اخبار آلت کوین ها

اعتبارسنجی فانتوم آسان‌تر شد!

شبکه فانتوم به تازگی تغییرات بزرگی در شرط تبدیل شدن به گره اعتبارسنجی در این شبکه ایجاد کرده است که راه را برای تبدیل شدن به یک ولیدیتور شبکه آسان‌تر می‌کند.

به گزارش والکس و به نقل از Cryptobriefing؛ شبکه فانتوم به تازگی، شرط تبدیل شدن به اعتبارسنجی در شبکه خود را از ۵۰۰ هزار FTM به ۵۰ هزار FTM‌ کاهش داده است. هدف از این تصمیم که با تایید جامعه این اکوسیستم به اجرا گذاشته شده، سهولت هرچه بیشتر تبدیل شدن به نود اعتبارسنجی برای کاربران و افزایش این نودهاست.

یکی از جنبه‌های کلیدی هر شبکه غیرمتمرکز، تعداد اعتبارسنج‌ها یا Validator‌ های آن است. این افراد در حقیقت حکم مراقبت‌کننده را برای هر شبکه دارند. افزایش تعداد آنها، به معنی قدرت بیشتر شبکه در برابر حملات امنیتی است.

با کاهش شرط مقدار استیکینگ برای تبدیل شدن به نود اعتبارسنجی فانتوم، انتظار می‌رود تعداد اعتبارسنجی‌های آن نیز افزایش یابد. به‌این‌ترتیب، امنیت آن بدون اینکه به عملکرد شبکه خللی وارد شود، تقویت خواهد شد. در مکانیسم اجماع فانتوم که با نام Lachesis شناخته می‌شود، هر اعتبارسنج به‌طور فردی تراکنش را تایید و نتیجه آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. این سیستم با مکانیسم‌هایی مانند PoS اتریوم که در آن همه نودها روی تایید یک تراکنش کار می‌کنند، متفاوت است.

با افزایش تعداد گره‌ها، عملیات پردازش تراکنش‌ها با سرعت بیشتری بین آنها تقسیم خواهد شد. بنابراین فرآیند رسیدگی به تراکنش‌ها در شبکه سریع‌تر می‌شود. هرچند که در این حالت، دستیابی به اجماع دو سوم نودها ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

پیش‌بینی می‌شود این تغییرات تاثیر منفی‌ای روی عملکرد شبکه نداشته باشد؛ چراکه لزوم استفاده از سخت‌افزار باکیفیت و تعداد بیشتر گره‌ها در فرآیند اجماع، حفظ زمان نهنایی شدن تراکنش روی عدد ۱٫۲ ثانیه فعلی را امکان‌پذیر می‌کند. لازم به ذکر است که سهم هر اعتبارسنج با حجم استیکینگ او همچنان متناسب خواهد ماند. سیاستی که تعادل توزیع قدرت را برای شبکه حفظ خواهد کرد.

به نظر شما این تغییر چه تاثیری بر قیمت فانتوم خواهد گذاشت؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
cryptobriefing.com
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا