اخبار بیت کوین

با تایید ETFهای بیت کوین چه چیزی در بازار ارزهای دیجیتال تغییر خواهد کرد؟ 

به فاصله ۳ روز مانده تا اعلام نظر قطعی SEC درباره صندوق‌های ETF بیت کوین، گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت بازار ارزهای دیجیتال بعد از رد یا تایید احتمالی این درخواست‌ها، به اوج خود رسیده است. در این مطلب ضمن اشاره به آخرین وضعیت بیت کوین، صحبت‌های دو نفر از مقامات ارشد بورس آمریکا را نیز درباره این موضوع بررسی می‌کنیم.

به گزارش والکس و به نقل از bitcoinsistemi، بیت کوین در شبانه روز گذشته نوساناتی صعودی را تجربه کرده است و با حمایت گاوها، قیمت آن بار دیگر از ۴۴ هزار دلار عبور کرد. شاخص ترس و طمع بیت کوین اکنون روی عدد ۷۱ و طمع شدید قرار دارد اما بررسی ارزش بازار بیت کوین، فشار خرید را ثابت نمی‌کند.

مارکت کپ این رمزارز هنوز در حدود ۸۶۳ میلیارد دلار است و بر همین اساس دامیننس بیت کوین ۵۳.۴۵ درصد را نشان می‌دهد. سرگردانی و خنثی بودن نسبی وضعیت بیت کوین کاملا مشهود است و پادشاه کریپتو برای مشخص کردن روند قیمتی خود، منتظر رای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است. کاهش حجم لیکوئیدی، تایید می‌کند که تریدرها و سرمایه‌گذاران در شرایط فعلی تا حدودی دست به عصا حرکت می‌کنند و قیمت در یک ثبات نسبی است. در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۲۶۸ معامله‌گر با مجموع ۶۴.۸۸ میلیون دلار موقعیت معاملاتی، لیکوئید شده‌اند. 

اما آیا این آرامش قبل از طوفان است؟ با تایید ETFهای بیت کوین چه چیزی در بازار ارزهای دیجیتال تغییر خواهد کرد؟ طرفداران بیت کوین می‌گویند که ETFهای اسپات می‌توانند میلیاردها دلار به ارزش بازار این رمزارز اضافه کنند و طبیعتا بعد از سرازیر شدن چنین حجمی از نقدینگی، انفجار قیمت بیت کوین اجتناب ناپذیر خواهد بود. 

بن ژو (Ben Zhou) یکی از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی Bybit گفت:

اکنون با مشارکت بلک راک و دیگر غول‌های مالی سنتی، احتمال تایید این صندوق‌های قابل معامله در بورس بیشتر از همیشه است. در صورت تایید، اثرات آن در کل بازار کریپتو قابل مشاهده خواهد بود و نه تنها سرمایه جدید بلکه یک حس اعتماد جدید را نیز به همراه خواهد داشت.

نکته‌ای که بن ژو به آن اشاره می‌کند بسیار مهم است. حتی اگر ETFها فورا حجم عظیمی از نقدینگی را وارد بازار نکنند، در طولانی مدت سطح پذیرش بیت کوین و نوع نگاه افراد به کریپتو را تغییر می‌دهند. با این حال او توضیح می‌دهد که اگر چه این حرکت، نقطه عطفی برای فضای گسترده‌تر ارزهای دیجیتال خواهد بود اما شرط لازم برای موفقیت نیست. او اضافه کرد که در دو سال گذشته بیت کوین، مقررات خصمانه، بحران‌های بانکی و مالی، ورشکستگی صرافی‌ها و هر اتفاق ناخوشایند دیگری را تجربه کرده اما هنوز هم تقریبا از همه دارایی‌های دنیا بهتر است. 

دیوید دونگ (David Duong) مدیر تحقیقات سازمانی کوین بیس، در مورد تاثیر ETFهای بیت کوین گفت:

در طولانی مدت، ETFهای اسپات بیت کوین می‌توانند میلیاردها دلار به کل بازار کریپتو اضافه کنند و سرمایه‌گذاری‌های بالقوه جدیدی را برای این طبقه دارایی ایجاد کنند. اما این زمان می‌برد و ما انتظار داریم که ETFها پایه و اساس یک محیط منظم‌تر، مشارکت بیشتر و رشد قابل توجه تقاضا را ایجاد کنند.

تاثیر مثبت تایید ETFهای اسپات بیت کوین، چه در طولانی مدت و در کوتاه مدت، کاملا مشخص است. اما تریدرها و سرمایه‌گذاران هنوز درباره عواقب رد درخواست‌ها توسط SEC هیچ ایده‌ای ندارند. اینکه بیت کوین بعد از این خبر منفی احتمالی چه واکنشی نشان می‌دهد کاملا مبهم و غیرقابل پیش‌بینی است. باید منتظر باشیم و ببینیم که در روزهای آینده در نهایت چه سرنوشتی برای بازار رقم می‌خورد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲۶

منبع
bitcoinsistemi.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
CGkok
CGkok
4 ماه قبل

خوب حالا باید چیکار کنیم

حسین
حسین
4 ماه قبل

عزیزم نوشتی درخصوص تاثیر ETF در روزهای آینده مشخص خواهدشد،شما قطعا کارشناس نیستی،اینکه الان زمستان است همه میدانند،شما نمی فرمودی هم ما میدانستیم روزهای آینده مشخص کننده وضعیت بازار است،خود گویم وخود خندم عجب مرد هنرمندم

دکمه بازگشت به بالا