای آن بیش از پیش می‌شود.

او اظهار داشت:

اتریوم احتمالاً یک ETF اسپات را دریافت می‌کند. این احتمال وجود دارد که تنها بیت کوین و اتریوم به این وضعیت در چرخه دست یابند و این امر دروازه‌ای را به روی تریلیون‌ها دلار جریان سرمایه ورودی باز می‌کند.
این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
beincrypto.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا