اخبار بیت کوین

اشتباهی ساده و خسارتی باور نکردنی! این کاربر ۴ بیت کوین را از دست داد

یک کاربر بیت کوین برای انجام تراکنش خود معادل مبلغ ۱۷۰٬۰۰۰ دلار BTC را به عنوان کارمزد پرداخت کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از cryptopotato، منظور از UTXO خروجی خرج نشده تراکنش است و به مقدار ارزی گفته می‌شود که پس از انجام تراکنش، برای شخص باقی می‌ماند. UTXO مخفف عبارت Unspent Transaction Output است؛ به این معنی که یک انتقال بیت کوین، جداگانه در کیف پول کاربر قرار می‌گیرد. این انتقال‌ها را می‌توان به‌عنوان تکه‌هایی از بیت‌کوین در نظر گرفت که کاربر کنترل می‌کند. برخی از تکه‌ها بزرگ‌تر هستند و بیت کوین بیشتری را شامل می‌شوند و مجموع این تکه‌های کوچک و بزرگ در  نهایت کل موجودی کیف پول را تشکیل می‌دهند.

داده‌ها نشان می‌دهد که یک کاربر ناشناس تعداد ۴ بیت کوین که معادل تقریبی ۱۷۲۰۰۰ دلار می‌شود را به عنوان کارمزد تراکنش در روز سه شنبه (۲۶ دی) پرداخت کرده است! خود تراکنش فقط ۲.۹ بیت کوین را برای گیرنده مورد نظر ارسال کرده، به این معنی که کارمزد پیوست شده بیش از ۱۳۳٪ بیش‌تر از کل مقدار تراکنش بوده است. این خطای باورنکردنی زمانی رخ داد که کاربر در یکپارچه‌سازی UTXOهای خود اشتباه کرد. این تراکنش تقریبا ۲۹۹۹۲ برابر بیش از حد کارمزد پرداخت کرده است. به طور خاص، این کاربر ۱،۸۰۰،۸۹۰ ساتوشی به ازای هر vByte (sat/vB) پرداخت کرد اما در هر تراکنش استاندارد تقریبا ۶۰ sat/vB پرداخت می‌شود.

تومر استرولایت (Tomer Strolight) سردبیر سوان بیت کوین (Swan Bitcoin)، در مورد این تراکنش با کنایه در پلتفرم X نوشت که وقتی UTXOها را ادغام می‌کنید، مطمئن شوید که همه آن‌ها را به جای ادغام، به کارمزد تبدیل نکنید. درواقع کاربرد باید مطمئن شود که همه موجودی خود را به کارمزد تبدیل نکند.

به طور کلی، بهتر است از تقسیم بیت کوین خود به چندین UTXO کوچک اجتناب کنید. دلیل اقتصادی محکمی برای دوری از این ماجرا وجود دارد چرا که هنگام ارسال مقادیر زیادی بیت کوین، کاربر باید برای هر UTXO که جابجا می‌شود، هزینه‌ای بپردازد، به این معنی که هر چه تعداد آن‌ها بیشتر باشد، تراکنش گران‌تر خواهد بود.

داده‌های آنچین نشان می‌دهد که کاربر مورد نظر ما، تلاش می‌کرد تا UTXO‌های خود را برای جلوگیری از این مشکل یکپارچه کند. این تکنیکی برای ادغام چندین خروجی کوچک‌تر در یک خروجی بزرگ‌تر است. چند روز قبل، همان کاربر دو تراکنش بیت کوین به ارزش هر کدام ۲.۹ بیت کوین و ۴.۰۳ بیت کوین دریافت کرده بود که به ترتیب برابر با مبلغ و کارمزد تراکنش روز سه شنبه او بود.

آیا کاربر بیت کوین خود را پس می گیرد؟

اگرچه تراکنش‌ها و کارمزدهای بیت کوین غیرقابل برگشت هستند، اما ماینر دریافت کننده این سود اضافی، می‌تواند از آن چشم پوشی کند و آن را برگرداند.

به عنوان مثال، در ماه سپتامبر (شهریور)، استخر استخراج بیت کوین F2Pool پس از اینکه Paxos به طور تصادفی ۵۰۰۰۰۰ دلار برای تراکنش بیت کوین پرداخت کرد، وجوه را به Paxos برگرداند. ماه‌ها بعد، غول استخر استخراج Antpool هم به کاربری که اشتباها ۳.۱ میلیون دلار کارمزد پرداخت کرده بود، این مبلغ را برگرداند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۳ / ۵. مجموع آرا: ۶

منبع
cryptopotato.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا