اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

۴ پیش‌بینی برای قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴؛ سقوط به زیر ۲۰ هزار دلار یا ۶ رقمی شدن قیمت؟

پیش بینی قیمت بیت کوین قبل و بعد از هاوینگ همواره یکی از چالش برانگیزترین سوالات اساسی بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال است؛ تحلیلگران با استفاده از مدل‌های قیمتی، تحلیل تکنیکال و آنچین، بررسی شرایط اقتصاد کلان و حتی وضعیت قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف، پیش‌بینی‌های متنوعی ارائه می‌کنند. در این مطلب به بررسی چند نظر مختلف درباره آینده قیمت ارز دیجیتال BTC می‌پردازیم.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین همچنان چرخه خود را برای کسب بالاترین سطوح ۱۸ ماه گذشته ادامه می‌دهد و پیش‌بینی‌های صعودی در مورد قیمت آن بیش از پیش ارائه می‌شوند. این بازار صعودی چقدر می‌تواند رشد کند و این رشد با چه سرعتی صورت می‌گیرد؟

وقتی در مورد کارهایی که بیت کوین ممکن است در آینده انجام دهد صحبت می‌کنیم، به نکات مهم و متنوعی از جمله سقوط آن تا سطح ۲۰ هزار دلار تا شش رقمی شدن قیمت آن در عرض چند ماه می‌رسیم. در ضمن ماه نوامبر هم به طور سنتی یکی از پرنوسان‌ترین ماه‌های بیت کوین بوده است.

نرخ بازده ماهانه BTC/USD
نرخ بازده ماهانه BTC/USD

پس از اینکه «Uptober (به شرایط خوب بیت کوین در ماه اکتبر، آپتوور گفته می‌شود)» نزدیک به ۳۰ درصد افزایش قیمت را برای BTC به ارمغان آورد، روحیه معامله‌گران و تحلیلگران حوزه ارزهای دیجیتال در ماه گذشته بهبود پیدا کرده و حالا آنها احساسات مثبت‌تری نسبت به بازار دارند.

در ادامه به ۴ مورد از محبوب‌ترین اهداف قیمتی بیت کوین برای سال ۲۰۲۴ و پس از آن نگاهی خواهیم داشت. مدل نسبت سهام به جریان (Stock to Flow) در چرخه قبلی یکی از پیش‌بینی‌هایی بود که محقق نشد؛ با این حال فعالان بازار همچنان تخمین‌هایی از سقف احتمالی قیمت برای ارز دیجیتال BTC ارائه می‌دهند. این پیش‌بینی‌ها ممکن است دیدگاه شخصی فرد یا نتیجه تحقیقات آنها باشد و به واقعیت تبدیل نشوند. بنابراین حتما تحقیقات خود را انجام دهید.

Matrixport قیمت ۴۵ هزار دلاری را برای بیت کوین ظرف دو ماه آینده پیش‌بینی می‌کند

در بازه‌های زمانی کوتاه نیز ممکن است اتفاقات زیادی برای بیت کوین بیفتد. حالا کمتر از دو ماه دیگر تا آغاز سال ۲۰۲۴ باقی مانده و زمان زیادی برای تثبیت نوسانات جدید قیمت بیت کوین وجود دارد.

برخی می‌گویند که ارزش جفت ارز BTC/USD قبل از بسته شدن کندل سالانه آن بالاتر از زمان حال خواهد بود – یعنی تا ۳۰ درصد رشد بیشتر.

این پیش‌بینی از سوی Matrixport، شرکت معاملات ارزهای دیجیتال که توسط جیهان وو (Jihan Wu)، یکی از بنیان‌گذاران غول استخراج بیت‌ کوین یعنی Bitmain تأسیس شده، ارائه گردیده است.

Matrixport در یک پست وبلاگی که در اواخر اکتبر منتشر شده، قیمت پایان سال بیت کوین را در حدود ۴۵ هزار دلار تخمین زده است. این تخمین قیمت بر تعداد انگشت‌شماری از مدل‌های داخلی آن مبتنی بوده و Matrixport نیز با موفقیت رشد بیت‌ کوین در ماه اکتبر را پیش‌بینی کرده بود.

Matrixport به طور خلاصه گفت که بیت کوین سطح مقاومت ۳۱،۵۰۰ دلاری خود از ماه جولای را خواهد شکست (که در حال این اتفاق رخ داده) و این امر نشان می‌دهد که احتمالا سطح ۴۵ هزار دلار نیز تا پایان سال قابل دستیابی است.

BTC/USD در حال حاضر با توجه به داده‌های TradingView در حدود ۳۶٬۵۰۰ دلار معامله می‌شود، به این معنی که برای دست یافتن به سطح مد نظر Matrixport برای پایان سال به تقریبا ۱۸ درصد رشد دیگر نیاز داریم.

BitQuant: پیش از وقوع هاوینگ یک سطح تاریخی جدید رقم می‌خورد

برای بسیاری از افراد، هاوینگ بیت کوین یک نقطه عطف مهم در هر چرخه قیمتی محسوب می‌شود؛ اما یکی از تحلیلگران مشهور معتقد است که رکوردهای قیمتی جدید حتی قبل از آن بدست خواهند آمد.

BitQuant در ماه سپتامبر اعلام کرد که BTC/USD از سقف ۶۹ هزار دلاری خود پیش از آوریل ۲۰۲۴ عبور خواهد کرد.

او به دنبال‌کنندگان خود در پلتفرم X گفت:

نه، بالاترین قیمت ممکن برای بیت کوین (در چرخه جدید) قبل از هاوینگ به دست نمی‌آید اما قبل از هاوینگ سقف قیمت قبلی شکسته می‌شود ( رکورد جدیدی ثبت می‌شود). نه، بیت کوین به ۱۶۰ هزار دلار نمی‌رسد چرا که شدت هر پولبک زیاد است. این بدان معناست که پس از وقوع هاوینگ، قیمت در سال ۲۰۲۴ به اوج خود خواهد رسید و بله، هدف ما در حدود ۲۵۰ هزار دلار است.

هم بالاترین سقف تاریخی و هم هدف ۲۵۰ هزار دلاری بیت کوین پس از هاوینگ، هر دو از طریق نمودارهای امواج الیوت، با تقلید از رفتار آن در چرخه‌های قبلی به دست آمده‌اند.

نمودار BTC/USD ارائه شده توسط BitQuant
نمودار BTC/USD ارائه شده توسط BitQuant

با این حال، BitQuant در مسیر رسیدن قیمت به هدف یک چهارم میلیون دلاری خود، از احتمال وقوع مجموعاً چهار «پولبک» خبر داده است.

او در ادامه صحبت‌های خود در پلتفرم X اضافه کرد:

قبل از رسیدن به رکورد جدید، یک پولبک وجود خواهد داشت و به دنبال آن نیز پولبک دیگری در حدود ۱۲۵ هزار دلار انتظارمان را می‌کشد. علاوه بر این، دو پولبک دیگر هم پس از هاوینگ وجود دارد که در اینجا (تصویر فوق) نشان داده نشده است.

هدف ۱۳۰ هزار دلاری توسط مدل‌های بیشتری به دست آمده است

پیش‌بینی‌های مبنی بر کسب یک سقف تاریخی جدید توسط بیت کوین نه تنها از سوی فعالین در بازار صورت می‌گیرند، بلکه مدل‌های قیمتی BTC در حال نمایش نشانه‌های صعودی هستند.

ماه گذشته، گزارشاتی در مورد طیف وسیعی از ابزارهای تخمین قیمت منتشر شد که همگی بر روی منطقه‌ای در حدود ۱۳۰ هزار دلار برای بیت کوین متمرکز بودند.

این پیش‌بینی‌ها توسط CryptoCon، تحلیلگر محبوب جمع‌آوری شده‌اند. این تحلیلگر معتقد است که رسیدن به قیمت شش رقمی بیت کوین ممکن است دو سال طول بکشد.

او در یک رشته توییت و با توجه به داده‌های یک مدل قیمتی نوشت:

من برای سطوح پایین‌تر هم آماده هستم، اما تکه‌های پازل به قدری خوب کنار هم قرار گرفته‌اند که در این چرخه باید انتظار بیت کوین ۱۳۰ هزار دلاری را نیز داشته باشیم!

البته مفهوم چرخه ۴ ساله به رویداد هاوینگ نیز بستگی دارد و سقف بعدی احتمالا در حدود چهار سال پس از سطح ۶۹ هزار دلاری بیت کوین در ماه نوامبر ۲۰۲۱ تشکیل شود.

مدل قیمتی بیت کوین بر اساس چرخه‌های هاوینگ
مدل قیمتی بیت کوین بر اساس چرخه‌های هاوینگ

سوال یک میلیون دلاری

برخی معتقدند قیمت یک میلیون دلاری بیت کوین فقط به زمان بستگی دارد و دیر یا زود به آن می‌رسیم.

یکی از این افراد آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیر عامل سابق بیتمکس (BitMEX) است که قبلا پیش‌بینی خود را ارائه کرده بود. کتی وود (Cathie Wood)، موسس، مدیر عامل و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت دارایی ARK Invest نیز امسال با آرتور هیز هم‌نظر شد.

اینکه چه زمانی ممکن است این اتفاق رخ دهد به وضوح جای بحث دارد، اما جزر و مد شرایط اقتصاد کلان آنچه که یک پیش‌بینی جسورانه برای قیمت بیت کوین محسوب می‌شود را پررنگ‌تر کرده است.

هیز در ماه اکتبر اظهار داشت که به لطف شرایط کلان، مسیر رسیدن به بیت کوین میلیون دلاری «کاملاً قابل اجرا و دست‌یافتنی» است.

او در مصاحبه‌ای با پادکست On The Margin از Blockworks در تاریخ ۱ نوامبر گفت:

اگر مردم اعتماد خود را به بازار اوراق قرضه و این ساز و کار مصنوعی فیات که در طول ۸۰ تا ۱۰۰ سال گذشته ایجاد کرده‌ایم از دست بدهند – اقتصاد جهانی و نحوه ساختارپذیری آن – اگر ما اعتماد خود را بر این موضوع از دست بدهیم، آن‌گاه مقدار پولی که به‌ دنبال یک جایگزین جابجا خواهد شد چیزی خواهد بود که پیش از این ندیده‌ایم.

کتی وود هم به نوبه خود در مصاحبه‌ای با بلومبرگ مورخ ۳ نوامبر گفت که بیت کوین را به جای طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم انتخاب می‌کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۷

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد غزلاوی
محمد غزلاوی
3 ماه قبل

بیتکوین شکست ناپذیره و سیر صعودی آن معجزه خواهد کرد،،وپول جهان پیشرو است

دکمه بازگشت به بالا