اخبار اتریوم

صف بی سابقه خروج از استیکینگ اتریوم؛ دلیل آن چیست؟

با خروج گسترده اعتبارسنج‌ها از بلاک چین اتریوم در پی آزادسازی برداشت بیش از ۵۵۰ هزار ETH توسط دو پلتفرم سلسیوس و فیگمنت، زمان انتظار برای لغو استیکینگ این دارایی به ۵٫۶ روز رسیده است.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتواسلیت، بلاک چین اتریوم، شاهد افزایش خروج اعتبارسنج‌های خود است. به‌طوری‌که در تاریخ پنجم ژانویه ۲۰۲۴، تعداد اعتبارسنج‌های حاضر در صف خروج این شبکه، از عدد بی‌سابقه ۱۶ هزار نیز عبور کرد. نتیجه این اتفاق، افزایش متوسط زمان انتظار برای Unstaking ارز دیجیتال ETH به ۵٫۶ روز بوده است. در زمان نگارش این خبر، تعداد ۱۵۱۴۰ اعتبارسنج در صف خروج قرار دارند.

افزایش خروج از اعتبارسنجی تراکنش‌های اتریوم، عمدتا ناشی از درخواست‌های برداشت پلتفرم سیفای سلسیوس (Celsius) و نیز پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات استیکینگ فیگمنت (Figment) بوده است. این دو پلتفرم در مجموع حدود ۷۵ درصد از کل صف خروج از استیکینگ اتریوم را تشکیل داده‌اند. آنها روی هم رفته، درخواست برداشت ۵۵۰ هزار اتریوم، یعنی ۱٫۷ درصد از کل ۲۹ میلیون اتریوم استیک‌شده موجود در تمام پلتفرم‌ها را ثبت کرده‌اند.

در این بین، سهم فیگمنت بیشتر بوده و به ۵۴ درصد از کل درخواست‌ها، معادل ۳۵۰ هزار اتریوم می‌رسد. سهم سلسیوس نیز که پس از اعلام ورشکستگی در سال گذشته، در حال بازسازی است، بیش از ۲۰۰ هزار اتریوم به ارزش تقریبی ۴۵۰ میلیون دلار است. بخش عمده این برداشت‌ها مربوط به آزادسازی امکان برداشت طلب‌های کاربران زیان‌دیده سلسیوس در سال گذشته می‌شود.

جالب اینجاست که در مقابل این صف خروج بی‌سابقه، صف ورودی اعتبارسنج‌های جدید، بسیار خلوت و نزدیک به صفر تخمین زده شده است. شبکه اتریوم با یک محدودیتی کار می‌کند. بر اساس عملکرد این مکانیسم در هر دوره یا ایپاک، ۱۳ اعتبارسنج می‌توانند وارد شبکه شده یا از آن خارج شوند. به‌این‌ترتیب، حداکثر تعداد اعتبارسنج‌هایی که  در طول روز قادر به ورود به این شبکه یا خروج از آن هستند، به عدد ۲۹۲۵ محدود است.

افزایش درخواست‌های خروج از استیکینگ اتریوم، بر بازده این فعالیت برای اعتبارسنج‌های باقی‌مانده نیز تاثیر گذاشته است. در حال حاضر، نرخ سود استیکینگ ETH به حدود ۳٫۴ درصد رسیده که بیش از ۵۰ درصد نسبت به ماه می ‌۲۰۲۳ با نرخ هشت درصد، افت کرده است.

با توجه به نقش حیاتی اعتبارسنج‌ها در ایمن‌سازی و پردازش تراکنش‌ها، تغییرات پیش‌آمده می‌تواند چالش‌های بالقوه‌ای برای شبکه اتریوم ایجاد کند. در همین حال، افزایش قابل توجه زمان انتظار برای خروج از استیکینگ به بیش از پنج روز نیز نگرانی‌هایی در مورد ظرفیت و توانایی شبکه برای مدیریت خروجی‌های بزرگ ایجاد کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۱۵

منبع
cryptoslate.com
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امیر حسن سیاح
امیر حسن سیاح
1 ماه قبل

سلام خوب هستین؟ یک سوال از شما دارم،من ۳ عدد ارز اتریوم را در کیف پول اتمیک استیک کردم.در حالیکه بعد خواستم این ارز را از استک خارج کنم، امکان‌پذیر نشد. و در خردادماه یکی دو روز، من نتوانستم به کیف پولم وارد شوم، بعد از دو سه روز ارز اتریوم من صفر شده بود،آیا این ارز به کیف پول من برگشت خواهد خورد؟یا از کیف پول من دزدی شده است؟لطفا راهنمایی کنید. از لطف شما بسیار ممنونم

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
لطفا صفحه تراکنشهای کیف پول خود را به دقت بررسی کنید. اگر تراکنش اتریومی بدون اطلاع شما انجام شده باشد، به احتمال زیاد ولت شما هک شده است. در غیر این صورت (اگر تراکنشی انجام نشده بود)، مجددا دارایی خود را روی کیف پول دیگری ایمپورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا