اخبار اتریوم

بلک راک برای راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم در بورس نزدک اقدام کرد

با استناد بر پرونده ۱۹b-4 که در بعد از ظهر پنجشنبه هفته گذشته تشکیل شده، بلک راک (BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان، کار بر روی یک صندوق ETF اسپات برای اتریوم را آغاز کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از theblock و coindesk، نزدک (Nasdaq) این پرونده را برای ETF پیشنهادی بلک راک به نام iShares Ethereum Trust، ساعاتی پس از ارائه درخواست ثبت نهاد تجاری «iShares» در ایالت دلاور تشکیل داده است. iShares نام بخش ETF بلک راک است. بورس نزدک ایالات متحده که بلک راک قصد دارد محصول خود را در آن لیست کند نیز به تأییدیه نظارتی نیاز خواهد داشت. این گروه مدیریت دارایی طی ماه‌های گذشته علاقه و اشتیاق زیادی را به ارزهای دیجیتال نشان داده و در حال حاضر منتظر تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درباره درخواست ETF اسپات بیت‌ کوین خود است.

بلک راک همچنین یک قرارداد نظارت بر بازار با کوین‌بیس نیز منعقد کرده است. به نظر می‌رسد چنین توافق‌نامه‌های اشتراک نظارتی برای تأیید ETF‌ها توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده کلیدی باشند.

بر اساس اطلاعات درج شده در این پرونده، در ETF پیشنهادی این شرکت از صندوق حضانتی کوین‌بیس (Coinbase Custody Trust) به عنوان متولی استفاده خواهد شد. همچنین این ETF از نرخ مرجع CME CF اتر به دلار در نسخه نیویورک استفاده خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که بلک راک در این پرونده سعی دارد از اعتراضات احتمالی SEC به جنبه اشتراک نظارت جلوگیری کند. بلک راک معتقد است که قیمت‌های آتی اتر در گروه CME – در حال حاضر ETFهایی وجود دارند که از آن استفاده می‌کنند – با قیمت‌ اسپات اتر مطابقت دارد.

در این پرونده آمده است:

یا اشتراک نظارتی CME می‌تواند دستکاری بازار را شناسایی کند که هم بر ETFهای آتی و هم بر محصولات قابل معامله در مبادلات اسپات تاثیر می‌گذارد، یا اینکه این قرارداد نمی تواند این کار را برای هیچکدام از چنین محصولاتی انجام دهد. کمیسیون با تأیید ETFهای آتی اتر بر اساس این اشتراک نظارتی، به وضوح مشخص کرده که CME می‌تواند دستکاری و تقلب در بازار را که بر ETPهای (به طور کلی محصولات قابل معامله در بورس) اسپات تأثیر می‌گذارد، شناسایی کند.

بلک راک هنوز اظهار نظری درباره این صندوق نکرده است.

قیمت اتریوم رشد می‌کند؟

نزدک در این پرونده گفت:

هدف سرمایه‌گذاری این صندوق انعکاس عملکرد کلی قیمت اتریوم است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده از CoinGecko، اتریوم در اوایل روز پنجشنبه با انتشار اخبار مربوط به ثبت iShares در دلاور رشد خوبی را تجربه کرد و قیمت آن با یک جهش ۹/۹ درصدی در ساعت ۴:۴۳ بعد از ظهر به وقت محلی در همان روز به ۲۰۶۶ دلار رسید.

سایر مدیران دارایی از جمله Grayscale ،Ark Invest ،ProShares و Valkyrie نیز درخواست‌هایی را برای راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم ارسال کرده‌اند. تایید این صندوق‌ها به هر شکلی ممکن است ماه‌ها طول بکشد، چرا که SEC تاکنون چندین بار تصمیم‌گیری درباره درخواست‌های موجود برای صندوق‌های اسپات بیت کوین را به تاخیر انداخته است.

نزدک در این پرونده به پیروزی اخیر Grayscale Investments در دادگاه خود نیز اشاره کرده است. در این دادگاه سه قاضی تصمیم گرفتند که SEC باید پیشنهاد این شرکت برای تبدیل GBTC به ETF اسپات بیت کوین را مجدداً بررسی کند. همچنین نزدک به برخورد متفاوت آژانس در مواجهه با ETFهای اسپات و آتی هم پرداخته که باعث خوش‌بینی‌هایی در این صنعت برای ایجاد حداقل یک محصول اسپات بیت کوین شده است. در نهایت نزدک با اشاره به اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادر ETF‌های اتر مبتنی بر معاملات آتی را تایید کرده، گفت که این امر باید راه را برای محصولات اسپات اتر نیز باز کند.

با توجه به اینکه کمیسیون ETFهای ارائه‌دهنده قراردادهای آتی اتر، که خود بر اساس بازار اصلی اتریوم قیمت‌گذاری می‌شوند را تأیید کرده، این حامی مالی معتقد است که باید صندوق‌های در معرض اتریوم اسپات مانند محصول بلک راک را نیز مورد پذیرش قرار دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
theblock.cocoindesk.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا