اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

ریزش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

بیت کوین پس از تأیید ETF اسپات تقریباً ۱۰ درصد کاهش یافته و حالا گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه قیمت در کوتاه‌مدت تا کجا ریزش خواهد داشت ایجاد شده است. در ادامه، سناریوهای مطرح شده از سوی تحلیلگران برای ریزش یا صعود قیمت بیت کوین را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت کوین تقریباً ۴ هزار دلار از زمان تایید اولین صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده کاهش پیدا کرده که نشان‌ می‌دهد معامله‌گران با انتشار این اخبار بیش از پیش دست به فروش دارایی‌های خود زده‌اند. در همین حین، الگوهای تکنیکالی ظاهر شده در چارت نیز به احتمال ادامه این ریزش در روزها یا هفته‌های آینده اشاره می‌کنند.

در ادامه ممکن است شاهد چه اتفاقی باشیم و قیمت بیت کوین چقدر ریزش خواهد داشت؟

اهمیت سطح ۳۴،۸۵۰ دلار چقدر است؟

همانطور که در نمودار روزانه زیر مشاهده می‌شود، مسیر قیمت بیت کوین تثبیت در یک کانال صعودی را نشان می‌دهد.

نمودار قیمت روزانه BTC/USD
نمودار قیمت روزانه BTC/USD

میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA 50؛ موج قرمز) حمایتی را برای بیت کوین در نزدیکی سطح ۴۲،۱۲۰ دلار فراهم کرده و قیمت از تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) بالاتر از آن در نوسان بوده است. با این حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) هم نزدیک به خط میانی خود در حرکت بوده که نشان‌دهنده فقدان یک مومنتوم صعودی قدرتمند است.

علاوه بر این، اندیکاتور RSI اخیراً در مقایسه با سقف‌های بالاتر (Higher Highs) بیت کوین، سقف‌های پایین‌تری (Lower Highs) را تشکیل داده که مشخصه‌ای از یک واگرایی نزولی در حال رشد است.

بنابراین، اگر قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه برسد، می‌تواند به دنبال حمایت بعدی خود در نزدیکی خط روند کف کانال صعودی فعلی باشد. این خط روند با میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بیت کوین (موج آبی) در نزدیکی سطح ۳۴،۸۵۰ دلار همسو شده است. این کف را از مرحله تثبیت سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ تاکنون مشاهده نکرده بودیم.

سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین قیمت را به ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار دلار کاهش می‌دهند؟

با این حال، مفسران بازار مانند Crypto Poseidonn سقوط قیمت بیت‌ کوین تا محدوده ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار دلار را پیش‌بینی کرده‌اند و خاطرنشان می‌کنند این همان جایی است که خریداران جدید بیت کوین را خرید زده‌اند.

در سناریوی اول، افرادی که بیت کوین را بین ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار دلار خریداری کرده‌اند و امیدوار بودند که در صورت تایید ETF به سود برسند، ممکن است بازدهی قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری خود نداشته باشند. دلیل آن هم این است که موسسات مالی بزرگ احتمالاً سود زیادی را نسبت به مبلغی که این افراد برای باز کردن پوزیشن خود پرداخت کرده‌اند به آنها نمی‌دهند.

بنابراین، با نزدیک شدن قیمت به سطح ۳۰ هزار دلار، این موسسات ممکن است از سرمایه‌گذاران بیت کوین بخرند و کف جدیدی در بازار ایجاد شود.

تحلیل Crypto Poseidonn از نمودار قیمت روزانه BTC/USD
تحلیل Crypto Poseidonn از نمودار قیمت روزانه BTC/USD

با این حال، در سناریوی دوم، بازار می‌تواند تا زیر سطح ۲۵ هزار دلار هم اصلاح داشته باشد و به سرمایه‌گذاران نهادی جدید اجازه دهد حتی بیت کوین بیشتری را به صورت اهرمی به دست آورند.

یکی دیگر از تحلیلگران که با نام Rhaonnor شناخته می‌شود، می‌گوید که بازار پیش از این تأثیر رالی بیت کوین در پی ETF را در نظر گرفته است. او اینگونه فکر می‌کند که محدوده بین ۲۴ هزار تا ۳۲ هزار دلار باید پایدار باقی بماند.

با این حال، در این مورد اختلاف نظرهایی وجود دارد، چرا که معامله‌گری به نام il Capo of Crypto پیش‌بینی کرده یک سقوط احتمالی به زیر این سطح را تجربه می‌کنیم و سپس هدف نهایی قیمت سطح ۱۲ هزار دلار است.

این تریدر در ماه گذشته نسبت به این موضوع در پلتفرم X توضیح داد:

نرخ بهره از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ در حال افزایش بود و زمانی که فدرال رزرو تغییر جهت داد، بازار یک روند نزولی را به سمت پایین‌ترین سطح خود آغاز کرد. اکنون، ما خود را در وضعیت مشابهی می‌بینیم.

آیا بیت کوین می‌تواند سیر صعودی خود را از سر گیرد؟

توانایی بیت کوین در نگه داشتن قیمت خود بالای میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه تعیین می‌کند که آیا در کوتاه‌مدت رشد بیشتری در پیش خواهد بود یا خیر.

همانطور که لوکاس کیلی (Lucas Kiely)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Yield App و کریستوس ماکریدیس (Christos Makridis)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Dynamic AI پیش‌بینی کرده بودند، قیمت بیت کوین می‌تواند طی هفته‌های آینده تا ۵۰ هزار یا ۶۰ هزار دلار رشد کند.

ماکریدیس اضافه کرد:

ما یک پولبک جزئی را تجربه خواهیم کرد، اما چیزی برای نگرانی وجود ندارد. ممکن است کمی طول بکشد تا قیمت از آستانه ۵۰ هزار دلاری عبور کند. اما تا ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۳)، هاوینگ (Halving) بیت کوین انجام شده و قیمت باید بالاتر باشد.

جالب توجه است همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌شود الگوی پرچم صعودی فعلی بیت کوین نشان‌دهنده رالی احتمالی قیمت به سمت محدوده ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار است.

الگوی پرچم یا سه‌گوش صعودی، الگوهای مثبت و ادامه‌دهنده روند هستند که پس از شکسته شدن خط روند بالایی و افزایش قیمت به اندازه ارتفاع روند صعودی قبلی تکمیل می‌شوند.

نمودار قیمت روزانه BTC/USD
نمودار قیمت روزانه BTC/USD

این الگو نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین تا مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) می‌تواند به ۵۶،۲۰۰ دلار برسد. ناگفته نماند که شکست خط روند پایینی این پرچم، اهداف نزولی ذکر شده در بالا را به همراه خواهد داشت.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۲۰

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا