اخبار دوج کویناخبار شیبا اینوتحلیل ارزهای دیجیتال

وضعیت مثبت داده‌های آنچین شیبا اینو و دوج کوین

افزایش تعداد آدرس‌های غیر صفر شیبا اینو در کنار احساسات مثبت پیرامون این رمزارز به رشد این رمزارز در چند روز گذشته کمک کرده است. از طرفی دوج کوین نیز تحولات مثبتی در تعداد آدرس‌ها جدید و آدرس‌های فعال شبکه تجربه کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از AMBCrypto، از اکتبر تا به امروز، بیش از ۳۰۰۰۰ آدرس غیر صفر شیبا تبدیل به کیف پول‌هایی با موجودی شدند. در نقطه مقابل شبکه دوج کوین افزایش ۳۵ درصدی را در تعداد آدرس‌های جدید شاهد بوده است. در ادامه به کمک داده‌های سنتیمنت و گلس نود وضعیت آنچین این دو میم کوین محبوب را بررسی می‌کنیم.

رشد آدرس‌های غیرصفر شیبا اینو

براساس داده‌های Glassnode آدرس‌های غیرصفر در ماه اکتبر ۱.۳۳ میلیون بوده است. اما در تاریخ ۲۵ دسامبر این شاخص به ۱.۳۶ میلیون افزایش یافته است. افزایش آدرس‌های غیرصفر نشانه‌ای از افزایش تقاضا در شبکه شیبا اینو است. همچنین به این معنی است که تعداد بیشتری از فعالان بازار، توکن شیبا را انتخاب کرده و اولین معاملات خود را با توکن SHIB انجام داده‌اند.

چارت آدرس های غیرصفر شیبا اینو
تعداد آدرس‌های غیر صفر شیبا اینو- منبع: گلس نود

در روزهای اخیر شیبا اینو بسیار مورد توجه نهنگ‌ها قرار گفته بود. اما حالا با افزایش آدرس‌های غیرصفر این سرمایه‌گذاران خرد هستند که نقش خود را در بازار نشان می‌دهند.

در حال حاضر قیمت شیبا ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار است. این دارایی با افزایش ۳۱.۷۴ درصدی در ۳۰ روز گذشته و با رشد مارکت کپ، به جایگاه شانزدهم بازار ارزهای دیجیتال رسیده است. این عامل نیز نشانه بهبود شیبا اینو بعد از یک دوره افول طولانی مدت است.

شاخص اپن اینترست شیبا اینو
حجم سود باز معاملات آتی شیبا اینو

علاوه‌بر رشد شبکه شیبا، در احساسات معامله‌گران در مورد این رمزارز نیز تغییراتی مشاهده می‌شود. مورد بعدی که مورد بررسی قرار می‌گیرد، سود باز است. Open Interest تعداد کل موقعیت‌های باز باقیمانده در یک بازه زمانی خاص است. در حال حاضر میزان این شاخص ۲۴.۰۸ میلیون دلار است که نشانه احساسات مثبت بازیگران بازار شیبا نسبت به این رمزارز است. اگر Open Interest به افزایش خود ادامه دهد و SHIB روند صعودی خود را حفظ کند، ممکن است قیمت از منطقه ۰.۰۰۰۰۱ دلار فراتر رود.

سوشال دامیننس شیبا اینو
نمودار Social Dominance شیبا اینو- منبع: سنتیمنت

شاخص دیگری که باید در نظر گرفت، Social Dominance است. شاخص تسلط اجتماعی که توسط سنتیمنت عرضه می شود، بحث پیرامون یک دارایی را در بازار کریپتو می‌سنجد. هنگامی که سلطه اجتماعی به میزان بالایی می‌رسد، نشانه آن است که دارایی مذکور ممکن است به اوج قیمتی رسیده باشد. برای Shiba Inu، سلطه اجتماعی در حال حاضر به میزان ۰.۳۶٪ کاهش یافته است که نشان‌دهنده امکان رشد قیمتی بیشتر توکن شیبا است.

در بررسی شاخص قدرت نسبی (اندیکاتور RSI) در تایم فریم ۴ ساعته این شاخص ۶۵.۲۲ را نشان می‌دهد. در حالی که این شاخص نسبت به ۲۳ دسامبر کاهش یافته است، اما همچنان نشان‌دهنده پتانسیل خرید بالای توکن SHIB است. اگر RSI در جهت صعودی حرکت کند، قیمت SHIB ممکن است بالاتر از آنچه در هفت روز گذشته بوده است، حرکت کند.

چارت توکن در گردش شیبا اینو
نمودار عرضه در گردش SHIB – منبع: سنتیمنت

از نظر تعداد توکن‌های در گردش، داده‌ها ۶۷۳.۸۲ میلیارد کاهش را نشان می‌دهند. کاهش توکن‌های در گردش، به معنای استفاده کمتر از SHIB در چند روز گذشته است. بر اساس داده‌های آنچینی که مورد بررسی قرار گرفت، احتمال ادامه روند صعودی شیبا وجود خواهد داشت.

رشد آدرس‌های جدید و فعال در شبکه دوج کوین

اخیراً، دوج کوین افزایشی را در آدرس‌های جدید تجربه کرده است. داده‌های آنچین افزایش بیش از ۳۵٪ در آدرس‌های جدید را طی هفت روز گذشته نشان می‌دهند.

این عامل از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نشان‌دهنده افزایش بالقوه در نقدینگی و فعالیت‌های معامله‌گران است. افزایش آدرس‌های جدید و رشد چشمگیر آدرس‌های فعال نشان‌دهنده تحولات مثبت برای دوج کوین است.

طبق داده‌های سایت Santiment، شاخص آدرس‌های فعال هفت روزه رشد ثابتی را تجربه کرده است و در نزدیکی ۱.۳ میلیون آدرس قرار دارد. مقایسه این تعداد با میانگین ۴۵۰ هزار آدرس فعال در ۹ دسامبر و ۹۴۴ هزار آدرس در اول دسامبر افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

چارت آدرس های فعال روزانه و هفتگی دوج کوین
آدرس‌های فعال دوج کوین – منبع: سنتیمنت

علاوه‌براین، آدرس‌های فعال روزانه اخیراً با رشد مواجه شده و به حدود ۱۶۶ هزار رسیده است. شایان ذکر است، این رقم بالاتر از میانگینِ حدود ۴۵ هزار آدرس فعال روزانه در ماه‌های قبل است. این روندها حاکی از افزایش فعالیت و مشارکت در شبکه Dogecoin است که می‌تواند به رشد آن کمک کند.

چارت تعدا هولدرهای دوج کوین
نمودار تعداد هولدرهای دوج کوین- منبع: سنتیمنت

معیار دیگری که رشد ثابتی را نشان می‌دهد، تعداد کل هولدرهای دوج کوین است، همانطور که نمودار Santiment نشان می‌دهد، از نوامبر تا حال حاضر، بیش از ۴۰۰ هزار آدرس به تعداد هولدرها اضافه شده است. تعداد کل هولدرها طبق آخرین داده‌ها حدود ۵.۷ میلیون آدرس است. البته طبق نظر کارشناسان، ممکن است تعداد هولدرهای دوج کوین تا پیش از پایان سال از مرز ۶ میلیون بگذرد.

موردی که تعجب برانگیز است، بی‌تفاوت بودن قیمت دوج کوین نسبت به داده‌های آنچین مثبت است. در واقع شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای خط خنثی قرار دارد و نشان‌دهنده تضعیف روند صعودی در دوج کوین است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۸

منبع
ambcrypto.comambcrypto.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضا
رضا
4 ماه قبل

بهتر رمز ارزی که احتمال جهش دارد باید از فانتوم نام برد.

دکمه بازگشت به بالا