اخبار آلت کوین ها

۳ سیگنال تایید برای شروع آلت سیزن؛ فصل رشد آلت کوین‌ها نزدیک است؟

علیرغم ۲۴ ماه طاقت‌فرسا در بازار آلت کوین‌ها، اولین نشانه‌ها از آغاز آلت سیزن آینده در حال ظهور است. به نظر می‌رسد مارکت کپ آلت کوین‌ها (TOTAL2) از فراکتال صعودی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ پیروی می‌کند. شاخص آلت سیزن نیز نشان می‌دهد که پایان سال بیت کوین نزدیک است.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، فصل آلت کوین‌ها چه زمانی از راه می‌رسد؟ این سوالی است که بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کریپتو از خود می‌پرسند، چرا که طی دو سال گذشته سختی‌های بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند. اول از همه اینکه بازار نزولی گسترده سال ۲۰۲۲، ارزهای دیجیتال مورد علاقه آنها را به پایین‌ترین سطوح چند سال اخیر رسانده است. در ادامه نیز طرفداران آلت کوین‌ها با حسادت به بازار نگاه می‌کردند، زیرا قیمت بیت کوین (BTC) در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۸۰ درصدی را تجربه کرده است.

به طور همزمان، اتریوم (ETH)، بزرگترین آلت‌ کوین بازار از نظر مارکت کپ، اخیراً در برابر بیت‌ کوین به پایین‌ترین قیمت خود در ۱۸ ماه گذشته رسیده است. به همین دلیل، برخی از افراد حتی برایشان سوال شده که آیا اتر مرده است یا خیر! اگر اتریوم عملکرد خوبی نداشته باشد، کل بازار آلت کوین‌ها عقب‌نشینی می‌کند. آیا این بدان معناست که آلت سیزن بعدی در حد یک رویا باقی می‌ماند؟

با این وجود، نشانه‌هایی در تعدادی از نمودار‌ها ظاهر شده که احتمالاً به فصل آینده آلت کوین‌ها اشاره می‌کنند. این سیگنال‌ها مربوط به مارکت کپ آلت کوین‌ها (TOTAL2)، شاخص آلت کوین و حتی خود پرایس اکشن اتریوم هستند.

مارکت کپ آلت کوین‌ها آماده فتح مقاومت است

شاخص مارکت کپ آلت کوین‌ها (TOTAL2) از سقف نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) خود یعنی ۱/۷۱ تریلیون دلار تا کف ۴۲۷/۵۷ میلیارد دلاری خود در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱)، در یک روند نزولی قرار داشت. سپس، از اواسط سال ۲۰۲۲ (سه ماهه اول ۱۴۰۱) تا نوامبر ۲۰۲۳ (آبان سال جاری)، آلت کوین‌ها در مرحله انباشت طولانی‌مدتی بودند. این نمودار در یک کانال با دامنه‌ای بین ۴۹۴ میلیارد دلار (خط سبز) و ۶۵۷ میلیارد دلار (خط قرمز) حرکت کرده است.

در این بازه زمانی، سطح مقاومت کلیدی TOTAL2 در ۶۵۷ میلیارد دلار باقی ماند که بارها به عنوان حمایت در طول بازار گاوی و مقاومت در طول مرحله انباشت (فلش‌های آبی) عمل کرده است. تا آبان ماه سال جاری مارکت کپ آلت کوین‌ها توانسته بود از این مقاومت عبور و محدوده انباشت بلندمدت را ترک کند.

این بریک اوت توسط دو اتفاق تکنیکالی مهم تأیید می‌شود. اول از همه نمودار یک ساختار صعودی بلندمدت را ایجاد کرد. پس از ایجاد یک سقف بالاتر (HH) و یک کف بالاتر (HL)، در حال حاضر دومین HH هم ظاهر شده است. چنین چیزی نشان‌دهنده آغاز یک روند صعودی درازمدت است.

مارکت کپ آلت کوین‌ها ارائه شده توسط TradingView
مارکت کپ آلت کوین‌ها ارائه شده توسط TradingView

علاوه بر این، بریک اوت یاد شده توسط حجم معاملات آلت کوین‌ها تأیید می‌شود که خط مقاومت نزولی (فلش آبی) خود را به سمت بالا شکسته است. این خط مقاومت از آلت سیزن اواسط سال ۲۰۲۱ (سه ماهه اول ۱۴۰۰) تا به امروز مسیر حرکت را سد کرده، بنابراین شکست آن یک سیگنال بسیار صعودی محسوب می‌شود.

هدف بعدی TOTAL2 مقاومت بلندمدت دیگری در سطح ۹۴۲ میلیارد دلار است. پس از رسیدن به آن، می‌توان انتظار یک اصلاح و اعتبارسنجی منطقه بریک اوت در ۶۵۷ میلیارد دلار را به عنوان یک حمایت داشت.

علاوه بر این، یکی دیگر از نشانه‌های نزدیک بودن آلت سیزن آینده، ساختار فراکتالی نمودار TOTAL2 است که اخیرا توسط تحلیلگر مشهور، el_crypto_prof@ به آن اشاره شده است. به گفته او، این سومین بار در تاریخ است که مارکت کپ آلت‌ کوین‌ها یک کف دوگانه را با یک کف بالاتر و یک بریک اوت کاذب ایجاد می‌کند.

دو بار قبلی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رخ داد. در هر دوی این موارد، مدتی بعد یک حرکت صعودی بسیار سریع اتفاق افتاند و آلت سیزن قدرتمندی آغاز شد.

نمودار TOTAL2
نمودار TOTAL2

شاخص آلت سیزن به فصل بیت کوین خاتمه می‌دهد؟

دومین سیگنالی که به نفع رشد آلت کوین‌ها در آینده صادر شده، شاخص آلت سیزن (Altcoin Season Index) است. این شاخص عملکرد آلت کوین‌ها را در برابر بیت کوین در سه بازه ماهانه، سه ماهه و سالانه بررسی می‌کند. عملکرد سالانه اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا نشان‌دهنده یک تغییر احتمالی در روند است.

این تحلیلگر در یکی دیگر از توییت‌های خود اشاره کرده که این اندیکاتور دقیقاً ساختار فراکتالی سال ۲۰۲۰ را تکرار می‌کند.

او در پست خود نوشت:

شاخص آلت سیزن نشان می‌دهد که ما در آستانه خروج از منطقه بیت کوین هستیم.
پایان سال بیت کوین
پایان سال بیت کوین

این امر نشان می‌دهد که دوره عملکرد ضعیف آلت کوین‌ها در مقایسه با بیت کوین، که تقریباً دو سال طول کشیده بود، ممکن است به زودی به پایان برسد. اگر این شاخص بلندمدت رفتاری مشابه سال ۲۰۲۰ داشته باشد، در سال ۲۰۲۴ می‌توان انتظار یک آلت سیزن قدرتمند را داشت.

اتریوم در آستانه یک روند صعودی پرقدرت

در نهایت، آخرین سیگنالی که به نفع آلت سیزن صادر شده، نمودار قیمت اتریوم است. علیرغم این واقعیت که جفت ارز ETH/BTC در حال حاضر در پایین‌ترین سطح بلندمدت خود قرار دارد، حالا می‌تواند زمان ایده‌آلی برای باز کردن یک پوزیشن لانگ باشد.

اگر سناریوی کف دوگانه با موفقیت اجرا شود و اتریوم از سطح ۰/۰۵۲ بیت کوین به سمت بالا بازگردد، می‌تواند به سرعت تا نزدیک‌ترین مقاومت خود در سطح ۰/۰۸۵ بیت کوین رشد کند. با این حال، اگر اتریوم در انجام این کار شکست بخورد و قیمت آن سقوط کند، حمایت بعدی در سطح ۰/۰۴ بیت کوین است. رسیدن قیمت به این سطح به معنای تست مجدد منطقه مقاومت سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ خواهد بود.

نمودار قیمتی ETH/BTC
نمودار قیمتی ETH/BTC

در مقابل، جفت ارز اتر با USDT در حال تشکیل یک ساختار صعودی است که فراکتال آن درست قبل از بازار صعودی قبلی تکرار شد. این مورد توسط معامله‌گری با آیدی IamCryptoWolf@ در پلتفرم X ذکر شده است.

به گفته وی، «نمودار خودش را توضیح می‌دهد»، چرا که ساختاری شبیه به پرایس اکشن نیمه دوم سال ۲۰۲۰ تشکیل شده است. اگر اتریوم بتواند سطح ۱۹۳۵ دلار را برای خود نگه دارد و آن را به عنوان حمایت تایید کند، می‌توانیم شاهد یک حرکت صعودی نمایی باشیم. اگر سناریوی بازار گاوی قبلی تکرار شود، اتریوم ممکن است در ۱۸ ماه آینده رشد خوبی را تجربه کند.

نمودار قیمتی ETH/USDT
نمودار قیمتی ETH/USDT
این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۶ / ۵. مجموع آرا: ۱۶

منبع
beincrypto.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا