اخبار اتریومتحلیل ارزهای دیجیتال

اتریوم در یک روند صعودی؛ هدف بعدی پس از ۳٬۰۰۰ دلار کجاست؟

قیمت اتریوم علی رغم اینکه همچون بیت کوین عملکرد مطلوبی نداشت اما در چند هفته اخیر شاهد تحرکات مثبتی بوده است.

به گزارش والکس و به نقل از بی‌این ‌کریپتو، هفته گذشته، کندل هفتگی قیمت اتریوم (ETH) در بالاترین سطح از آوریل ۲۰۲۲ بسته شد. پس از آن، موفق شد از ۳٬۰۰۰ دلار عبور کند.

آیا این افزایش قیمت ادامه خواهد داشت؟ در این صورت، هدف قیمت اتریوم کجاست؟ در این مطلب، به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

اتریوم ازمقاومت بلند مدت خود عبور کرد

تحلیل تکنیکال اتریوم درتایم فریم هفتگی نشان می‌دهد قیمت طی دو هفته گذشته به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته و یک کندل هفتگی صعودی و بزرگ ایجاد کرده است.

حرکت صعودی اتریوم باعث شد اولین کندل هفتگی بیت کوین بالاتر ازمقاومت استاتیک (افقی) بلندمدت بسته شود. این سطح استاتیک از آوریل ۲۰۲۱ به طور متناوب به عنوان مقاومت و حمایت عمل کرده بود اما در نهایت شکسته شد.

نمودار قیمت ETH/USD در تایم فریم هفتگی

شاخص قدرت نسبی (اندیکاتور RSI) نیز در تایم فریم هفتگی به صعود اشاره دارد. اگر RSI بالاتر از ۵۰ و روند صعودی باشد، گاوها برتری دارند. اما اگر زیر ۵۰ باشد، برتری به نفع خرس‌هاست. اکنون این اندیکاتور به بالای ۷۰ رسیده که نشان می‌دهد روند صعودی ادامه دارد.

تحلیلگران چه می‌گویند؟

معامله‌گران و تحلیلگران ارزهای دیجیتال در پلتفرم X روند آینده اتریوم را مثبت می‌بینند.

تحلیلگری با نام مستعار MacnBTC معتقد است بالاتر از ۳٬۰۵۰ دلار مقاومت سختی پیش روی اتریوم نیست.

نمودار ETH/USDT در تایم فریم هفتگی

CryptoMichNL نیز معتقد است چرخش بازار به سمت اکوسیستم اتریوم در حال انجام است:

برنامه بازار برای دور آتی: یک اصلاح احتمالی برای بیت کوین خواهیم داشت که آسیب چندانی به بازار نمی‌زند، زیرا بیت کوین در پایان این مرحله بوده و احتمالا در حال تثبیت قیمت است. سپس، بازار به سمت اکوسیستم اتریوم متمایل خواهد شد. ۱ الی ۲ ماه هولد کنید و سپس تا زمانی که اصلاح به پایان برسد نقد بمانید.

تحلیلگر دیگری به نام Eliz883 نیز معتقد است سطح ۳٬۱۰۰ دلار کلیدی است و شکست آن می‌تواند حرکت صعودی قابل توجهی را آغاز کند. همچنین، تحلیلگر دیگری به نام InmortalCrypto می‌گوید اتریوم در آینده نزدیک بهتر از سولانا خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت ETH: هدف قیمتی پس از ۳٬۰۰۰ دلار کجاست؟

شمارش امواج با استفاده از تئوری امواج الیوت در تایم فریم هفتگی نشان می‌دهد این افزایش ادامه خواهد داشت. اگر موج شماری درست باشد، قیمت اتریوم در موج سه از یک حرکت صعودی پنج موجی قرار دارد. امواج فرعی نیز به رنگ مشکی هستند که نشان می‌دهند قیمت در موج فرعی نهایی قرار دارد.

همچنین، از آنجایی که قیمت اتریوم کانال موازی صعودی را شکسته، احتمال این که موج شماری درست باشد افزایش یافته است.

موج شماری الیوت در نمودار ETH/USD در تایم فریم هفتگی

اگراین شکست ادامه یابد، ETH می‌تواند ۱۶٪ دیگر رشد کرده و به سطح مقاومت ۰.۶۱۸ فیبوناچی اصلاحی در ۳٬۴۰۰ دلار برسد.

علی‌رغم این پیش‌بینی صعودی، عدم بسته شدن کندل قیمت بالاتر از سطح مقاومت ۰.۵ فیبوناچی اصلاحی در ۲٬۹۲۰ دلار می‌تواند باعث افت ۱۰ درصدی قیمت و رسیدن به خط مقاومت کانال در ۲٬۶۳۰ دلار شود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۶

دنیای کریپتو برای همه است. هدفم بیان پیچیدگی‌های این صنعت به زبان ساده است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدي دلشادی
مهدي دلشادی
1 ماه قبل

من میخواستم بدونم که نظر شما راجع به کوتاه مدت مثلا تا یک هفته آینده چطور خواهد بود بخریم خوبه سود میکنیم یا. بفروشیم خوب فقط و فقط تا ۲۸ اسفند ماه بازار اتریوم چطور هست از نظر شما ممنونم به خاطر تحلیل های عالیتون

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  مهدي دلشادی

سلام
مهدی جان تحلیلهای ارائه شده صرفا بیان نظرات کارشناسان و تحلیلگران کریپتو است و والکس هیچگونه پشنهاد سرمایه گذاری به کاربران خود ارائه نمیدهد.

دکمه بازگشت به بالا