اخبار اتریوم

صندوق‌های ETF اسپات اتریوم به زودی تایید می‌شوند؟

تحلیلگران شرکت خدمات مالی و بانکداری جی پی مورگان (JPMorgan)، شانس کمی را برای تایید ETFهای اسپات اتریوم قائل هستند. این موسسه در تایید احتمالی این صندوق‌ها توسط SEC تردید دارد اما همزمان لری فینک (Larry Fink) مدیرعامل شرکت بلک راک، نسبت به این موضوع علاقه نشان داده است.

به گزارش والکس و به نقل از coingape، نیکولاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou) یکی از مدیران JPMorgan، توضیح می‌دهد که پیش از تایید این صندوق‌ها توسط SEC، ابتدا باید اتریوم نیز مانند بیت کوین به عنوان یک کالا دسته‌بندی شود و پرونده اوراق بهادار بودن آن برای همیشه بسته شود.

پانیگیرتزوگلو گفت: 

این خیلی دور از ذهن است و من بیش از ۵۰ درصد شانس را برای طبقه‌بندی اتریوم به‌عنوان کالا تا قبل از ماه مه (اردیبهشت) قائل نیستم. 

علی‌رغم شاخص‌های مثبت بازار و موفقیت ETF‌های بیت کوین، رویکرد SEC نسبت به ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین محتاطانه است و همانطور که پانیگیرتزوگلو توضیح می‌دهد، همچنان به سمت در نظر گرفتن آن‌ها به عنوان اوراق بهادار گرایش دارد.

بحث در مورد طبقه‌بندی اتریوم با انتقال آن به پروتکل‌های staking پیچیده‌تر می‌شود. گری گنسلر، رئیس SEC قبلا اشاره کرده بود توکن‌هایی که از چنین پروتکل‌هایی استفاده می‌کنند می‌توانند در دسته اوراق بهادار قرار بگیرند. این موضع در طول جلسه استماع کنگره در سال گذشته مشهود بود، جایی که گنسلر از تعریف قاطعانه وضعیت اتریوم خودداری کرد.

علی‌رغم چشم‌انداز محتاطانه جی پی مورگان، سایر تحلیلگران بازار، مانند جیمز سیفارت (James Seyffart) از بلومبرگ، دیدگاه خوش‌بینانه‌تری نسبت به تایید ETFهای اسپات اتریوم دارند. درخواست‌های اخیر برای راه‌اندازی صندوق‌های ETF اتریوم توسط شرکت‌های بزرگی مانند بلک راک و فیدلیتی بر افزایش خوش‌بینی‌ها تاکید دارد.

بلک راک به دنبال راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم است؟

علاوه بر این، لری فینک مدیرعامل بلک راک، پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ETF اسپات بیت‌کوین، به پتانسیل یک ETF اتریوم در ایالات متحده اذعان کرد و نسبت به این موضوع علاقه نشان داد. تایید فینک بر اهمیت روزافزون اتریوم در عرصه مالی دیجیتال تاکید دارد. سخنان او به عنوان رئیس بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، اهمیت قابل توجهی دارد و نشان‌دهنده تغییر بالقوه در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری به سمت فناوری‌های بلاکچین است.

لری فینک گفت: 

من داشتن یک ETF اسپات اتریوم را ارزشمند می‌بینم. اینها فقط پله‌هایی به سوی توکنیزه‌سازی هستند و من معتقدم که ما به آن سمت خواهیم رفت.

چرخش بلک راک به سمت ETFهای اسپات اتریوم ممکن است سایر موسسات مالی بزرگ را تشویق کند تا راه‌های مشابهی در پیش گیرند و موقعیت اتریوم را به عنوان یک ارز دیجیتال پیشرو تقویت کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۴

منبع
coingape.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا