اخبار آلت کوین ها

مسیر اتم (ATOM) به این تحولات بنیادی وابسته است؛ در شبکه کازماس چه اتفاقی افتاده؟

جامعه Cosmos Hub در آخرین پروپوزال تصویب شده خود نرخ تورم سالانه Atom را حداکثر ۱۰ درصد تعیین کرد. پروپوزال کازمازس با ۴۱/۱ درصد آرای موافق در مقابل ۳۸/۵ درصد آرای مخالف به تصویب رسید. این در حالیست که پس از این رای موافق، پیشنهاد فورک کازماس هاب اعضای جامعه این شبکه را سر در گم کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، جامعه حاکمیتی کازماس هاب پروپوزالی برای کاهش حداکثر نرخ تورم توکن بومی این اکوسیستم یعنی Atom از حدود ۱۴ درصد به ۱۰ درصد را تصویب کرده است.

بر اساس این پروپوزال، تغییرات اعمال شده بازده استیکینگ سالانه اتم را از حدود ۱۹ درصد به ۱۳/۴ درصد می‌رساند.

Cosmos Hub بلاک چین مرکزی شبکه کازماس (Cosmos) محسوب می‌شود و اکوسیستمی از بلاک چین‌های به هم پیوسته و منسجم است. توکن بومی کازماس Atom نام دارد که برای استیکینگ، حاکمیت و پرداخت کارمزد تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پروپوزال با ۴۱/۱ درصد آرای موافق در مقابل ۳۸/۵ درصد آرای مخالف به تصویب رسید که بالاترین میزان مشارکت در اکوسیستم کازماس به حساب می‌آید. پیش‌بینی می‌شد که پروپوزال مذکور چند ساعت قبل از پایان ضرب‌الاجل تصمیم‌گیری نهایی با شکست مواجه شود، اما افزایش لحظه آخری آرا و تغییر نظر برخی از ولیدیتورها، نتیجه را به شدت به نفع موافقین این طرح رقم زد.

در این پروپوزال استدلال شده بود که نرخ تورم بالای اتم نسبت به همتایان خود، نشان‌دهنده پرداخت هزینه‌های اضافی توسط هاب کازماس برای تامین امنیت این شبکه است. همچنین در بخشی از آن گفته شده که ولیدیتورها همچنان می‌توانند در تورم کمتر از ۱۰ درصد نیز به سود برسند یا در شرایط تعادل به سر ببرد.

Zero Knowledge Validator که بیشترین رأی موافق را به این پروپوزال داده بود، حمایت خود را از آن در پلتفرم X توضیح داد:

تورم دو رقمی برای امنیت شبکه ضروری نیست، این موضوع قیمت اتم را در درازمدت تضعیف می‌کند و انگیزه استفاده از ATOM در دیفای و یا هر جای دیگری در اقتصاد این اکوسیستم از بین می‌برد.

بیشترین رأی مخالف از سوی ولیدیتور AllNodes به ثبت رسیده بود. او در پست X خود توضیح داده که ولیدیتورهای کوچک ممکن است از این تغییر آسیب ببینند و متضرر شوند. AllNodes این پروپوزال را «… یک طرح عجولانه خوانده که روی آن به درستی تحقیق نشده و می‌تواند باعث ایجاد هرج و مرج برای خرده‌فروشان و مشاغل درگیر در ساخت، مبادلات و اعتبارسنجی اتم شود.»

شبکه کازماس فورک می‌شود؟

جی کوان (Jae Kwon)، بنیانگذار کازماس، اعضای جامعه این اکوسیستم را برای فورک کردن شبکه گرد هم جمع می‌کند.

در تاریخ ۲۵ نوامبر، کوان از دنبال‌کنندگان خود خواست که در پاسخ به پروپوزال حاکمیت کازماس برای کاهش تورم از دریافت پاداش استیکینگ توکن اتم، با کمک یکدیگر یک «فورک» ترتیب دهند.

تلاش‌های کوان برای فورک کردن این شبکه به دنبال اختلافات داخلی طولانی‌مدت در اکوسیستم کازماس است. جان گالت (John Galt)، یکی از اینفلوئنسرهای رمزارزی متمرکز بر کازماس، اظهار داشته که یک فورک زنجیره‌ای می‌تواند سال‌ها تنش‌های سیاسی در این اکوسیستم را حل کند؛ تنش‌هایی که در این مدت اکوسیستم کازماس را آزار داده و گاهاً به آن آسیب رسانده است.

کوان گفت که این شبکه جدید – که به طور غیررسمی AtomOne نامیده می‌شود – کد Cosmoshub4 را برای اطمینان از اجرای آخرین نرم‌افزار کازماس فورک می‌کند و همچنین از این فورک برای پشتیبانی از اتم نیز حمایت خواهد کرد.

او گفت:

به‌جای فروش انبوه توکن‌های اتم که در نهایت به نابودی همه آن‌ها منجر می‌شود، پیشنهاد ما این است که امکان مشارکت مداوم هولدرهای اتم فراهم شود. با این حال، این را هم می‌دانیم که توکنومیک (مدل اقتصادی و مشوق‌ها) اتم می‌تواند تقویت شود یا بهبود یابد.

به گفته گالت، یک فورک می‌تواند بزرگ‌ترین ایردراپی که تا به حال هولدرهای اتم دریافت کرده‌اند را رقم بزند. AtomOne اکثر توکن‌های جدید ATOM1 را بین استیک‌کنندگان کازماس توزیع می‌کند، اما کیف پول‌هایی که به پروپوزال ۸۴۸ رای مثبت داده‌اند، سهم کمتری را دریافت خواهند کرد.

گالت همچنین پیش‌بینی کرده که این فورک احتمالاً با حذف مخالفان از شبکه به نفع زنجیره اصلی خواهد بود. او به شکست پروپوزال ATOM 2.0 در سال گذشته نیز اشاره کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
theblock.cothedefiant.io
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا